Κινητήρες νέας γενιάς και 9τάχυτο αυτόματο για το φρεσκαρισμένο Opel Astra

Χάρη στην έξοχη αεροδυναμική, τους πολύ αποδοτικούς νέους κινητήρες και τα κιβώτια,  η νέα γενιά Opel Astra θέτει πρότυπα απόδοσης και χαμηλών ρύπων. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, οι εκπομπές CO2 έχουν περιοριστεί έως 19%, φέρνοντας το Astra στην κορυφή της κατηγορίας του.

 

Η τρέχουσα γενιά  Astra ήδη σηματοδότησε την απαρχή μιας νέας εποχής στην πρεμιέρα του και επιλέχθηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016. Με σχεδίαση ελαφρού βάρους (200kg ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του) και κορυφαίες τεχνολογίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, το Astra εγκαινίασε νέα σημεία αναφοράς. Η Opel συνεχίζει την ίδια στρατηγική με υπερσύγχρονες, νέες γενιές πολύ αποδοτικών και ελαφρών κινητήρων βενζίνης και diesel. Τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα 1.2-1.5L παράγουν από 77kW (105hp) έως 107kW (145hp), κάνοντας τόσο το πεντάθυρο Astra όσο και το Sports Tourer δύο πολύ οικονομικά μοντέλα και πρωταθλητές στις μειωμένες εκπομπές CO2(NEDC1: στην πόλη 6,1-4,5 l/100 km, εκτός πόλης 4,0-3,1 l/100 km, μικτός κύκλος 4,8-3,6 l/100 km, 115-96 g/km CO2, WLTP2 μικτός κύκλος: 5,9-4,4, 139-117 g/km CO2, προκαταρτικές τιμές). Ένας αντικραδασμικός άξονας στο μπλοκ των τρικύλινδρων κινητήρων εξουδετερώνει τους κραδασμούς. Οι βασικές κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στάνταρ. Ένα ‘στρωτό’ αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων διατίθεται προαιρετικά.

Οι σχολαστικές δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα συνέβαλαν επίσης σημαντικά στις μειώσεις κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Ως αποτέλεσμα, το νέο Astra είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά συμπαγή αυτοκίνητα της αγοράς.

Με τιμή 0.25 Cd, το Sports Tourer ανήκει στην κατηγορία των station wagon με το χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στον κόσμο, ενώ το πεντάθυρο ηγείται της κατηγορίας hatchback με 0.26 Cd.

Τα αεροδυναμικά επιτεύγματα είναι αποτέλεσμα πολυάριθμων μέτρων όπως το κάλυμμα του διαμερίσματος του κινητήρα, οι βραχίονες ελέγχου πίσω άξονα σε σχήμα εκτροπέα και ένα full-face ‘κλείστρο’. Τα πάνω και κάτω τμήματα της μάσκας του νέου  Astra ανοίγουν και κλείνουν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, βελτιώνοντας έτσι τη ροή αέρα. Η βελτιστοποίηση του κάτω μέρους του αμαξώματος μειώνει το συντελεστή οπισθέλκουσας περιορίζοντας το στροβιλισμό.

Το δυναμικό πλαίσιο του Astra έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Νέα αμορτισέρ αυξάνουν την άνεση. Το προαιρετικό σπορ πλαίσιο διαθέτει πιο άκαμπτους αποσβεστήρες, πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης και ένα σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα.

Με τη συμβολή προηγμένων τεχνολογιών μείωσης εκπομπών ρύπων, όπως το Φίλτρο Σωματιδίων Βενζίνης (GPF) και το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής diesel Selective Catalytic Reduction (SCR), όλοι οι νέοι κινητήρες του Astra ήδη συμμορφώνονται με το πρότυπο Euro 6d. Το αυστηρό πρότυπο εκπομπών ρύπων θα ισχύσει για πρώτη φορά για όλες τις νέες ταξινομήσεις το 2021. Οι αλουμινένιοι κινητήρες diesel και βενζίνης εφοδιάζονται στάνταρ με τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου stop/start.

Ωστόσο το νέο Opel Astra, για το οποίο οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν σε μερικές εβδομάδες, δεν εντυπωσιάζει μόνο με την αεροδυναμική και τους προηγμένους κινητήρες του. Διαθέτει πολλές ακόμα κορυφαίες τεχνολογίες, από τη νέα εμπρός και πίσω κάμερα μέχρι το ψηφιακό ταχύμετρο και την επόμενη γενιά συστημάτων infotainment. Περιλαμβάνει επίσης σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης E-Call. Ασύρματος φορτιστής στην κεντρική κονσόλα για smartphones διατίθεται προαιρετικά.

Το εμπρός τμήμα του νέου Astra εντυπωσιάζει με την τρισδιάστατη εμφάνιση της μάσκας. Και ενώ το εσωτερικό μεταμορφώνεται σε αίθουσα συναυλιών με το προαιρετικό, υψηλών προδιαγραφών ηχοσύστημα Bose, το Astra γίνεται ακαταμάχητο με το High Gloss Black Pack.

Πρωταθλητές απόδοσης: έως 19% χαμηλότερες εκπομπές CO2

Οι νέοι, υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης και diesel, που είναι οικονομικοί και ζωηροί ταυτόχρονα, υποστηρίζουν την εξαιρετική απόδοση. Οι χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 οφείλονται επίσης στα σύγχρονα, εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια, στο επτατάχυτο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT) και – για πρώτη φορά στην Opel – σε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.

