Το FORD GT Mk IV 2023 απευθύνεται σε 67 εκατομμυριούχους, οι οποίοι θα βάλουν στη συλλογή τους ένα συλλεκτικό υπεραυτοκίνητο με ιστορία.
Πρόκειται για το τελευταίο και πιο ακραίο GT στην ιστορία του μοντέλου, που προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα. Το νέο FORD GT Mk IV είναι προϊόν της συνεργασίας της Ford Performance και της Multimatic.
Διαθέτει ένα ειδικά σχεδιασμένο twin-turbo EcoBoost κινητήρα με απόδοση πάνω από 800 ίππους και αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων. H εξωτερική του σχεδίαση είναι εστιασμένη στην αεροδυναμική απόδοση και το πλαίσιο έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά στην πίστα. Είναι εξοπλισμένο με κορυφαίο σύστημα μετάδοσης κίνησης και αγωνιστική ανάρτηση Adaptive Spool Valve (ASV) της Multimatic. Οι επιδόσεις του αναμένεται να ξεπερνούν εκείνες οποιουδήποτε GT μέχρι σήμερα.
«Το πρώτο GT Mk IV προσέφερε απεριόριστες επιδόσεις στην πίστα και το νέο FORD GT Mk IV έχει τον ίδιο ασυμβίβαστο χαρακτήρα», δήλωσε ο Mark Rushbrook, global director της Ford Performance Motorsports. «Με ακόμα υψηλότερο επίπεδο μηχανικής και επιδόσεων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ένα εντελώς νέο αμάξωμα από carbon που είναι λειτουργικό και εντυπωσιακό, το Mk IV είναι το κύκνειο άσμα του υπεραυτοκινήτου τρίτης γενιάς».
Το νέο GT Mk IV για να τιμήσει τη χρονιά που το πρώτο Mk IV κέρδισε στις 24 Ώρες του Le Mans, θα κατασκευαστεί, σε μόλις 67 χειροποίητα αντίτυπα, στις εγκαταστάσεις της Multimatic στο Markham του Οντάριο.
Η τιμή του θα ξεπερνά τα 1,6 εκατομμύρια ευρώ, δυστυχώς…προ φόρων, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη της άνοιξης του 2023. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις ηλεκτρονικές τους αιτήσεις ΕΔΩ. Οι τυχεροί πελάτες θα επιβεβαιωθούν το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η ιστορία του FORD GT Mk IV
Έχοντας ως σημείο αναφοράς το θριαμβευτικό «1-2-3» του FORD GT Mk II στο Le Mans το 1966, η ομάδα εξέλιξης της FORD επανασχεδίασε το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας όλες τις διαθέσιμες, την εποχή εκείνη, τεχνολογίες αιχμής για τη δημιουργία του 1967 GT Mk IV.
Χρησιμοποιώντας πρωτοποριακά υλικά, οι μηχανικοί ανέπτυξαν ένα νέο, ελαφρύ πλαίσιο χρησιμοποιώντας μια καινοτόμα κυψελοειδή δομή από αλουμίνιο σε συνδυασμό με ένα πιο αεροδυναμικό αμάξωμα.
Το αυτοκίνητο πήρε την ονομασία “J-Car”, επειδή κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους νέους κανόνες του Παραρτήματος J της FIA. Διέθετε τον διάσημο κινητήρα 427 Ford V-8 (7L) και ένα ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων με το δικό του σύστημα ψύξης, που μετέφερε την ισχύ στους πίσω τροχούς. Το FORD GT Mk IV του 1967 ήταν 9 ίντσες μακρύτερο.