BMW Motorrad Concept R18

Κοινοποίησε το άρθρο

Με φόντο την πολύβουη σκηνή του Concorso d’Eleganza Villa d’Este, όπου η παράδοση συναντά τις σύγχρονες τάσεις, η BMW Motorrad παρουσίασε μία ελκυστική εναλλακτική πρόταση σε μία εποχή ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μία επιστροφή στις ρίζες της μάρκας, αλλά μέσα από μια σύγχρονη ματιά: το BMW Motorrad Concept R18 μεταφέρει την ουσία των μεγάλων κλασικών μοτοσικλετών στη σύγχρονη εποχή, ή με άλλα λόγια, μεταμορφώνει τη σχεδίαση μιας ιστορικής μοτοσικλέτας σε μία μοντέρνα, custom πρόταση. Ο Dr. Markus Schramm, επικεφαλής της BMW Motorrad, περιγράφει τη σχεδίαση ως εξής: «Με αυτή την dream bike, η BMW Motorrad παρουσιάζει τη δική της οπτική με μία πρόταση αυθεντική και πλούσια σε συναίσθημα για την κατηγορία των μεγάλων cruisers».

Το BMW Motorrad Concept R18, ουσιαστικά, είναι η προβολή ενός κλασικού boxer κινητήρα της δεκαετίας του ’60 στο σήμερα, ως μία γνήσια custom μοτοσικλέτα με όλα τα κλασικά icon που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της BMW Motorrad. «Με την καθαρή αισθητική του, το Concept R18 Concept R18 ενσαρκώνει για μένα την ουσία της μοτοσικλέτας. Απευθύνεται στο συναίσθημα και όχι στη λογική, και δεν χρησιμοποιεί την τεχνολογία για λόγους επίδειξης αντίθετα, αφήνει άφθονα περιθώρια για φαντασία. Αυτή η πρωτότυπη μοτοσικλέτα έχει βαθιά απήχηση, θέλεις απλά να αγκαλιάσεις το τιμόνι και να ταξιδέψεις μαζί της. Αλλά αφού φτάσεις, την παρκάρεις και απομακρύνεσαι, γυρίζεις και την κοιτάζεις με λαχτάρα, σα να μη θέλεις να την αποχωριστείς», εξηγεί ο Edgar Heinrich, επικεφαλής του τμήματος BMW Motorrad Design.

 

Καθαρά σχήματα με διαχρονικές αναλογίες.

Το BMW Motorrad Concept R18 είναι η ουσία της μοτοσικλέτας, στην original φυσική μορφή της. Σε γνήσιο custom στυλ, καταφέρνει να ξεφορτωθεί κάθε τι περιττό και προσηλώνεται στην ουσία. «Η μεγαλύτερη πρόκληση στη σχεδίαση είναι να κάνεις τα πάντα ορατά. Κάθε εξάρτημα έχει ένα λειτουργικό σκοπό. Δεν υπάρχουν πολλοί που θα τολμούσαν να υιοθετήσουν μία τόσο τίμια προσέγγιση», σχολίασε ο Bart Janssen Groesbeek, σχεδιαστής της πρωτότυπης μοτοσικλέτας. Το BMW Motorrad Concept R18 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως μία γνήσια BMW: κινητήρας boxer, σωληνωτό πλαίσιο, εκτεθειμένος άξονας τελικής μετάδοσης και ένα μαύρο ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας με χειροποίητες αντίθετες γραμμές (φιλέτα), χαρακτηριστικό γνώρισμα των κλασικών μοτοσικλετών της BMW Motorrad που εκφράζουν αυτοπεποίθηση σε συνδυασμό με μία μοντέρνα γραμμικότητα.

Οι ισορροπημένες αναλογίες θυμίζουν κλασικές μοτοσικλέτες όπως η BMW R5, και αποπνέουν – ακόμα και από απόσταση – τη διαχρονική γοητεία του απέριττου στυλ. Το πλαίσιο και το ρεζερβουάρ αποτελούν μία ευθεία γραμμή που συνδέει το ‘λαιμό’ μέχρι την πλήμνη του πίσω τροχού και χαρίζουν μία ρέουσα κομψότητα στην πλαϊνή όψη. Οι μεγάλοι ακτινωτοί τροχοί (μπροστά 21”, πίσω 18”) παρέχουν ασφαλή συμπεριφορά και εξισορροπούν τέλεια τον κινητήρα. Τα ελαστικά είναι ένα ακόμα στοιχείο που παραπέμπει στο παρελθόν: όπως στην εποχή της, αυτή η μοτοσικλέτα εφοδιάζεται με ελαστικά Metzeler.

Η επιστροφή ενός παραδοσιακού BMW boxer .

Στην καρδιά του BMW Motorrad Concept R18 χτυπά ο μεγάλος, νέας σχεδίασης, δικύλινδρος, 1800 cc boxer κινητήρας. Η εξωτερική του εμφάνιση συνειδητά θυμίζει τους flat twin κινητήρες που η BMW Motorrad συνήθιζε να κατασκευάζει μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960 – αλλά με πολύ μεγαλύτερο κυβισμό και σύγχρονη αερο/ελαιόψυξη αέρα/λαδιού. Ο μεγάλος πρωτότυπος boxer έχει σχεδιαστεί με προσοχή στη λεπτομέρεια: το μπλοκ του κινητήρα και η μετάδοση αποτελούνται από αλουμίνιο που έχει περάσει από διαδικασία υαλοβολής, αναδεικνύοντας τα γυαλισμένα στο χέρι αλουμινένια εξαρτήματα και το προστατευτικό του ιμάντα και τα καπάκια βαλβίδων. Το λογότυπο του κινητήρα φέρει το όνομα της πρωτότυπης μοτοσικλέτας και τονίζει τη συνολική ποιότητα. Επιπλέον, δύο καρμπυρατέρ της Solex – παρόμοια με αυτά των BMW 2002 – παραπέμπουν στην ιστορία της εταιρίας και προσθέτουν την τελική πινελιά στην αυθεντικότητα της μοτοσικλέτας.