Fiat 8V: «Στο σφυρί» ένα από τα 114 αυτοκίνητα παραγωγής

Fiat 8V

Το συγκεκριμένο μοντέλο Fiat 8V, συμμετείχε επίσης στο Concorso d’Eleganza της Villa d’Este το 2014 μετά από μια πλήρη αναπαλαίωση.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Hyundai IONIQ 5

Το Hyundai IONIQ 5 ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022» από το Company Car Today

Το Hyundai IONIQ 5 κατέκτησε την κορυφή της λίστας των 100 οχημάτων του εξειδικευμένου Βρετανικού περιοδικού εταιρικών στόλων Company Car Today Το Hyundai IONIQ 5...
ENYAQ COUPÉ iV

SKODA ENYAQ COUPÉ iV – ένα νέο μέλος στην γκάμα ENYAQ iV

Το ENYAQ COUPÉ iV αποτελεί τη νέα προσθήκη στην οικογένεια ηλεκτρικών μοντέλων ENYAQ iV της SKODA με δύο μεγέθη μπαταριών, τέσσερα επίπεδα ισχύος από...

Το ολοκαίνουργιο Taigo: το νέο SUV coupé της Volkswagen

Η Volkswagen εμπλουτίζει τη γκάμα της με το Taigo, ένα μοντέρνο compact SUV coupé με ελκυστικό design, coupé γραμμές, υπερυψωμένες θέσεις και άφθονοι χώροι Η...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

 

Στις 17 Σεπτεμβρίου, η RM Sotheby’s θα πραγματοποιήσει δημοπρασία στο St. Moritz (Ελβετία), όπου θα προσφέρει ένα από τα μόλις 114 Fiat 8V που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1952 και 1954. Ο γνωστός οίκος δημοπρασιών έχει εκτιμήσει τιμή πώλησης μεταξύ 1.300.000 και 1.600.000 Fr ( 1.196.878-1.473.081 ευρώ).  Είναι ένα από τα πρώτα 34 μοντέλα που κατασκευάστηκαν στη Σειρά Ι με αμάξωμα εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από τη Fiat.

Το 8V σίγουρα προκάλεσε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε στο κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1952. Αναμφίβολα ήταν σίγουρα έκπληξη όταν η Fiat αποκάλυψε ένα σπορ αυτοκίνητο με ισχυρό κινητήρα και πολύ διαφορετική αισθητική από τα άλλα μοντέλα που διέθετε τότε στην γκάμα της. Η ιδέα του Fiat 8V γεννήθηκε από πρόταση του επικεφαλής μηχανικού της εταιρείας Dante Giacosa, ο οποίος, με πρόταση του διευθυντή της Fiat, Vittorio Valletta, πρότεινε στη μάρκα του Τορίνο να δημιουργήσει ένα σπορ αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής για έναν νέο αγώνα Gran Turismo για την κατηγορία των 2 λίτρων.

Fiat 8VΜόλις 114 μονάδες σε δύο χρόνια παραγωγής

Οι πρώτες 34 μονάδες του αυτοκινήτου είχαν αμάξωμα εξ ολοκλήρου παραγόμενο από την Fiat Special Body Department και ήταν σχεδιασμένο από τον Luigi Rapi, τότε διευθυντή του τεχνικού γραφείου αμαξωμάτων της τορινέζικης μάρκας στην Modena.  Κάτω από το καπό υπάρχει ένας προηγμένος κινητήρας 2 λίτρων V8 (Τύπος 104) σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 4 σχέσεων.  Το αυτοκίνητο είχε ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς και φρένα τυμπάνου.

Fiat 8V

Με βάρος μικρότερο από 1000 κιλά, το 8V έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια ισορροπημένη και αντιδραστική οδήγηση χάρη στο ελαφρύ πλαίσιο και τον ισχυρό κινητήρα.  Η πρώτη έκδοση του Type 104 απέδιδε 110 ίππους ισχύ, επιτρέποντας στο όχημα να αναπτύξει τελική ταχύτητα 190 km / h.

Fiat 8VΜόνο 114 μονάδες του Fiat 8V κατασκευάστηκαν σε έναν κύκλο παραγωγής που διήρκεσε μόλις δύο χρόνια.  Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τότε τα στελέχη της Fiat επικέντρωσαν τις προσπάθειές τους στην ανάπτυξη αυτοκινήτων για υψηλότερους όγκους παραγωγής, όπως τα Fiat 600 και 500.

Το 8V που αναμένεται να δημοπρατηθεί στο St. Moritz διαθέτει ένα αμάξωμα βαμμένο σε Grigio Rosato σε συνδυασμό με κόκκινα καθίσματα με γκρι και μπεζ χαλιά.  Αρχικά, το αυτοκίνητο επρόκειτο να ταξινομηθεί στο Μιλάνο από τον πρώτο ιδιοκτήτη του, αλλά τελικά εξήχθη στο Gentilino της Ελβετίας.  Η μάσκα έχει τροποποιηθεί ελαφρώς για να επιτρέψει μεγαλύτερη ροή αέρα στο χώρο του κινητήρα.  Με τα χρόνια, αυτό το Fiat 8V συμμετείχε σε διάφορες εκδηλώσεις.

Φτάνοντας στο 2008, το αυτοκίνητο έφτασε στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στην Αόστα.  Το 2011, χρειάστηκε να γίνει μια πλήρη αποκατάσταση που κράτησε μέχρι το 2014. Εκείνη τη χρονιά, το Fiat έκανε την πρώτη του εμφάνιση κατά τη διάρκεια του Concorso d’Eleganza στη Villa d’Este τον Μάιο.  Τον Οκτώβριο του 2014 πουλήθηκε ξανά σε έναν άλλο Ιταλό.