Η Green NCAP παρουσιάζει τη νέα αξιολόγηση βιωσιμότητας αυτοκινήτων, συγκρίνοντας 12 μοντέλα με βάση τον κύκλο ζωής τους. Aπό την παραγωγή έως την ανακύκλωση.
Η ερώτηση που απασχολεί όλο και περισσότερους οδηγούς είναι απλή: πόσο «πράσινο» είναι πραγματικά το αυτοκίνητό μου; Χάρη στη νέα, ολιστική αξιολόγηση της Green NCAP, η απάντηση γίνεται πλέον πιο ξεκάθαρη από ποτέ. Για πρώτη φορά, οι καταναλωτές μπορούν να συγκρίνουν τον πραγματικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Aπό την παραγωγή έως την ανακύκλωση.
Η Green NCAP, η «πράσινη» αδελφή του Euro NCAP που από το 2019 προσφέρει στους οδηγούς αξιόπιστες πληροφορίες για τη βιωσιμότητα των αυτοκινήτων, αξιολόγησε 12 δημοφιλή μοντέλα. Με βάση ένα νέο σύστημα που λαμβάνει υπόψη όχι μόνο την κατανάλωση ενέργειας, αλλά και τις εκπομπές από φρένα, ελαστικά και το βάρος του οχήματος.
Το πιο σημαντικό είναι ότι η νέα βαθμολόγηση ενσωματώνει πλήρη Ανάλυση Κύκλου Ζωής (Life Cycle Assessment – LCA). Πρόκειται δηλαδή για την πρώτη αξιολόγηση κόσμο, που μετρά τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο «από τη γέννηση έως τον τάφο» κάθε οχήματος.
Στην κορυφή της λίστας βρέθηκαν τα MINI Cooper E και FIAT 600e. Δύο μικρά ηλεκτρικά μοντέλα που απέσπασαν πέντε αστέρια, με βαθμολογίες 97% και 96% αντίστοιχα. Με μπαταρίες μικρής χωρητικότητας (40,7 kWh και 54 kWh), τα μοντέλα αυτά διακρίνονται για το χαμηλό βάρος τους και την εξαιρετική ενεργειακή τους απόδοση. Η πραγματική τους κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 15 kWh/100 χλμ. ενώ η αυτονομία τους φτάνει έως 340 χλμ. σε θερμές συνθήκες.
Κοντά τους βρέθηκε το CITROEN ë-C3, επίσης με πέντε αστέρια και συνολική βαθμολογία 91%. Από την άλλη, τα βενζινοκίνητα HYUNDAI i20 και BMW 1 Series απέσπασαν αξιοπρεπείς επιδόσεις, με 60% και 59% αντίστοιχα, δείχνοντας πως η αποδοτικότητα δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των ηλεκτρικών.
Η Green NCAP ανέδειξε και τη λιγότερο «πράσινη πλευρά» των μεγάλων SUV. Το ηλεκτρικό KIA EV9 συγκέντρωσε μόλις 56% (τρία αστέρια), εξαιτίας του μεγάλου βάρους του (2,7 τόνους) και της ενεργοβόρας παραγωγής του. Αντίθετα, το πιο μικρό VOLVO EX30 με 69 kWh μπαταρία και 1,8 τόνους, κατέγραψε εντυπωσιακή επίδοση με 89% και 4,5 αστέρια.
Αν και οι…οικολογικές ανησυχίες δεν αποτελούν, ακόμα, σημαντικό κριτήριο για την επιλογή των νέων αυτοκινήτων από τους υποψήφιους αγοραστές, τα στοιχεία της Green NCAP μας δίνουν τη δυνατότητα να δούμε την επίδραση των νέων μοντέλων στο περιβάλλον. Κάνοντας έτσι πιο συνειδητές επιλογές για το επόμενο αυτοκίνητό μας.




























