Lancia ECV2: To project που δεν είδαμε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι

Κοινοποίησε το άρθρο
Lancia ECV2

Το μοναδικό πρωτότυπο Lancia ECV2 δημιουργήθηκε το 1988, όμως δεν κατάφερε ποτέ να αγωνιστεί λόγω της αλλαγής των κανονισμών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και την ακύρωση του Group S.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

CITROEN C4: Νέες εκδόσεις Plus Pack και Tech – Τιμές

Με δύο νέες εκδόσεις, με πλουσιότατο εξοπλισμό και προσιτότερες τιμές εμπλουτίζεται η γκάμα του CITROEN C4.     Το CITROEN C4 αναμφίβολα είναι ένα από τα…διαφορετικά αυτοκίνητα...

LIVE TV: Δείτε το shakedown και την εκκίνηση του Ράλι Εσθονίας

Δείτε την εκκίνηση του Ράλι Εσθονίας και το shakedown.     Στην Εσθονία μεταφέρεται το WRC για τον όγδοο αγώνα του 2025. Μετά τις σκληρές και ιδιαίτερα...

Τα αυτοκίνητα που Επιλέγουν Ηλεκτρικά οι Έλληνες

Αύξηση σημείωσαν οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2025 με τη BYD να οδηγεί την…κούρσα.     Με την αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα, να παρουσιάζει...

Εξαρχής σχεδιάστηκε ώστε να ενσωματώσει τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες της εποχής του, με στόχο τις απόλυτες επιδόσεις στους αγώνες. Ουσιαστικά αποτελούσε εξέλιξη του πρωτότυπου Lancia ECV (Experimental Composite Vehicle), το οποίο όπως φανέρωνε και το όνομα του εκμεταλλευόταν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση συνθετικών υλικών.

Volvo

Σε σχέση με το ECV, το ECV2 διέθετε ένα πιο «καθαρό» από αισθητικής άποψης αμάξωμα, βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, ενώ εφοδιαζόταν με έναν ακόμα πιο καινοτόμο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, σχεδιασμένο από το μηχανικό Claudio Lombardi.

Lancia ECV2Το ηλεκτρονικό σύστημα του κινητήρα διαχειριζόταν τους δύο στροβυλοσυμπιεστές (Turbo), έτσι ώστε σε συνδυασμό με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό της κεφαλής να έχει υψηλή απόδοση ακόμα και στις χαμηλές στροφές, σημείο που αποτελούσε ένα από τα κύρια προβλήματα των κινητήρων Turbo εκείνη την εποχή.

Στόχος ήταν η συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με ένα αυτοκίνητο που το πλαίσιο, το αμάξωμα, αλλά και κάποιο μηχανικά μέρη, όπως οι τροχοί και ο άξονας μετάδοσης, να είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά.

Lancia ECV2Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο με μειωμένο βάρος κατά 20% και αυξημένη ακαμψία σε σχέση με την Delta S4, η οποία αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για την ομάδα των μηχανικών. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.759κ.εκ. απέδιδε 600 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., χάρη στα δύο Turbo με το intercooler και το νέο σύστημα διαχείρισης της πίεσης.

Η τελική ταχύτητα του πρωτότυπου ξεπερνούσε τα 220χλμ./ώρα ενώ επιτάχυνε από τα 0 στα 200χλμ./ώρα σε μόλις 9 δευτερόλεπτα. Δυστυχώς η Lancia ECV2 δεν βρέθηκε ποτέ στην εκκίνηση ενός αγώνα, όμως έδωσε τη θέση της σε ένα άλλο αυτοκίνητο, το οποίο θα εξελισσόταν στο μεγαλύτερο μύθο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, τη Lancia Delta.