Η Maserati γιόρτασε την 55η επέτειο της Ghibli

Κοινοποίησε το άρθρο
Maserati Ghibli

Maserati Ghibli: Ένα ισχυρό αυτοκίνητο που πήρε το όνομά του από έναν δυνατό άνεμο γιορτάζει τα 55 του χρόνια

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές

Ένα SKODA Elroq, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του.     Η SKODA, ακολουθώντας τον ηλεκτρικό μονόδρομο που ωθείται...

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου

Στις 3 Νοεμβρίου 1966, η Maserati Ghibli έκανε το ντεμπούτο της στην παγκόσμια σκηνή, στο περίπτερο της Ghia στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο.  Μια νέα ερμηνεία της έννοιας ενός αυτοκινήτου gran turismo, το διθέσιο κουπέ σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro.  Το όνομα θύμιζε έναν άνεμο, μια παράδοση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα με την Grecale, μέρος της νέας εποχής της Τρίαινας.

Ghibli είναι ένας ισχυρός, ζεστός άνεμος στη Βόρεια Αφρική που φέρνει μαζί του μεγάλη ποσότητα άμμου.  Η απόφαση να πάρει το όνομά του δεν ήταν τυχαία, δεδομένης της ταχύτητας του αυτοκινήτου και της «ζεστασιάς» των τεχνικών και στιλιστικών του προδιαγραφών.

Maserati GhibliΣτην παρουσίασή της για την Ghibli, η Maserati πρότεινε ένα αυτοκίνητο με σπορ αλλά πραγματική εμπειρία οδήγησης. Ο κινητήρας σχεδιάστηκε, βασισμένος στην τεχνολογία του γνωστού 8κύλινδρου που χρησιμοποιήθηκε στην Μεξικό.  Μπορούσε να αποδώσει ισχύ 330 ίππων στην έκδοση των 4.700 cc και ακολουθήθηκε από μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση 4.900 cc.

Για να αφήσει περισσότερο χώρο για στυλ χαμηλώνοντας το ύψος του καπό, ο κινητήρας ήταν εξοπλισμένος με στεγνό κάρτερ – μια λύση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στους αγώνες και ήταν τοποθετημένος στο σωληνωτό πλαίσιο, πολύ χαμηλά.  Αυτή η λύση έδωσε στο αυτοκίνητο την τυπικά δυναμική και λεπτή του εμφάνιση, έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους της επιτυχίας του.

Ο σχεδιασμός ανατέθηκε στην Ghia, η οποία είχε στη συνέχεια τον Giorgetto Giugiaro στην ομάδα δημιουργικού σχεδιασμού της.  Το πιο σημαντικό σχεδιαστικό σημάδι – ο δείκτης μιας αποφασιστικής αλλαγής από τους προκατόχους της Ghibli – ήταν η ενοποίηση των όγκων. Δεν υπήρχε διάκριση μεταξύ του αμαξώματος του αυτοκινήτου και του θαλάμου επιβατών.  Δεν ήταν ούτε χωριστά ούτε αλληλοκαλυπτόμενα, αλλά ήταν ενωμένα μεταξύ τους ως μια ενιαία επιφάνεια.  Ενώ οι γραμμές ήταν γεωμετρικές και τεντωμένες, το χέρι του Giugiaro εξασφάλιζε ότι η αίσθηση της ακαμψίας μπορούσε να εξομαλυνθεί.

Maserati Ghibli

Το πιο εμφανές νέο στιλιστικό χαρακτηριστικό ήταν το μπροστινό μέρος, σίγουρα πρωτότυπο για τη Maserati, οι προβολείς ήταν αναδιπλούμενοι και η πολύ λεπτή μάσκα καταλάμβανε ολόκληρο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.  Το λογότυπο της τρίαινας παρέμεινε στη μέση, αν και μικρότερο από πριν.

Η πλάγια όψη ενίσχυσε τη λεπτή γραμμή της Ghibli. Ένα μακρύ, χαμηλό καπό, ένα πολύ κεκλιμένο παρμπρίζ, τέλειες αναλογίες χωρίς περιττή διακόσμηση.  Η τριγωνική πίσω κολόνα απέκτησε τη δική της ταυτότητα και έγινε ένα εμβληματικό εξάρτημα που χρησιμοποιήθηκε αργότερα σε άλλα επιτυχημένα μοντέλα της μάρκας.

Οι αλλαγές από το παρελθόν φαίνονται και στη σύλληψη του διθέσιου εσωτερικού, όπου τα όργανα ενσωματώθηκαν σε μια συνολική σχεδίαση που υπερίσχυε των επιμέρους εξαρτημάτων.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο gran turismo που παρέμεινε πιστό στο αποκλειστικό, πολυτελές στιλ, τη δύναμη και την άνεση – αλλά με πρωταρχικό θέμα τους αγώνες – για το οποίο τα αυτοκίνητα της Maserati ξεχώριζαν πάντα.

Αφού αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο στις 3 Νοεμβρίου 1966, η Ghibli κυκλοφόρησε στην αγορά το 1967. Την επόμενη χρονιά, το εσωτερικό της ανανεώθηκε και μπορούσε επίσης να τοποθετηθεί κατόπιν παραγγελίας, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.  Από το 1969, έγινε διαθέσιμη και η έκδοση Spyder, η οποία μπορούσε να εξοπλιστεί και με σκληρή οροφή.

Ένα χρόνο αργότερα, και τα δύο μοντέλα προσφέρθηκαν επίσης με κινητήρα 4.900 κ.εκ., με το όνομα Ghibli SS.  Σε αυτή τηΝ έκδοση, το αυτοκίνητο ενίσχυσε περαιτέρω τη σταθερή του θέση στην αγορά.

Συνολικά, μεταξύ 1967 και 1972, παρήχθησαν 128 Ghibli Spyder και περισσότερες από 1.200 κουπέ Ghibli, ένα εκ των οποίων αγοράστηκε από τον Henry Ford (εγγονό του ιδρυτή), ο οποίος θα το τοποθετούσε στο λόμπι του Κέντρου Ανάπτυξης Προϊόντων Ford στο Ντιτρόιτ, ως  παράδειγμα προς μίμηση και πηγή έμπνευσης.

Μια έμπνευση που δεν σταμάτησε ποτέ στη μάρκα της Μόντενας. Η Ghibli θεωρούνταν πάντα ένα εμβληματικό αυτοκίνητο. Το 2013, η Maserati αποφάσισε να αποκαλύψει ένα νέο μοντέλο, επαναφέροντας το όνομα Ghibli για ένα σπορ σεντάν και ξεκινώντας έτσι μια νέα ιστορία επιτυχίας.