Δοκιμή HYUNDAI Inster 49kWh 115ps: Το νέο…ρεύμα της πόλης

Κοινοποίησε το άρθρο

Οδηγούμε το HYUNDAI Inster των 115 ίππων, το οποίο ξαφνιάζει με την εμφάνισή του, κινείται ευχάριστα και οικονομικά μέσα στην πόλη, αποτελώντας μια ολοκληρωμένη αστική πρόταση, βάζοντας στην…πρίζα και αυτούς που δεν είχαν σκεφτεί να…κινηθούν ηλεκτρικά.

 

 

Του Ηλία Ματζαβά

Insteria ονομάζει η HYUNDAI την εμφάνιση του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου πόλης. Μπορεί να μην έχει προκαλέσει…υστερία, αλλά είναι σίγουρο ότι το Inster έχει δώσει νέο, χαρούμενο…χρώμα στους αστικούς δρόμους.

Το μήκους 3,82 μέτρων Inster, με το τετραγωνισμένο σχήμα του, το ξεχωρίζεις εύκολα γιατί διαφέρει από τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Αλλά και από τα υπόλοιπα μοντέλα της HYUNDAI.

Πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» αυτοκίνητο πόλης. Το οποίο όμως…φλερτάρει με δύο κατηγορίες. Γιατί οι διαστάσεις του, το τοποθετούν ανάμεσα στα παραδοσιακά αυτοκίνητα πόλης της κατηγορίας Α και στα μεγαλύτερα μοντέλα της Β. Βρίσκεται δηλαδή ανάμεσα στα i10 και i20.

Αισθητικά, ίσως και λόγω του ύψους των 1,58 μέτρων, παραπέμπει σε ένα ιδιαίτερα μικρό SUV. Το σίγουρο είναι ότι δεν περνά από πουθενά απαρατήρητο, προσελκύοντας ιδιαίτερα τις νεότερες ηλικίες. Οι οποίες θα ενθουσιαστούν με τις φωτιστικές μονάδες με τα…pixels και τους στρογγυλούς, LED προβολείς ημέρας.

Αναλυτική παρουσίαση των χαρακτηριστικών του HYUNDAI Inster ήδη έχετε διαβάσει στο gonews.gr.

Η συνύπαρξή μας για μερικές ημέρες με το Inster επιβεβαίωσε ότι είναι ένα αυτοκίνητο που στόχο έχει να κάνει ευχάριστες τις αστικές μετακινήσεις. Έχοντας όμως ανέσεις και στοιχεία από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Κάτι που αντιλαμβάνεσαι με το…κλείσιμο της πόρτας. Η στιβαρότητα της οποίας ξαφνιάζει ευχάριστα για αυτοκίνητο πόλης.

Αλλά και η ευρυχωρία σε κάνει να ξεχάσεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα μοντέλο που δεν είναι ούτε 4 μέτρα. Άλλωστε έχει ίδιου μήκους (2,58 μ.) μεταξόνιο, με το μεγαλύτερο HYUNDAI i20! Ειδικά στα πίσω διαιρούμενα καθίσματα, τα οποία μπορούν να μετακινηθούν κατά 16 εκατοστά, ο διαθέσιμος για τα πόδια χώρος είναι εντυπωσιακός. Για το πλάτος του Inster βέβαια ισχύει το «στους δύο τρίτος δεν χωρεί». Γιατί πολύ απλά, θα στριμωχτεί.

Όλοι οι επιβάτες θα εκτιμήσουν και την εξαιρετική ορατότητα, αλλά ίσως θα ήθελαν περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών πάντως, που κυμαίνεται από 280 έως 1.059 λίτρα, θα τους αποζημιώσει.

