Η ALFA ROMEO Milano φιλοδοξεί να κερδίσει τους φανατικούς Alfisti αλλά και να θέσει νέα δεδομένα στα B-SUV, ως το πιο σπορ μοντέλο της κατηγορίας. Πότε έρχεται στην Ελλάδα
Η πολυαναμενόμενη Milano, αποκαλύφθηκε στα ιστορικά αρχηγεία του Automobile Club Milano, σε ένα εντυπωσιακό event που είχατε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε από το gonews.gr. Στόχος της εκδήλωσης ήταν, αφενός η ανάδειξη του πλέον σύγχρονου προσώπου της ALFA ROMEO, αφετέρου η υπογράμμιση της ισχυρής σχέσης της μάρκας με την πόλη. Εκεί δηλαδή όπου ιδρύθηκε το 1910.
Η νέα ALFA ROMEO συνδυάζει το ιταλικό στιλ με ό,τι πιο προηγμένο υπάρχει στους τομείς της άνεσης, της συνδεσιμότητας και της σπορ οδηγικής δυναμικής, καλωσορίζοντας παράλληλα την πιο σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα του φημισμένου Centro Stile.
Η Milano έχει συμπαγείς διαστάσεις, με μήκος 4,17 μ. πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1,5 μ. με… “Made in Italy” σχεδιασμό. Δηλαδή αρμονία στις αναλογίες και απαλές, δυναμικές γραμμές. Το αποτέλεσμα αναμφίβολα μαγνητίζει το βλέμμα και παίζει με το φως δημιουργώντας έντονες αντανακλάσεις.
Χάρη στους μικρούς προβόλους, τα μυώδη φτερά και τη χαρακτηριστική «ουρά» που αποτελεί σαφή αναφορά στην Giulia TZ, οι αναλογίες της Milano αποτελούν ωδή στην απλότητα του ιταλικού στιλ.
Η ισχυρή ταυτότητά της υπογραμμίζεται από ένα σύνολο κλασικών και μοντέρνων στοιχείων που συνθέτουν μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες υπογραφές στον κόσμο του αυτοκινήτου. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την υπογραφή παίζει το εμπρός μέρος, η προσωπικότητα που οποίου διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από τους “3+3” ενεργούς Full LED Matrix προβολείς.
Στο εσωτερικό της Milano, ξεχωρίζει η προσοχή στην λεπτομέρεια, τα κορυφαίας ποιότητας υλικά και η προσεκτική τοποθέτηση όλων των χειριστηρίων στην ιδανική θέση με σκοπό την τέλεια εργονομία.
Σημαντική είναι η παρουσία του ψηφιακού και πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων των 10,25”. Εκεί προβάλλονται όλες οι πληροφορίες και οι ρυθμίσεις που αφορούν στην οδήγηση, ενώ η πληροφόρηση συμπληρώνεται από την οθόνη του infotainment που έχει διαγώνιο επίσης 10,25” και είναι τοποθετημένη στο ταμπλό.
Το interface βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται πανεύκολα μέσω λογικής “Drag and Drop”, προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage.
Τη δική τους πινελιά βάζουν οι αεραγωγοί στο ταμπλό που έχουν το σχήμα του πλέον αναγνωρίσιμου συμβόλου των ALFA ROMEO, του τετράφυλλου τριφυλλιού. Τον εσωτερικό διάκοσμο συμπληρώνουν τα στιβαρά και ελαφριά μπάκετ καθίσματα της Sabelt με το ενσωματωμένο προσκέφαλο.
Αν και πρωταρχικός στόχος είναι η ικανοποίηση του οδηγού, στην καμπίνα της Milano οι επιβάτες δεν θα αισθάνονται μειονεκτικά. Το εσωτερικό με την προσοχή στην λεπτομέρεια και τη συνολικά υψηλή ποιότητά του, εξασφαλίζει ένα σπορ περιβάλλον υψηλής αισθητικής, αλλά με ιταλική φινέτσα.
Εκτός από τους άνετους χώρους των επιβατών, η Milano έχει χώρο αποσκευών που φτάνει στα 400 λίτρα. Αλλά και πολύ εύκολη φόρτωση χάρη στην ηλεκτρική πόρτα με την “handsfree” λειτουργία. Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης το πρωτοεμφανιζόμενο “cable organizer”, ένας ειδικός χώρος για την εύκολη αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης των ηλεκτρικών εκδόσεων.
Η νέα ALFA ROMEO διαθέτει επίσης πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 καθώς και οι αισθητήρες παρκαρίσματος 360ο . Οι οποίοι, μαζί με την πίσω κάμερα 180ο επιβλέπουν τον περιβάλλοντα χώρο για λογαριασμό του ημιαυτόματου συστήματος παρκαρίσματος.
Την καθημερινή ευκολία υποστηρίζουν επίσης στοιχεία όπως το αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα με αισθητήρα εγγύτητας, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κλειδώνει και ξεκλειδώνει χωρίς ο οδηγός να κάνει το παραμικρό.
