Συνεχίζεται η αύξηση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, με τα SUV και τα υβριδικά να κυριαρχούν στην ελληνική αγορά
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων παρουσίασαν αύξηση το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023. Κάτι άλλωστε που είχε φανεί και από το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Με τα 14.152 καινούργια επιβατικά που ταξινομήθηκαν τον Ιούνιο, ο συνολικός αριθμός, από την αρχή του χρόνου, έφτασε 78.025 αυτοκίνητα. Αριθμός δηλαδή αυξημένος κατά 5,7% σε σχέση με τα 13.393 καινούργια επιβατικά του πρώτου εξαμήνου του 2023.
Σχεδόν το 60% από τα αυτοκίνητα που έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα ανήκουν την κατηγορία B, με τα μισά από αυτά να είναι SUV.
Σχετικά που το καύσιμο που επέλεξαν οι Έλληνες, τα βενζινοκίνητα αποτελούν το 40,7%, αλλά τα υβριδικά να έχουν φτάσει το 39,3%. Άλλωστε, είναι η μόνη κατηγορία που αυξάνεται συνεχώς και σημαντικά, σε σχέση με το 2023.
Αντίθετα, τα ηλεκτρικά έχουν σταθεροποιηθεί κοντά στο 9,5% της αγοράς. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάντως, τα επαναφορτιζόμενα πλησιάζουν το 20%.
H ΤΟΥΟΤΑ, για ακόμα μια χρονιά παραμένει η αγαπημένη μάρκα των Ελλήνων, έχοντας ταξινομήσει, από την αρχή του χρόνου, 13.059 καινούργια επιβατικά. Έχει δηλαδή μερίδιο 16,7% έναντι 8,3% της δεύτερης SUZUKI και 8,1% της τρίτης PEUGEOT.
Tην πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι CITROEN/DS, HYUNDAI, OPEL, FIAT, VOLKSWAGEN, BMW και SKODA.
Εδώ μπορείτε να δείτε τις ταξινομήσεις όλων των εταιρειών στην Ελλάδα μέχρι και τον Ιούνιο του 2024.
Ιούνιος 2024 | Ιούνιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 14.152 | 13.393 | +5,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.444 | 1.258 | +14,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 40 | 37 | +8,1% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 78.025 | 70.361 | +10,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.899 | 5.937 | -0,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 503 | 141 | +256,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment | Ιούνιος 2024 | Ιούνιος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος Ιούνιος 2024 | Ιανουάριος Ιούνιος 2023 | Διαφορά |
A | 8,2% | 4,7% | +3,5 | 7,2% | 5,7% | +1,6 |
A-SUV | 6,1% | 3,3% | +2,9 | 4,5% | 2,0% | +2,5 |
(A TOTAL) | (14,3%) | (8,0%) | (+6,4) | (11,7%) | (7,6%) | (+4,1) |
B | 23,7% | 24,6% | -0,9 | 25,0% | 28,1% | -3,0 |
B-SUV | 34,3% | 27,2% | +7,2 | 30,9% | 25,2% | +5,7 |
(B TOTAL) | (58,1%) | (51,8%) | (+6,3) | (55,9%) | (53,3%) | (+2,7) |
C | 4,7% | 11,7% | -7,0 | 6,8% | 9,3% | -2,5 |
C-SUV | 16,3% | 20,0% | -3,7 | 17,9% | 21,4% | -3,4 |
(C TOTAL) | (21,0%) | (31,7%) | (-10,7) | (24,8%) | (30,7%) | (-5,9) |
D | 1,8% | 1,4% | +0,4 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 3,1% | 4,8% | -1,7 | 3,7% | 5,3% | -1,6 |
(D TOTAL) | (4,9%) | (6,2%) | (-1,3) | (5,3%) | (6,6%) | (-1,3) |
E | 0,2% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,0 | 0,4% | 0,3% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (+0,0) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,1% | 0,6% | -0,5 | 0,2% | 0,4% | -0,2 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 0,9% | -0,1 | 1,2% | 0,6% | +0,6 |
(SUV TOTAL) | (60,4%) | (55,8%) | (+4,6) | (57,6%) | (54,4%) | (+3,2) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,09 |
Ιούνιος 2024 | Ιούνιος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 36,9% | 43,9% | -6,9 | 40,7% | 45,1% | -4,4 |
Πετρέλαιο | 7,3% | 13,5% | -6,2 | 9,2% | 14,2% | -5,0 |
Υβριδικά (HEV) | 45,6% | 30,4% | +15,2 | 39,3% | 28,4% | +10,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,5% | 9,9% | -0,4 | 9,5% | 9,7% | -0,3 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,3% | -0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,7% | 2,0% | -1,3 | 1,4% | 2,3% | -0,9 |