Επιπλέον, ο «παιχνιδιάρικος» σχεδιασμός του εσωτερικού, ο πλουσιότατος εξοπλισμός, αλλά και ο ιδιαίτερος φωτισμός, συμβάλουν στη δημιουργία ευχάριστης διάθεσης. Κάτι απαραίτητο στις εντός πόλης μετακινήσεις. Θετική εντύπωση αφήνουν και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Γιατί τα πλαστικά μπορεί να είναι σκληρά, αλλά η ποιότητά τους είναι κορυφαία, για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Πιο χαμογελαστός από όλους πάντως είναι ο οδηγός. Γιατί το Inster, είναι ευέλικτο και εντυπωσιακά ευκολοδήγητο. Ελίσσεται με ευκολία στους στενούς δρόμους της πόλης και παρκάρει εύκολα, παρότι το τιμόνι έχει σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής. Αποδεικνύεται μάλιστα και περισσότερο ενδιαφέρων, οδηγικά, από ό,τι περιμένει κάποιος από ένα ηλεκτρικό αστικό μοντέλο. Φυσικά η ύπαρξη μιας ολοκληρωμένης σουίτας προγραμμάτων υποβοήθησης, παίζει σημαντικό ρόλο και φροντίζει για κάθε…απρόοπτο.

Επιπλέον εμπνέει ασφάλεια, χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές, αν και έχει σχετικά μικρό πλάτος, με το ύψος να φτάνει τα 1,60 μέτρα. Εξαιρετική είναι και η σταθερότητα στις ευθείες. Άλλωστε η ανάρτηση, για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος, που έχουν όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, έχει σχετικά σκληρή ρύθμιση. Η οποία δεν κουράζει, αλλά και δεν…εξαφανίζει τις έντονες ανωμαλίες των δρόμων.

Τα περισσότερα από 1.300 κιλά του αμαξώματος δεν θα προβληματίσουν τον ηλεκτροκινητήρα. Ειδικά στην έκδοση των 115 ίππων με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 49 kWh που είχε στη διάθεσή του το gonews.gr. Η μέγιστη ροπή είναι 147 Nm, αλλά αυτό που εντυπωσιάζει είναι η αμεσότητα του κινητήρα. Θα μπορούσε μάλιστα να ικανοποιήσει και τους λεγόμενους «κυνηγούς των φαναριών».

Σίγουρα το Inster δεν είναι ένα αυτοκίνητο για…κόντρες, αλλά όταν επιταχύνει από στάση ως τα 100χλμ./ώρα σε 10,6΄΄, δεν το…προσπερνάς και εύκολα. Ο οδηγός πάντως έχει τη δυνατότητα να διαλέξει το προφίλ οδήγησης που προτιμά. Τα Eco, Normal, Sport και Snow ρυθμίζονται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη.

Στην κολώνα του τιμονιού βρίσκεται και ο διακόπτης επιλογής της κίνησης, ο οποίος προέρχεται από τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα της HYUNDAI. Και μιας ο λόγος για…διακόπτες, η ύπαρξη αρκετών φυσικών αυξάνει την πρακτικότητα και την εργονομία, αφού δεν χρειάζεται να ψάχνεις στα διάφορα ψηφιακά menu για απλές λειτουργίες.

Το θέμα συζήτησης βέβαια σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία. Και το Inster αποδεικνύει ότι δεν θα…αγχωθεί στις καθημερινές μετακινήσεις. Γιατί εύκολα, με μια φόρτιση μπορεί να διανύσει 370 χιλιόμετρα. Και ας μειώνεται, κατά περίπου 40 χιλιόμετρα, η σχετική εκτίμηση όταν ενεργοποιείται το σύστημα κλιματισμού. Με αποκλειστικά αστικές διαδρομές μάλιστα, μπορεί να πλησιάσει και τα 500 χιλιόμετρα πριν…μπει στην πρίζα.

Άλλωστε η μέση κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται κοντά σε 15 kWh/100 χλμ. Σημαντική είναι και η βοήθεια της λειτουργίας one pedal που μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση. Η αναγεννητική πέδηση των πέντε επιπέδων, ρυθμίζεται από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Όταν πάντως έρθει η στιγμή που η μπαταρία…αδειάσει ανησυχητικά, σε σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος DC 120 kW, το Inster μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε περίπου 30 λεπτά. Διαθέτει μάλιστα στο βασικό εξοπλισμό του και φορτιστή 11 kW, ο οποίος σε AC Wallbox χρειάζεται 4 ώρες και 35 λεπτά για πλήρη φόρτιση από 10-100%.

Το HYUNDAI Inster, χωρίς να εντυπωσιάζει, σίγουρα ξαφνιάζει με την εμφάνισή του. Γιατί στόχο δεν έχει να προκαλέσει, αλλά, χωρίς υπερβολές, να ικανοποιήσει στις καθημερινές αστικές διαδρομές. Τις οποίες φροντίζει να κάνει ευχάριστες και οικονομικές. Αποτελώντας μια επιπλέον επιλογή, ακόμα και για τους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων πόλης, που δεν είχαν σκεφτεί μέχρι τώρα την ηλεκτροκίνηση.

Δείτε εδώ τις τιμές όλων των εκδόσεων του Inster, αλλά και των υπόλοιπων μοντέλων της HYUNDAI.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

TESLA Model Y Performance: Αναβάθμιση επιδόσεων – Τιμή

Το TESLA Model Y έγινε Performance με 460 ίππους και επιδόσεις που παραπέμπουν σε καθαρόαιμα supercars.     Ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της TESLA αναμφίβολα...

SUZUKI: Αυτό είναι το νέο της σήμα

Η SUZUKI Motor Corporation, ετοιμάζεται για τη νέα εποχή, επανασχεδίαζοντας το έμβλημα που φέρουν τα προϊόντα της, για πρώτη φορά μετά από 22 χρόνια.       Με...

Η οικογένεια Sainz «παίζει» με τα χώματα (video)

Πατέρας και γιος Sainz μοιράζονται μια μοναδική εμπειρία πίσω από το τιμόνι του θηριώδους FORD Raptor T1+ που ετοιμάζεται για το Ράλι Ντακάρ.     Η οικογένεια...

RENAULT Austral 2025: Υβριδικός εκσυγχρονισμός – Τιμές

Με αναβαθμισμένα υβριδικά συστήματα κίνησης, μεγάλες δυνατότητες δικτύωσης και πολυάριθμα ηλεκτρονικά συστήματα έρχεται το ανανεωμένο RENAULT Austral.     Tο στρατηγικό πλάνο “Renaulution” της νέας εποχής της...

Τί γίνεται αν μας χτυπήσει κεραυνός μέσα στο αυτοκίνητο;

Οι ισχυρές καταιγίδες αυτήν την εποχή συνοδεύονται από χαλαζοπτώσεις και από κεραυνούς. Ας δούμε αν είμαστε ασφαλείς όταν βρισκόμαστε μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Όπως αναφέρουν...

KΙΑ Leasing: Ηλεκτροκίνηση προσιτή για όλους

Το KIA Leasing είναι μια πρόταση που απευθύνεται όχι μόνο σε εταιρείες και επαγγελματίες, αλλά και σε ιδιώτες που ενδιαφέρονται να…κινηθούν ηλεκτρικά.       Η KIA Hellas,...

12ο Ράλι Σπριντ Αιγίου

Οι άστατες καιρικές συνθήκες είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στο 12ο Ράλι Σπριντ Αιγίου, όπου νικητές αναδείχτηκαν οι Χρήστος Αυγερόπουλος – Στράτος Γιαβάσης με PEUGEOT 208...

Πουλήθηκαν σπάνια αυτοκίνητα αξίας 3 εκατομμυρίων ευρώ

Ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια ευρώ η αξία των αυτοκινήτων που δημοπρατήθηκαν στο Μουσείο Château de Vernon στη Γαλλία, όπου συγκεντρώθηκαν χιλιάδες συλλέκτες.     Μια δημοπρασία πολλών…εκατομμυρίων...