Χάρη στο χαμηλό βάρος και την ιδανική κατανομή της μάζας της, η Milano μπαίνει στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σαν γνήσια ALFA ROMEO. Είναι ενδεικτικό ότι ο συντονισμός της ομάδας που φρόντισε για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, έγινε από τους ανθρώπους που εξέλιξαν την εντυπωσιακή Giulia GTA.
Ξεκάθαρος στόχος της Milano είναι αποτελέσει το σπορ σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV μοντέλων της αγοράς. Κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα στην έκδοση Veloce που διαθέτει ειδικές βελτιώσεις στον μηχανολογικό τομέα.
Με λόγο 14,6:1 το τιμόνι της είναι το πιο γρήγορο της κλάσης και το εμπρός σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη ακρίβεια. Επιπλέον, σε σχέση με την έκδοση των 156 ίππων, η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25 χιλιοστά, οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν αναθεωρημένη σκληρότητα, ενώ υπάρχουν 20αρες ζάντες και ειδικά εξελιγμένα ελαστικά.
Επιπλέον, το Torsen μηχανικό μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για την τέλεια κατανομή της ροπής. Τα φρένα, διαθέτουν τεράστιους εμπρός αεριζόμενους δίσκους 380 χιλιοστών και μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες.
Όπως όλες οι ALFA ROMEO, έτσι και η Milano είναι συμβατή με το Alfa DNA, που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα ζητούμενα του οδηγού. Στην επιλογή “Dynamic” η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, χωρίς να ζημιώνει την καθημερινή ευχρηστία.
Η επιλογή “Natural” είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση συνδυάζοντας το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η “Advanced Efficiency” σημαίνει τη μέγιστη αποδοτικότητα. Ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία “Q4” είναι αποκλειστικότητα των τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων και ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.
Η έκδοση Elettrica υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας “Hybrid Synchronous” και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 ίππους. Ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η ισχύς και η ροπή, σύμφωνα με τους ανθρώπους της ALFA ROMEO, υπόσχεται απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα, ικανό να εκτιμηθεί από τους φανατικούς και, απαιτητικούς Alfisti.
Και στις δύο εκδόσεις, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh. Για την έκδοση των 156 ίππων, η μέση αυτονομία ανέρχεται στα 410 χιλιόμετρα κατά WLTP, ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να αγγίξει τα 590. Γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει έως 100 kW στο συνεχές ρεύμα, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30 λεπτά για αναπλήρωση από το 10 έως 80% της ενέργειας.
Η Milano έχει ακόμα δύο εκδόσεις, με υβριδικό σύστημα. Η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ η δεύτερη με την ονομασία Q4, είναι τετρακίνητη και θα λανσαριστεί αργότερα. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων που αποδίδει 136 ίππους, υιοθετώντας τεχνολογία τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Για κορυφαία αξιοπιστία χρησιμοποιείται καδένα χρονισμού και όχι ιμάντας.
Το ηλεκτρικό σκέλος του συστήματος αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 21 kW, που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου.
Χάρη στην αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματός της, η Milano Ibrida μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, τόσο κατά το παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα, όσο και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου με τον θερμικό κινητήρα να σβήνει όσο πιο συχνά γίνεται για μέγιστη οικονομία.
Αρχικά η Milano θα διατεθεί στην ηλεκτρική έκδοση των 156 ίππων και την υβριδική των 136 με κίνηση εμπρός. Η γκάμα διαθέτει τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) με τα πακέτα εξοπλισμού “Techno”, “Premium”, “Sport” καθώς και το “Speciale” που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα.
Όλες οι Milano θα έχουν πλούσιο εξοπλισμό που θα μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία όπως ειδικά σπορ φινιρίσματα στο αμάξωμα και ζάντες αλουμινίου έως 20”, σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία handsfree και αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα.
Στην καμπίνα θα ξεχωρίζουν οι σπορ επενδύσεις “Spiga” από ύφασμα και βινύλιο, το σπορ δερμάτινο τιμόνι, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ αλλά και ο κρυφός φωτισμός στους αεραγωγούς, την κεντρική κονσόλα και τον πίνακα οργάνων.
Η ηλεκτρική Milano θα διαθέτει on-board φορτιστή έως 11 kW για το εναλλασσόμενο ρεύμα, ενώ σημαντική παράμετρο αποτελεί και το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με EV Routing. Το λογισμικό του θα σχεδιάζει τη συντομότερη διαδρομή βάσει των διαθέσιμων φορτιστών, προτείνοντας πού αλλά και για πόση ώρα χρειάζεται φόρτιση σε μια «δεξαμενή» 600.00 σημείων σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Η ALFA ROMEO Milano θα καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια. Στη διάρκεια της παρουσίασής της, στο Μιλάνο, ανακοινώθηκε ότι οι τιμές θα ξεκινούν κοντά στα 30.000 ευρώ. Περισσότερα θα γίνουν γνωστά αργότερα, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού.