Τα Fiat 500 και Fiat Panda έγιναν και υβριδικά !

Κοινοποίησε το άρθρο
Τα Fiat 500 και Fiat Panda είναι οι αδιαφιλονίκητοι ηγέτες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρωπαϊκή, αλλά και την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Αυτά τα δύο μοντέλα επέλεξε ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles για να εφαρμόσει μια νέα υβριδική τεχνολογία.
Τα νέα 500 Hybrid και Panda Hybrid, τα οποία θα ξεκινήσουν να είναι διαθέσιμα το 1ο τρίμηνο του έτους, θα φέρουν επανάσταση για ακόμα μία φορά στις αστικές μετακινήσεις, κάνοντας προσιτή την υβριδική τεχνολογία σε όλους. Παράλληλα με την ευελιξία και την πρακτικότητα, η υβριδική τεχνολογία θα ολοκληρώσει με τον καλύτερο τρόπο τις δύο δημοφιλείς προτάσεις της Fiat.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

AUDI Q6 e-tron: Τεχνολογικό άλμα από το μέλλον – Τιμές

Εξαιρετικές επιδόσεις, μεγαλύτερες δυνατότητες φόρτισης και αυξημένη αυτονομία είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του νέου AUDI Q6 e-tron.     Το 2033 είναι, σύμφωνα με τα τωρινά...

HYUNDAI Santa Fe 2024: Τολμηρή αλλαγή – Τιμές

Το HYUNDAI Santa Fe όχι μόνο μεγάλωσε, αλλά άλλαξε και χαρακτήρα, αφού υπόσχεται ποιοτικές αποδράσεις και υψηλή τεχνολογία.     Το Santa Fe είναι το πρώτο SUV...

SUZUKI e Vitara: Ένα BEV SUV για…όλους

Το νέο ηλεκτρικό Vitara είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, αφού θα κυκλοφορήσει σε όλες της ηπείρους, ενώ δεν θα το δούμε μόνο με τα σήματα...

Το 2020 σηματοδοτεί ένα ορόσημο στην ιστορία της Fiat που αριθμεί ήδη 120 χρόνια ζωής. Με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων των Fiat 500 και Panda ξεκινά ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της μάρκας που θα συνεχιστεί με την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Fiat 500e.  Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί για την κίνηση του αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και θα παίξει κομβικό ρόλο στη στρατηγική της FCA. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το 2020 θα παρουσιαστούν μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών που θα προσφέρουν στους καταναλωτές μια νέα προσέγγιση όσον αφορά στις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.

Παράλληλα με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων για πρώτη φορά στην ιστορία τους τα 500 και Panda θα προσφέρονται με μία κοινή ειδική σειρά, την “Launch Edition”. Κίνηση και στις δύο περιπτώσεις θα δίνει το νέο Mild Hybrid σύστημα που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000κ.εκ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου.

Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 69hp προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως  και 30% ανάλογα με τις συνθήκες). Παράλληλα το νέο σύνολο προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανένα κραδασμό ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start.  Παράλληλα οι χρήστες επωφελούνται από το γεγονός ότι το κινητήριο σύνολο υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final, στοιχείο που ανάλογα με τη χώρα χρήσης προσφέρει προνόμια όσον αφορά στο κόστος χρήσης και τη δυνατότητα ελευθερίας κίνησης στο κέντρο των πόλεων.

Η ειδική σειρά με την οποία λανσάρονται τα δύο μοντέλα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από το τοποθετημένο στο πίσω μέρος λογότυπο “Hybrid”, αλλά και το χαρακτηριστικό λογότυπο “H” στις μεσαίες κολόνες ο σχεδιασμός του οποίου συμβολίζει την αυγή μιας νέας εποχής για τα δύο μοντέλα.

Πως λειτουργεί η τεχνολογία FCA Mild Hybrid

Το νέο Mild Hybrid υβριδικό σύνολο συνεχίζει την παράδοση για πρωτοπορία και προσιτό χαρακτήρα  που δημιούργησε ο θρυλικός κινητήρας Fire, του οποίου η παραγωγή ξεπέρασε τα 30 εκατομμύρια μονάδες. Το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000κ.εκ. με συνολική απόδοση 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92Nm ροπής. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30χλμ./ώρα απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο C514. Το συγκεκριμένο κιβώτιο εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία και την αποδοτικότητα διαθέτοντας ειδικά γρανάζια χαμηλής τριβής, αλλά και ένα νέο λιπαντικό που βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου σε κάθε είδους διαδρομή. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν χαμηλότερα κατά 45χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.