Νέο Audi Q7 TFSI e quattro: plug-in hybrid με 456 PS και ροπή 700 Nm

Renault-Captur

Q7 TFSI e quattro, ένα ακόμα ηλεκτρικό ή εξηλεκτρισμένο μοντέλο από την Audi. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Audi βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Τέσσερα νέα μοντέλα με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης – στις σειρές μοντέλων Q5, A8, A6 και A7 Sportback – θα κυκλοφορήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά μόνο το δεύτερο εξάμηνο του 2019.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Legacy

Ανάκληση για 1.894 Subaru Impreza και Legacy

0
H Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας ανακοίνωσε ότι, η εταιρεία ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS Α.Ε. εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων Subaru μοντέλα Impreza (τύπος G3, περιόδου 2007-09) και Legacy (τύπος BL/BP, περιόδου...

Ανάκληση για Audi A4, A5, A6, A7 και Q5

0
H Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας ανακοίνωσε ότι, η εταιρεία KOSMOCAR A.E., Γενικός Εισαγωγέας των Audi στην Ελλάδα, εκτελεί πρόγραμμα προληπτικού ελέγχου στα μοντέλα A4, A5, A6, A7...

Τέλη κυκλοφορίας “με τον μήνα” από τον Ιούλιο

0
Ενεργοποιείται απο τον μήνα Ιούλιο η διάταξη νόμου που προβλέπει την επιστροφή των πινακίδων των ΙΧ αυτοκινήτων στους ιδιοκτήτες τους χωρίς "πέναλτι", καθώς και...

Το νέο μοντέλο φέρει το λογότυπο “TFSI e” και διαθέτει plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα που συνδυάζει βενζινοκινητήρα V6 τριών λίτρων με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Η κορυφαία έκδοση της σειράς προσφέρει ισχύ 456 PS (335 kW) και 700 Nm ροπής ενώ η πιο μικρή έκδοση προσφέρει 381 PS (280 kW) και 600 Nm ροπής.

Δύο μονάδες ισχύος και σύστημα μετάδοσης κίνησης quattro: κίνηση και μετάδοση – Στο Audi Q7 TFSI e quattro το ρόλο του κινητήρα εσωτερικής καύσης παίζει ένας από τους πιο σύγχρονους βενζινοκινητήρες της Audi, ο 3.0 TFSI. Ο εκλεπτυσμένος V6 με τη βοήθεια του turbo παράγει ισχύ 340 PS και ροπή 450 Nm. Πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP και είναι εφοδιασμένος με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων βενζίνης ως στάνταρ. Συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα (PSM), ο οποίος χαρακτηρίζεται από υψηλή πυκνότητα ισχύος και compact σχεδιασμό και οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων tiptronic. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει κορυφαία ισχύ 94 kW και ροπή 350 Nm.



Η ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και παρέχει ενεργειακή ισχύ 17,3 kWh σε τάση 308 Volts. Τα 168 πρισματικά της στοιχεία χωρίζονται σε 14 ενότητες που βρίσκονται η μία πάνω στην άλλη σε δύο επίπεδα. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, το οποίο καλύπτει και τον φορτιστή, σχηματίζει ξεχωριστό κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας.

Ένα πολύ γρήγορο και με ανεπαίσθητες αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων tiptronic 8-σχέσεων μεταφέρει τις δυνάμεις των δύο κινητήρων μέσω του διαφορικού quattro και στους τέσσερις τροχούς. Είναι εξοπλισμένο με μια ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση. Ο πυρήνας της μόνιμης τετρακίνησης quattro είναι ένα κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση που κατανέμει τη ροπή μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 σε κανονική λειτουργία οδήγησης. Όταν απαιτείται, μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.

Δύο επίπεδα ισχύος: το Q7 60 TFSI e με 335 kW και το Q7 55 TFSI e με 280 kWΑπό άποψη ισχύος, θα διατίθενται δύο διαφορετικές εκδόσεις. Το Q7 60 TFSI e quattro έχει ισχύ 335 kW (456 PS) και ροπή 700 Nm – δηλαδή 250 Nm περισσότερο από την παραγόμενη ροπή μόνο από τον TFSI. Όταν συνεργάζονται και οι δύο μονάδες ισχύος, επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα και φτάνει σε μια ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 240 km/h. Μέχρι ταχύτητες 135 km/h ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά μόνος του.

