Τα δέκα αουτσάιντερ που αποδεικνύουν πως δεν είναι πάντα θέμα χρημάτων.

Κοινοποίησε το άρθρο

Τα δέκα αουτσάιντερ που αποδεικνύουν πως δεν είναι πάντα θέμα χρημάτων. 

 underdog mini

1. Το Mini σε αγώνα Monte Carlo Rally

Monte Carlo Rally 1964, ο Paddy Hopkirk αρπάζει το τιμόνι του μικροσκοπικού 1275 Cooper S το οποίο και οδηγεί στην νίκη. Τον επόμενο χρόνο ο ομόσταυλός του Timo Mäkinen παίρνει άλλη μια νίκη με συνοδηγό τον εξαιρετικό Paul Easter χωρίς ούτε ένα βαθμό ποινής. Το 1966 τα Cooper SS GRX 555D, GRX 55D και  GRX 5D κάνουν το 1-2-3 «τρελαίνοντας» τους Γάλλους ανταγωνιστές. Οι έφοροι ξοδεύουν οκτώ ώρες σε έναν εξονυχιστικό έλεγχο μέχρι να βρουν μια παράβαση που αφορούσε σε ένα μικρό λαμπτήρα. Αποτέλεσμα: Αποκλεισμός του Mini και νίκη της Citroen. Ποιο αυτοκίνητο όμως θυμούνται όλοι; Το Mini Cooper.

underdog morgan

2. Morgan Motor Company

Κάποτε ρωτήθηκε ο Soichiro Honda, αφεντικό της εταιρίας που φέρει το όνομά του, τι γνώμη έχει για τις βιομηχανικές συγχωνεύσεις. Απάντησε πως η Honda θα είναι μια από τις πολύ λίγες εταιρίες, μεταξύ αυτών και η Morgan, που θα μπορέσουν να επιβιώσουν στην πορεία των δεκαετιών. Τελικά η ιδρυθείσα το 1909 μικρή εκκεντρική Morgan με τις πρωτόγονες αναρτήσεις και τα ξύλινα σασί άντεξε μέχρι το 1936 όταν και αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τα πράγματα. Και όμως, αυτά τα χειροποίητα και κατά κοινή ομολογία περίεργα αυτοκίνητα κάποτε ανθούσαν με την λίστα αναμονής να φτάνει ακόμα και τα 10 χρόνια. Σήμερα επιστρέφει ανανεωμένη στις ρίζες της με τρεις τροχούς αλλά ηλεκτροκίνηση αντί για συμβατικούς κινητήρες. .

underdog nader

3. Ralph Nader

Το 1965 εκδόθηκε το βιβλίο του νεαρού δικηγόρου Ralph Nader «Unsafe at Any Speed». Σε αυτό, αναλύει πολλά θανατηφόρα ατυχήματα που αφορούν διάφορα αυτοκίνητα αλλά κυρίως το Chevy Corvair, μια προσπάθεια της GM να μιμηθεί το σκαθάρι της VW. Ο Nader ούτε λίγο ούτε πολύ κατηγορεί στο βιβλίο του την GM για τραγικές εκπτώσεις στην ασφάλεια ώστε να διατηρηθεί χαμηλό το κόστος παραγωγής. Η GM φυσικά τον πολέμησε στέλνοντας ακόμα και «εργαζόμενα» κορίτσια σε μια προσπάθεια να υπονομεύσει την υπόληψη του. Ο  Nader μήνυσε την GM, κέρδισε αποζημίωση  425.000$, χρήματα με τα οποία έθεσε τις βάσεις αφού συνέχισε για πολλά χρόνια τον αγώνα για την ασφάλεια στα αυτοκίνητα,.

underdog tesla

4. Η γέννηση της Tesla Motors

Η αρχή για την Tesla ήταν ένα πρωτότυπο Roadster, που θύμιζε Elise. Ήταν το 2007 όταν η Tesla έφτιαξε αυτό το πρωτότυπο από το οποίο δεν πούλησε ούτε ένα. Ήταν δέκα χρόνια πριν όταν μιλούσε πως ήταν εφικτή η παραγωγή ενός πολυτελούς sedan με επιδόσεις supercar, 0-100 λιγότερο από 6 δεύτερα και τελική τα 400 χλμ./ώρα. Πριν από μια δεκαετία αυτά ήταν επιστημονική φαντασία για μας όχι όμως για τον Elon Musk ο οποίος είχε το όραμα και το χάρισμα για να το υλοποιήσει.

underdog mercedes senna

5. Ο Senna του κερδίζει όλους

Το 1984 έγιναν τα εγκαίνια του νέου «Nürburgring» και η Mercedes το εκμεταλλεύτηκε διοργανώνοντας έναν ενιαίο αγώνα με την 190E 2.3-16s και οδηγούς τα πιο τρανταχτά ονόματα της F1. Η ιστορία που έμεινε από εκείνη την ημέρα είναι πως ο Alain Prost πήρε από το αεροδρόμιο τον άγνωστο τότε Senna και στον δρόμο κατ΄ ομολογία του ίδιου έκαναν σε χαλαρή ατμόσφαιρα κουβεντούλα για να γνωριστούν καλύτερα. Στην πίστα όμως βγήκαν τα μαχαίρια όταν ο Prost πήρε την pole position αφήνοντας  τον Senna στην δεύτερη θέση. Ο νεαρός Βραζιλιάνος δεν μίλησε του Prost μέχρι το τέλος του αγώνα και αφού κατάφερε εκείνη την ημέρα να κερδίσει τους πάντες.

underdog koeniggsegg pagani

6. Η αρχή για την Koenigsegg  και την Pagani

Είναι πραγματικότητα πως η ίδρυση μιας εταιρίας η οποία προτίθεται να κατασκευάσει ένα supercar είναι εύκολη υπόθεση. Κάθε χρόνο ξεφυτρώνουν σε όλο τον κόσμο μικρές νεόφυτες εταιρίες που υπόσχονται ακριβώς αυτό, εντυπωσιακά σχέδια  γρήγορων, ιδιαίτερων υπέρ-αυτοκινήτων. Το ζητούμενο φυσικά είναι να το κατασκευάσουν κάτι που δεν κατάφερε να κάνει κανείς μετά την ίδρυση της Lamborghini και για 40 περίπου χρόνια. Τότε με την αλλαγή της χιλιετίας δύο ήρεμοι άνθρωποι ήρθαν από τις δύο άκρες της Ευρώπης για να μας καταπλήξουν, κατασκευάζοντας παντοδύναμα άγρια και σχεδιαστικά αγαπησιάρικα υπέρ-αυτοκίνητα. Οι κ.κ.  Koenigsegg  και Pagani ήρθαν για να μείνουν.

underdog mclaren

7. Η McLaren F1 GTR και το Le Mans

Η McLaren F1 σχεδιάστηκε αποκλειστικά για δημόσια χρήση χωρίς ίχνος αγωνιστικής διάθεσης, λίγο μετά όμως δημιουργήθηκε η σειρά αγώνων BRB, δηλαδή ο πρόδρομος των GT, «αναγκάζοντας» αρκετούς να σκεφτούν σοβαρά την συμμετοχή τους σε αυτούς. Μεταξύ αυτών και η McLaren με τον σχεδιαστή Gordon Murray να τροποποιεί τελικά την F1 σε GTR.  Το 1995 στην κατηγορία GT1 η αουτσάιντερ McLaren κέρδισε με το καλημέρα τον αγώνα, την 3,4 και 5η θέση έναντι σε πολύ πιο δυνατά πρωτοτυπία WSC

underdog button

8. Button & Brawn

Το 2006 η Honda επιστρέφει στην Formula 1 αλλά με όχι και τόσο εντυπωσιακό τρόπο όπως θα άρμοζε στην πρωτύτερη φήμη και δόξα. Χρειάστηκε να επέμβει ο εξαιρετικός πρώην Ferrari  Ross Brawn αναλαμβάνοντας διευθυντής το 2007. Το 2008 η Honda κατέρρευσε οικονομικά αφήνοντας το 2009 τον Button χωρίς μονοθέσιο. Ο Brawn εξαγόρασε  την ομάδα και «έκλεισε» με την Mercedes σε ότι αφορά την προμήθεια κινητήρων για ένα μονοθέσιο αρχικά σχεδιασμένο ως Honda. Η Brown GP έκανε με τους Button και Barrichello το 1-2 στον πρώτο αγώνα, με τον Button να συνεχίζει το σερί κερδίζοντας τελικά τους έξι από τους επτά πρώτους αγώνες  κατακτώντας για την ομάδα το μοναδικό παγκόσμιο πρωτάθλημα στο οποίο έλαβε μέρος. 

underdog golf

9.Mk1 Volkswagen Golf GTI

Στα μέσα της δεκαετίας του 1970 τα hatchback της εποχής ήταν απελπιστικά αργά και βαρετά για να μην πούμε άχρηστα. Έτσι για την διασκέδαση του οδηγού υπήρχαν διάφορα μικρά sportscar τα οποία όμως άρχισαν σιγά σιγά να χάνονται. Μια από τις αιτίες η μη συμμόρφωση των κατασκευαστών στους κανονισμούς ασφάλειας, άλλη αιτία η άνευ ορίου ρύπανση. Τότε ήρθε το μαγικό I = Injection στο Golf ή Ε = Einspritz που έδινε την δύναμη που έλειπε αλλά και το ταπεραμέντο για την καθημερινή χρήση. Με το σασί να επιτρέπει τα παιχνίδια γεννήθηκε ένα νέο είδος αυτοκινήτου παραγκωνίζοντας για ένα διάστημα τα sportscars τα οποία έμοιαζε να μην είχε πλέον ανάγκη ο κόσμος.

underdog nio

10. NIO

Σε μια προσπάθεια να υπερκεράσουν τις επιδόσεις του ανταγωνισμού αλλά και του εαυτού τους «ορδές» υπέρ-αυτοκινήτων στριμώχνονται στις πίστες του κόσμου παραβλέποντας  την γενικότερη οπτική των πραγμάτων. Έτσι τον Μάιο του 2017, όταν όλοι ήταν απορροφημένοι με τους χρόνους τους, εμφανίστηκε μέσα από την ομίχλη ένα αυτοκίνητο χωρίς κινητήρα το οποίο εξιλέωσε το ρεκόρ της Lamborghini.  Το ΝΙΟ,  προϊόν της NextEV, μιας εταιρίας καταξιωμένης στην  Formula E έφερε με το EP9  1360 ίππους στο τραπέζι, τετρακίνηση, μπαταρίες εύκολης αλλαγής και το 6.45.900 που προκαλεί «εγκεφαλικό» στους υπόλοιπους. Α και μην ξεχάσουμε να πούμε πως έκανε 2.40.33 στο Circuit of the Americas… αυτόνομα.