Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα κατέκτησε το FIAT Grande Panda.
Η καθιερωμένη, ετήσια εκδήλωση ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα» ολοκλήρωσε μια δωδεκάμηνη πορεία του γνωστού πλέον θεσμού. Στο πλαίσιο της οποίας αξιολογήθηκαν περισσότερα από 50 εντελώς νέα μοντέλα, που λανσαρίστηκαν το διάστημα αυτό στην ελληνική αγορά.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της φετινής ψηφοφορίας που ανέδειξε νικητή το FΙΑΤ Grande Panda. Το οποίο προτιμήθηκε καθώς συγκεντρώνει ένα πλήθος από χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να χαρακτηριστεί ολοκληρωμένη πρόταση για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Είναι ένα συμπαγές, αλλά με καλούς χώρους μοντέλο, που δεν προσφέρει απλώς μια ευρεία γκάμα επιλογών, αλλά διαθέτει και μια βασική έκδοση ιδιαίτερα προσιτή. Εξαιρετικά είναι και τα υπόλοιπα μοντέλα, που έφτασαν στον τελικό, αρκετά από τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, κορυφαία για την κατηγορία τους.
Θυμίζουμε σε αυτήν την τελική φάση για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026 συμμετείχαν όχι 10, αλλά 11 αυτοκίνητα, καθώς στη δέκατη θέση είχε υπάρξει ισοψηφία – και βάσει του επίσημου κανονισμού όταν δύο μοντέλα ισοψηφούν στο τέλος της κατάταξης περνούν και τα δύο στον «τελικό».
Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας έχουν ως εξής:
1. FIAT Grande Panda 378
2. RENAULT 5 E-Tech 338
3. CITROEN C3 253
4. DACIA Bigster 232
5. HYUNDAI Inster 228
6. MG ZS Max 227
7. CHERY Tiggo 4 220
8. KIA EV3 219
9. SKODA Elroq 208
10. GEELY EX5 199
11. BYD Atto 2 198
Στη διάρκεια της εκδήλωσης, η οποία φιλοξενήθηκε στον χώρο του Eleon Loft στον Βοτανικό, για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα 2026», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιώργος Βασιλάκης, αναφέρθηκε στην ταχύτητα με την οποία μπήκαν στην ευρωπαϊκή αγορά οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι οποίες, προσφέροντας σε καλή τιμή μοντέλα με υψηλή ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό, πιέζουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να προσφέρουν και αυτοί αντίστοιχα προϊόντα. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη καθιέρωσης και άλλων κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, πέραν των οικονομικών, όπως οι ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων στις πόλεις.
Στην εκδήλωση που τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Πανελλήνιου Συλλόγου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (ΠΑΣΥΔΑΜ) διαβάστηκε μήνυμα του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Δήμα, ο οποίος δεν μπόρεσε να παραβρεθεί.
Πέραν του «διαγωνιστικού σκέλους» η εκδήλωση περιλάμβανε και την απονομή ειδικής τιμητικής πλακέτας στον Έλληνα σχεδιαστή Σωτήρη Κοβό, για τη συμβολή του στην εξέλιξη της σχεδίασης της σύγχρονης αυτοκίνησης. Ο Σωτήρης Κοβός έχει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση πολλών γνωστών μοντέλων, ενώ ήταν αυτός που καθόρισε τη μορφή του TOYOTA Yaris πρώτης γενιάς.
Τιμητική πλακέτα έλαβε και το τακτικό μέλος του θεσμού, ο δημοσιογράφος Γιώργος Τριανταφύλλης, που συμπληρώνοντας το 67o έτος της ηλικίας του, γίνεται πλέον ομότιμο μέλος και σταματά να συμμετέχει στις ψηφοφορίες.
Tη διαδικασία ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα στήριξαν ως υποστηρικτές η εταιρεία εμπορίας ανταλλακτικών και εξοπλισμών συνεργείων Ιαπωνική με το δίκτυο συνεργείων Autofit, η εξειδικευμένη στα logistics αυτοκινήτων εταιρία Ferst, η ΕΜΑ Α.Ε., η οποία εισάγει και διανέμει τα ελαστικά Continental στην Ελλάδα, καθώς επίσης και η πίστα καρτ SFi Karting Circuit.
Σχετικά με το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός δημοσιογραφικός θεσμός με κατοχυρωμένη νομική μορφή (Σύλλογος Δημοσιογράφων για την Ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα), ο οποίος κάθε χρόνο βραβεύει το καλύτερο από τα εντελώς νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο δωδεκάμηνο.
Ο θεσμός ξεκίνησε τη δράση του το 2006, με την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2007» και έκτοτε έχει αδιάκοπη παρουσία στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Στόχος του θεσμού είναι η προαγωγή της αυτοκίνησης συνολικά, μέσα από την ανάδειξη των οχημάτων αυτών που συνδυάζουν ιδανικά την κατασκευαστική αρτιότητα, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την αξιοπιστία και τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν πλέον κατάλληλα για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες οδηγούς.
Η κριτική επιτροπή αποτελείται από 27 μέλη, επαγγελματίες συντάκτες αυτοκινήτου που στην τελική ψηφοφορία, έχουν στη διάθεσή τους 100 βαθμούς ο καθένας, για να απονείμουν στα 10 υποψήφια μοντέλα (που φέτος λόγω ισοψηφίας είναι, όπως είπαμε, τελικά 11), δίνοντας ως μέγιστη βαθμολογία το 20 και ως ελάχιστη το 5. Νικητής αναδεικνύεται το μοντέλο που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη συνολική βαθμολογία.
Δείτε εδώ ποιο αυτοκίνητο κέρδισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα 2025».





