Το Q7 55 TFSI e quattro παράγει 280 kW (381 PS) και ροπή 600 Nm. Από στάση φτάνει στα 100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί επίσης να παράγει μόνο την κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι την ταχύτητα των 135 km/h και μπορεί να επιτευχθεί ταχύτητα 240 km/h σε συνεργασία με τη μηχανή καύσης.

Και για τις δύο εκδόσεις η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 43 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP.

Σε γενικές γραμμές, η στρατηγική πρόβλεψης επιχειρεί να οδηγήσει όσο το δυνατόν περισσότερο στην ηλεκτρική ενέργεια και να χρησιμοποιήσει πλήρως τη διαθέσιμη φόρτιση της μπαταρίας μέχρι τον προορισμό.

Μια διαφορετική στρατηγική χρησιμοποιείται στη λειτουργία “Hold”: Σε αυτήν την περίπτωση, η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο με ελάχιστες διακυμάνσεις. Αυτό γίνεται με την ανάκτηση ενέργειας πέδησης, δηλ. την ανάκτηση και τη μετατόπιση του φορτίου του κινητήρα – με άλλα λόγια, μέσω στοχοθετημένων παρεμβάσεων στη διαχείριση του 3.0 TFSI. Μετά από ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων που οδηγείται με συμβατικό τρόπο, για παράδειγμα, αυτό επιτρέπει στην επόμενη αστική οδήγηση να καλύπτεται από καθαρά ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή χωρίς εκπομπές και σχεδόν αθόρυβη.

Ακόμη μεγαλύτερη απόδοση: ελεύθερη περιστροφή και ανάκτηση – Οι φάσεις κατά τις οποίες ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού είναι επίσης σημαντικοί για την απόδοση του Q7 TFSI e quattro. Αναλύονται διάφοροι παράμετροι, ανάμεσά τους και η απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και στη συνέχεια είτε εφαρμόζεται ελεύθερος τροχασμός με τον TFSI απενεργοποιημένο («ρολάρισμα») είτε ανάκτηση κινητικής ενέργειας και τη μετατροπή της σε ηλεκτρική ενέργεια. Το Q7 TFSI e quattro μπορεί να ανακτήσει μέχρι και 25kW ισχύος και να τροφοδοτήσει την ενέργει αυτή πίσω στη μπαταρία ιόντων λιθίου.

Όταν λειτουργεί ως εναλλάκτης ενέργειας, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί όλες τις ελαφριές και μεσαίες εφαρμογές φρένων μέχρι 0,3 g, οι οποίες αποτελούν πάνω από το 90% όλων των διαδικασιών επιβράδυνσης στην καθημερινή λειτουργία. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται μόνο σε περίπτωση βαρύτερης επιβράδυνσης. Η μετάβαση μεταξύ των ηλεκτρικών και υδραυλικών φρένων είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητη. Κατά τη διάρκεια της πέδησης, το υβριδικό SUV επιτυγχάνει ισχύ ανάκτησης μέχρι 80 kW.

Στο Audi virtual cockpit και στην οθόνη ΜΜΙ ο οδηγός μπορεί να δει μια ποικιλία πληροφοριών σχετικά με την ηλεκτρική οδήγηση: το μετρητή ισχύος, την αυτονομία και τις τρέχουσες ενεργειακές ροές των δύο μονάδων μετάδοσης κίνησης. Ως κεντρικό στοιχείο απεικόνισης, ο μετρητής ισχύος παρέχει πληροφορίες, για παράδειγμα, σχετικά με τη μέγιστη ηλεκτρική απόδοση, καθώς και την ανάκτηση ενέργειας.

Έως και επτά προφίλ οδήγησης: το σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ της Audi

Φυσικά, εκτός από το λογισμικό “EV”, ο οδηγός του Audi Q7 TFSI e quattro μπορεί να επιλέξει και ένα από τα επτά διαφορετικά προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου: “comfort,” “efficiency,” “auto,” “dynamic,” “individual,” “allroad” (με την προαιρετική αερανάρτηση) και “offroad”. Οι επιλογές αυτές επιδρούν στη χαρτογράφηση του κινητήριου συστήματος, την αερανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης.