Δοκιμές στη Βαρκελώνη σημαίνει δοκιμές για όλο το παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Η πίστα του Μοντμελό προσφέρει τις περισσότερες τεχνικές προκλήσεις που απαντώνται κατά τη διάρκεια της σεζόν. Έχει μια μεγάλη κατηφορική ευθεία που καταλήγει σε ένα σικέιν και μια δεξιά παρατεταμένη στροφή που είναι εξαιρετικά γρήγορη. Επίσης έχει πολλές αυξομειώσεις υψομέτρου και ούτε τα μονοθέσια ούτε οι οδηγοί προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα κατά τη διάρκεια ενός γύρου.
Όσον αφορά στα ελαστικά το Μοντμελό είναι μια από τις τρεις πιο απαιτητικές πίστες λόγω των πολύ υψηλών φορτίων και δυνάμεων. Επιπλέον έχει πολύ τραχιά άσφαλτο. Αυτή τη βδομάδα η Pirelli έφερε στην Ισπανία όλη τη γκάμα ελαστικών της F1 και η νέα πάρα πολύ μαλακή γόμας με το μωβ σιρίτι (P Zero Purple ultrasoft tyre) ήταν VIP. Η εν λόγω γόμα έκανε το ντεμπούτο της για το 2016 μετά την εμφάνισή της πέρυσι το Δεκέμβριο στο τεστ του Άμπου Ντάμπι. Η νέα μωβ γόμα επιτέλεσε το ρόλο της. Οι Ferrari και Red Bull τη χρησιμοποίησαν την 2η και 4η μέρα και η Ferrari και στις δυο περιπτώσεις σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο ημέρας (ο Vettel την Τρίτη και ο Raikkonen την Πέμπτη).
Οι πρώτες εντυπώσεις των οδηγών από τη νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα επικεντρώθηκαν στην πολύ υψηλή πρόσφυση που προσφέρει ενώ ταυτόχρονα φαίνεται ν’ αντέχει περισσότερο απ’ ότι περίμεναν. Όμως δεν μπορεί ακόμη να εξαχθεί σαφές συμπέρασμα καθώς μόνο λίγοι οδηγοί έχουν δοκιμάσει το ελαστικό και οι καιρικές συνθήκες απείχαν σημαντικά απ’ αυτές που θα συναντήσουν οι ομάδες στα μέσα του καλοκαιριού. Η Ισπανική πίστα δεν ενδείκνυται για χρήση της πάρα πολύ μαλακής γόμας καθώς αυτή προορίζεται για πίστες όπου τα φορτία είναι χαμηλά. Τα χαρακτηριστικά του Μοντμελό είναι πολύ έντονα για μια τόσο μαλακή γόμα.
Πέρα από τη νέα γόμα P Zero οι δοκιμές της Βαρκελώνης ήταν θετικές για την Pirelli. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα, σε σχεδόν όλες τις περιπτώσεις οι οδηγοί και οι ομάδες ολοκλήρωσαν τις αποστάσεις που είχαν σχεδιάσει ως προσομοίωση αγώνα. Σε κάποιες δεν τα κατάφεραν αλλά αυτό οφείλονταν σε πρόσκαιρα μηχανικά προβλήματα. Τη δεύτερη μέρα των δοκιμών η ομάδα της Mercedes είχε σα στόχο να καλύψει 800km με το Nico Rosberg και τα κατάφεραν ελάχιστες στιγμές πριν το τέλος της ημέρας που ήρθε λίγο νωρίτερα καθώς ένα άλλο μονοθέσιο μπλόκαρε την πίστα.
Αν εξαιρέσει κανείς μια μικρή τοπική παραμόρφωση στους πολύ πρωινούς γύρους, αναμενόμενη εξέλιξη καθώς η άσφαλτος ήταν πολύ κρύα, οι ομάδες δεν ανέφεραν κάτι ασυνήθιστο.
Οι δοκιμές στη Βαρκελώνη επέτρεψαν και σε μερικούς νέους οδηγούς να αποκτήσουν σημαντική εμπειρία στην πίστα. Ο Rio Haryanto με καταγωγή από την Ινδονησία και ο Alfonso Celis με καταγωγή από το Μεξικό αμφότεροι 19 ετών συμπλήρωσαν αρκετά km πίσω από το τιμόνι της Manor και της Force India αντίστοιχα.
Τώρα ομάδες και ελαστικά θα ξεκουραστούν το Σαββατοκύριακο πριν την επόμενη παράσταση του τσίρκου. Το Μοντμελό θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του την επόμενη Τρίτη όπου θ’ ακολουθήσουν άλλες 4 μέρες δοκιμών. Μ’ αυτές θα ολοκληρωθούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης την Παρασκευή 4 Μαρτίου. Μετά όλοι θα επιστρέψουν στα εργοστάσια για τις τελευταίες προετοιμασίες πριν μπουν στο αεροπλάνο για την Αυστραλία.
Οι μέρες αυτές στην Ισπανία είναι ανοιξιάτικες, χωρίς καθόλου βροχή με καθαρό ουρανό και υψηλές θερμοκρασίες. Είναι ανακουφιστικό που ο χειμώνας έφυγε νωρίς φέτος και σε λιγότερο από ένα μήνα θα βρεθούμε στο τέλος του καλοκαιριού στην Αυστραλία. Η F1 ετοιμάζεται για την 67η σεζόν της το ίδιο κάνει και η Pirelli.