Το νέο Audi A3 Sportback και με φυσικό αέριο (CNG)

Η Audi προσθέτει ένα νέο μέλος στην οικογένεια A3: το A3 Sportback 30 g-tron. Η λειτουργία της συγκεκριμένης έκδοσης με καύσιμο το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), καθιστά το compact μοντέλο ακόμα πιο οικονομικό και φιλικό προς το κλίμα, με πολύ χαμηλές εκπομπές CO2.

Όπως όλες οι εκδόσεις του νέου A3, και το A3 Sportback 30 g-tron διαθέτει σπορ σχεδιασμό, ψηφιακό concept λειτουργίας και πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

PIAGGIO MP3 300 HPE – Ευελιξία στη μετακίνηση x 3

0
Το Piaggio MP3 300 hpe είναι μια πιο ευέλικτη και ελαφρύτερη έκδοση του Piaggio MP3. Αν και είναι ένα μικρών διαστάσεων, σπορ και δυναμικό...

Audi Q3 – To SUV του σύγχρονου οικογενειάρχη

0
Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το νέο Audi Q3 επιστρέφει πιο εντυπωσιακό και ολοκληρωμένο από ποτέ! Δεν είναι μόνο η εξωτερική εμφάνιση, αλλά το...

Mitsubishi Space Star: Μοιράζει χαμόγελα

0
Έξι χρόνια μετά το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του – και με 653.065 πωλήσεις σε 90 χώρες σε όλο τον κόσμο (Μάρτιος 2012 - Σεπτέμβριος 2019)...

Το πρώτο Audi A3 Sportback g-tron που κυκλοφόρησε το 2014, χαρακτηριζόταν από ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία. Ο διάδοχός του συνεχίζει την παράδοση. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5 TFSI έχει ισχύ 131 PS (96 kW) και παράγει ροπή 200 Nm στην περιοχή 1.400-4.000 σ.α.λ..

Η υιοθέτηση της διαδικασίας καύσης Miller, με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου, κάνει βέλτιστη χρήση της ενέργειας των καυσαερίων για αρμονική ανάπτυξη ροπής από πολύ χαμηλές στροφές. Παράλληλα, η συντομευμένη φάση συμπίεσης σε συνδυασμό με τη μακρά φάση διαστολής, ευνοεί τη λειτουργία υπό μερικό φορτίο, με εμφανή οφέλη στην κατανάλωση.

Η λειτουργία με καύσιμο το CNG, που έχει καλύτερη συμπεριφορά στη διαδικασία καύσης σε σχέση με τη βενζίνη, επιτρέπει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, 12,5:1, συγκριτικά με την αντίστοιχη του κινητήρα 1,5 TFSI 150 PS (110 kW), κάτι που βελτιώνει τον ενεργειακό βαθμό απόδοσης.

Η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα ψεκασμού, ο υπερσυμπιεστής και ο καταλυτικός μετατροπέας έχουν τροποποιηθεί για βέλτιστη λειτουργία με κινητήρα CNG. Πριν φτάσει το αέριο στις βαλβίδες ψεκασμού, ένας ηλεκτρονικός ρυθμιστής μειώνει την πίεση από 200 bar, η οποία μπορεί να επικρατεί στις δεξαμενές, μεταξύ 5 και 9 bar.

Το μοντέλο CNG επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC είναι μόλις 3,5 – 3,6 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο εκπομπής CO2  της τάξης 96 – 99 γρμ./χλμ..

Με πλήρεις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως και 495 χιλιόμετρα (κατά WLTP έως 445 χιλιόμετρα). Σε αυτήν έρχεται να προστεθεί η πρόσθετη αυτονομία που προσφέρει το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης με καθαρό ωφέλιμο όγκο 9 λίτρων, τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα.

Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic, 7 σχέσεων.

Ο κινητήρας εκκινεί πάντα σε λειτουργία CNG, ψεκάζοντας μικρές μόνο ποσότητες βενζίνης σε σπάνιες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, όταν η πίεση στις δεξαμενές αερίου πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο, το οποίο ποικίλλει ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης, ο κινητήρας μεταβαίνει σε λειτουργία βενζίνης.

Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται αυτή τη διαδικασία αλλαγής. Η στάθμη καυσίμου στις δεξαμενές και η κατανάλωση στον αντίστοιχο τρόπο λειτουργίας εμφανίζονται στο ψηφιακό ταμπλό οργάνων. Οι δύο λαιμοί πλήρωσης βενζίνης και φυσικού αερίου βρίσκονται κάτω από ένα κοινό κάλυμμα καυσίμου.

Τρεις δεξαμενές CNG τοποθετημένες κάθετα προς την κατεύθυνση κίνησης βρίσκονται στο πίσω μέρος του Audi A3 Sportback 30 g-tron. Μία από αυτές είναι ένας στενός χαλύβδινος κύλινδρος, χωρητικότητας περίπου 4 κιλών αερίου, τοποθετημένος μπροστά από τη δεξαμενή βενζίνης.

Δύο μεγάλες δεξαμενές, καθεμία από τις οποίες μπορεί να χωρέσει περίπου 7 κιλά CNG, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Είναι κατασκευασμένες από συνθετικές ίνες και ζυγίζουν μόλις 26 κιλά η καθεμία.

Η εσωτερική αεροστεγής στρώση είναι από πολυαμίδιο ενώ το εξαιρετικά υψηλής αντοχής εξωτερικό κέλυφος περιλαμβάνει δύο στρώσεις: μία εσωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και μία εξωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με υαλονήματα (GFRP).

Η εξωτερική στρώση διαθέτει μία πρόσθετη λειτουργία ασφαλείας, χρωματίζεται αυτόματα σε γαλακτώδες λευκό, σε περίπτωση βλάβης. Ένα κάλυμμα ομοίως κατασκευασμένο από GFRP, προστατεύει τις δεξαμενές από εξωτερικά χτυπήματα από πέτρες κλπ..

Ιδιαίτερη προσοχή λαμβάνεται κατά την κατασκευή των δεξαμενών. Πριν τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο, ελέγχονται σε πίεση στα 300 bar, πολύ πάνω από την τυπική πίεση λειτουργίας των 200 bar. Επίσης, κατασκευαστικά πληρούνται και οι πλέον αυστηρές απαιτήσεις των δοκιμών πρόσκρουσης (crash tests).

Το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου έτους. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής των διαφόρων εκδόσεων εξοπλισμού, θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα.

googlenews