ALFA ROMEO Giulia : Ανανέωση…αλά Tonale

H ALFA ROMEO Giulia ανανεώνεται, κυρίως αισθητικά, έχοντας πλέον αρκετά στοιχεία από την Tonale.

Η νέα ALFA ROMEO Giulia, μπορεί να μην είναι εξ’ ολοκλήρου νέα, η ανανέωσή της όμως είναι γεγονός. Και σίγουρα γίνεται ακόμα πιο σύγχρονη.
Οι κυριότερες διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στην εξωτερική εμφάνιση. Το νέο “Trilobo”, η σύνθεση δηλαδή της χαρακτηριστικής τριγωνικής μάσκας (“Scudetto”) και των αεραγωγών της, προσφέρουν ένα πιο επιθετικό ρύγχος. Ξερχωρίζουν τα νέα “3+3” φωτιστικά σώματα Full-LED Adaptive Matrix, τα οποία διαθέτει και η Tonale. Θυμίζουν όμως και μοντέλα από το παρελθόν, όπως η SZ Zagato και το πρωτότυπο Proteo. Τα τρία στοιχεία των νέων φωτιστικών σωμάτων διαθέτουν αυτόματο σύστημα προσαρμογής, που ρυθμίζει τη δέσμη φωτισμού σύμφωνα με την ταχύτητα και τις οδηγικές συνθήκες. Παράλληλα, αντιλαμβάνεται την κίνηση των άλλων οχημάτων αποφεύγοντας να τα «τυφλώσει». Τεχνολογίας Full-Led είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Εντελώς νέος είναι και ο πίνακας οργάνων που διατηρεί την παραδοσιακή σχεδίαση “cannocchialle” με τα δύο στρογγυλά όργανα, όμως πλέον αποτελείται από μια υψηλής ευκρίνειας και παραμετροποιήσιμη οθόνη TFT 12,3 ιντσών. Ο πίνακας έχει τρεις βασικές διαμορφώσεις: Evolved, Relax και Heritage.
Evolved: Η συγκεκριμένη διαμόρφωση εκφράζει το μέλλον της σχεδίασης της ALFA ROMEO, αξιοποιώντας το κεντρικό χώρο του πίνακα για την εμφάνιση των προηγμένων λειτουργιών.
Relax: Με έμφαση στην άνεση, η συγκεκριμένη διαμόρφωση διατηρεί μόνο τα βασικά στοιχεία επιτρέποντας στον οδηγό να απολαμβάνει μια ασφαλή και χωρίς άσκοπες αποσπάσεις εμπειρία οδήγησης.
Heritage: Με έμπνευση από τις δεκαετίες του 1960 και 1970, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει τον κλασσικό πίνακα οργάνων με τις χαρακτηριστικές γραμματοσειρές και δείκτες.


Οι νέες Giulia εφοδιάζονται με μια σειρά τεχνολογιών που κάνουν ακόμα πιο απλή και άνετη τη συμβίωση μαζί τους. Οι υπηρεσίες “Alfa Connect Services”, οι οποίες διαθέτουν και δυνατότητα αναβαθμίσεων μέσω διαδικτύου (“Over the Air”) προσφέρουν λειτουργίες που επιτρέπουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου (φώτα, κλειδαριές, κατάσταση συστημάτων, κ.α.) από απόσταση μέσω του κινητού τηλεφώνου του χρήστη.
Παράλληλα η τεχνολογία NFT που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο χώρο του αυτοκινήτου μέσω της Tonale, είναι πλέον διαθέσιμη και στις νέες Giulia, προσφέροντας -εφόσον το επιθυμεί ο αγοραστής- ένα αδιάβλητο πιστοποιητικό του ιστορικού του αυτοκινήτου. Το πιστοποιητικό NFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια επιπλέον εγγύηση της κατάστασης του αυτοκινήτου κατά την μεταπώληση, ενισχύοντας περαιτέρω την υπολειμματική του αξία.
Χάρη και στην πλατφόρμα “Giorgio”, οι νέες ALFA ROMEO Giulia υπόσχονται κορυφαία οδική συμπεριφορά.
Η δυναμική συμπεριφορά των Giulia υποστηρίζεται από την ευρεία χρήση υπερ-ελαφρών υλικών που προέρχονται από το χώρο των αγώνων, όπως είναι το αλουμίνιο (αμάξωμα, αναρτήσεις, κ.α.) και τα ανθρακονήματα (αμάξωμα και κεντρικός άξονας μετάδοσης).
Σημαντικός βέβαια είναι και ο ρόλος του συστήματος Q4. Το οποίο συνδυάζει την αποδοτικότητα και την οδηγική απόλαυση της κίνησης στους πίσω τροχούς, με την ασφάλεια και την απόδοση ενός συστήματος μετάδοσης 4×4. Αυτό επιτυγχάνεται με το ενεργό κιβώτιο μεταφοράς ATC (Active Transfer Case), το οποίο σε πραγματικό χρόνο καταγράφει τις συνθήκες και διαχειρίζεται τη ροπή σε κάθε άξονα. Το Q4 μπορεί σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ η σχεδίαση του εκτός από το χαμηλό βάρος, επιτρέπει ακόμα και την απαιτητική χρήση σε πίστα, χωρίς την ανάγκη ειδικού κυκλώματος ψύξης.

Ανάλογα με την έκδοση, διαθέσιμο είναι και το μηχανικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευελιξία και την πρόσφυση που προσφέρουν τα δύο μοντέλα.
Σημαντικός βέβαια είναι και ο ρόλος της ανάρτησης Alfa LinkTM. Στον εμπρός άξονα τα διπλά ψαλίδια συνεργάζονται με ένα άμεσο, γραμμικό και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, ενώ στον πίσω άξονα υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι. Διαθέσιμη στα δύο μοντέλα είναι και η ενεργή ανάρτηση AlfaΤΜ Active Suspension, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Αξιοπρόσεχτο είναι και το σύστημα πέδησης IBS (Integrated Braking System), το οποίο με εξαιρετικά χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα πέδησης, μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος και παράλληλα αυξάνει την αντοχή, ακόμα και σε εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες.
Οι νέες Giulia θα έχουν κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, από 160 έως και 280 ίππους. Όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF με τα paddles αλουμινίου για «χειροκίνητες» αλλαγές, αλλά και μια πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS).

Η νέα ALFA ROMEO Giulia, το πρώτο τρίμηνο του 2023 όταν και θα κυκλοφορήσει στις αγορές, θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Τη Super, η οποία μπορεί να αναβαθμιστεί με το σπορ πακέτο Sprint και την Ti. Η οποία έχει έμφαση στην κομψότητα και μπορεί να αναβαθμιστεί με το πακέτο Veloce.
Για τους πιο απαιτητικούς, θα υπάρχει και η η Competizione Η οποία θα είναι βασισμένη στην Veloce και θα είναι εφοδιάζεται με το χρώμα Moon Light gray matt, κόκκινες δαγκάνες φρένων, σπορ εσωτερικό με δερμάτινες επενδύσεις, αλλά και την ενεργή ανάρτηση Alfa Active Suspension.
Τα ίδια στοιχεία ανανέωσης με τις Giulia, θα έχουν και οι νέες ALFA ROMEO Stelvio.