Η Nissan “εξηλεκτρίζει” το Silvia του 1960

Κοινοποίησε το άρθρο
Silvia

Η Nissan Design Europe, κλήθηκε να επανασχεδιάσει ένα αυτοκίνητο από την ιστορία της Nissan για ένα ηλεκτρικό μέλλον, επιλέγοντας να “ζωντανέψει” το  εμβληματικό Silvia CSP311.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Τα τελευταία αποτελέσματα του Euro NCAP: Ποια αυτοκίνητα κέρδισαν τα 5 αστέρια

0
Η MERCEDES-BENZ CLA και το MAZDA CX-5 εντυπωσίασαν στις πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP, ο οποίος δίνει μεγάλη προσοχή στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας.   Η ανεξάρτητη...

XPENG: Οι τιμές των πρώτων μοντέλων που ήρθαν στην Ελλάδα

0
Με δύο υπερσύγχρονα, πολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα ξεκινά την παρουσία της στην Ελλάδα η XPENG. Δείτε τις τιμές τους.   Πριν από μερικούς μήνες μάθαμε για την...

H MERCEDES-BENZ γιορτάζει μειώνοντας την τιμή της Α-Class 200

0
Η MERCEDES-BENZ γιορτάζει τα 140 χρόνια από τη γέννηση του πρώτου αυτοκινήτου με μία προσφορά που μειώνει την τιμή της A-Class 200.   Το 2026 η...

Το Silvia είναι μοναδικό στο είδος του. Είναι ένα σπάνιο μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1964, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Στην πραγματικότητα είναι τόσο σπάνιο, που ακόμη και μερικοί από τους πιο έμπειρους και παλιούς εργαζόμενους της Nissan δεν το έχουν δει.

Volvo Ex30

Χάρη στον εξευγενισμένο σχεδιασμό, οι γραμμές του είναι ακόμη πιο καθαρές. Όμως, στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο εξηλεκτρισμός του οχήματος είναι η επιτομή της πρόκλησης. Επέτρεψε στον Matthew να οραματιστεί τη χρήση των σημερινών καινοτομιών,  παράλληλα με τις κλασικές πτυχές του σχεδιασμού.

Νέες προκλήσεις

Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν την πρόκληση να “εμποτίσουν” την κληρονομιά των αντίστοιχων εμπορικών σημάτων τους, ενώ παράλληλα ανακαλύπτουν τι μπορούν και πρέπει να είναι τα αυτοκίνητα. Κάθε σχέδιο ξεκινά από ένα λευκό χαρτί. Στη συνέχεια έρχονται σκίτσα και πολλά 2D σχέδια, ακολουθούμενα από ψηφιακά και τρισδιάστατα πρωτότυπα πηλού. Στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες τεχνικές για να βρουν νέες ιδέες, αλλά μπορούν να “παίξουν” με ένα εντελώς νέο σύνολο κανόνων.

Παλαιότερα, οι σχεδιαστές έπρεπε να συνεργαστούν με τους μηχανικούς για να βρουν έναν τρόπο για να φιλοξενήσουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, συστήματα ψύξης / θέρμανσης και την εξάτμιση. Τώρα, αυτά τα άλλοτε βασικά εξαρτήματα έχουν αντικατασταθεί από μπαταρίες, μετατροπείς και μικρούς κινητήρες. Είναι μια μεγάλη αλλαγή στην καθημερινή δουλειά ενός σχεδιαστή, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά και να παρέχουν μια νέα εμπειρία στους οδηγούς.

Οι σημερινοί σχεδιαστές πρέπει να σκεφτούν τη νέα λειτουργικότητα και τις συσκευές που την  επιφέρουν, όπως ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες.  Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να βρουν νέους τρόπους για να κάνουν το ίδιο πράγμα που προσπαθούσαν ανέκαθεν να επιτύχουν : να δημιουργήσουν μια συναισθηματική ανταπόκριση και να δημιουργήσουν μια διαρκή σύνδεση με τους πελάτες.

Μια ομαλότερη κύλιση

Κοιτάζοντας περαιτέρω, ποιος ξέρει πώς οι απαιτήσεις των πελατών, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η νομοθεσία θα επηρεάσουν το σχεδιασμό;  Το σίγουρο είναι ότι τα αυτοκίνητα αλλάζουν. Θα φαίνονται και θα λειτουργούν διαφορετικά για να είναι πιο φιλικά προς το χρήστη, ενεργειακά αποδοτικά και πρακτικά. Η “επανεμφάνιση” των κλασικών αυτοκινήτων για τον σύγχρονο κόσμος της ηλεκτροκίνησης, ακόμη και αν ξεκινούν μόνο ως σκίτσα, αποδεικνύει ότι οι μελλοντικές δυνατότητες είναι ατελείωτες.