Οι συμπαγείς, τρικύλινδροι, turbo βενζινοκινητήρες διατίθενται με κυβισμό 1.2 & 1.4 κυβ. εκ. Αποδίδοντας ισχύ από 81kW (110hp) έως 107kW (145hp) και μέγιστη ροπή από 195 έως 236 Nm, επιτυγχάνουν την τέλεια ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και απόδοσης (NEDC1 κατανάλωση καυσίμου: στην πόλη 6,1-5,4 l/100 km, εκτός πόλης 4,0-3,8 l/100 km, μικτός κύκλος 4,8-4,4 l/100 km, 110-101 g/km CO2, WLTP2 μικτός κύκλος: 5,9-5,2, 136-120 g/km CO2, προκαταρτικές τιμές). Το Astra 1.2 συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με  ομαλές αλλαγές σχέσεων, ενώ το Astra 1.4 διατίθεται αποκλειστικά με ένα νέο, επτατάχυτο κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT). Με το CVT, οι οδηγοί του Astra μπορούν να απολαμβάνουν την άνεση των αυτόματων αλλαγών σχέσεων ή να επιλέγουν οι ίδιοι τις σχέσεις μέσω επιλογέα.

Η ενσωμάτωση της υγρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή συμβάλλει στην ταχύτερη προθέρμανση του κινητήρα, κάτι το οποίο μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε μία κρύα εκκίνηση.

 

Βενζινοκινητήρες 1.2 1.2 1.2 1.4
Ισχύς (kW/hp) σε σαλ. 81/110 @ 4.500 96/130 @ 5.500 107/145 @ 5.500 107/145 @ 5.500
Ροπή (Nm σε σαλ.) 195 @ 2,000-3.500 225 @ 2.000-3.500 225 @ 2.000-3.500 236 @ 1.500-3.500
Πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Κιβώτιο 6-τάχυτο μηχανικό 6-τάχυτο μηχανικό 6-τάχυτο μηχανικό 7-τάχυτο CVT
Προκαταρκτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου NEDC1 (l/100 km)
  • Στην πόλη
  • Εκτός πόλης
  • Μικτός κύκλος
  • CO2 g/km
5,6-5,4

4,0-3,8

4,6-4,4

105-101

6,1

4,0

4,8-4,7

110

Προκαταρκτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου WLTP2 – μικτός κύκλος
  • l/100km
  • CO2 g/km
5,5-5,2

127-120

5,9-5,7

136-132

 

Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 του Astra με κινητήρες 81kW (110hp), 96kW (130hp) και 107kW (145hp) έχουν μειωθεί αντίστοιχα πάνω από 5%, περίπου 19% και πάνω από 15%.

Κλασικό χαρακτηριστικό της Opel είναι η άριστη μεταβατική απόκριση στις εντολές του γκαζιού των βενζινοκινητήρων – στις 1.500 σαλ., το 90% της μέγιστης ροπής είναι ήδη διαθέσιμο στο 1,5 δλ. από το πάτημα του γκαζιού.

Υψηλή απόδοση: λιγότερο από 100 g/km CO2 από το νέο Astra turbodiesel

Οι τετρακύλινδροι diesel κινητήρες 1.5L του Astra αποδίδουν 77kW (105hp) και 90kW (122hp), και ροπή από 260 έως 300Nm (NEDC1 κατανάλωση καυσίμου : στην πόλη 5,5-4,5 l/100 km, εκτός πόλης 3,7-3,1 l/100 km, μικτός κύκλος 4,3-3,6 l/100 km, 115-96 g/km CO2, WLTP2 μικτός κύκλος: 5,3-4,4, 139-117 g/km CO2, προκαταρτικές τιμές). Το σύστημα ψεκασμού common rail λειτουργεί με πίεση έως 2.000 bar.

 

Κινητήρες Diesel 1.5D 1.5D 1.5D
Ισχύς (kW/hp) σε σαλ. 77/105 @ 3,250 90/122 @ 3,500 90/122 @ 3,500
Ροπή (Nm σε σαλ.) 260 @ 1,500-2.500 300 @ 1,750-2.500 285 @ 1,500-2.750
Πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Κιβώτιο 6-τάχυτο μηχανικό 6-τάχυτο μηχανικό 9-τάχυτο αυτόματο
Προκαταρκτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου NEDC1 (l/100 km)
  • Στην πόλη
  • Εκτός πόλης
  • Μικτός κύκλος
  • CO2 g/km
4,6-4,5

3,1

3,6

96

5,5-5,3

3,7-3,5

4,3-4,2

115-110

Προκαταρκτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου WLTP2 – μικτός κύκλος
  • l/100km
  • CO2 g/km
4,7-4.4

124-117

5,3-4,9

139-130

 

Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 των 77kW (105hp) και 90kW (122hp) Astra diesel έχουν μειωθεί έως 17% και περίπου 10% αντίστοιχα.

Αντί του εξατάχυτου, υψηλής ακρίβειας μηχανικού κιβωτίου, ο ισχυρότερος πετρελαιοκινητήρας διατίθεται προαιρετικά με ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, με διαδικασία αλλαγών χωρίς διακοπές στη ροή ισχύος, που κάνει ντεμπούτο στο Astra.

Οι diesel κινητήρες διαθέτουν  έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) με ηλεκτρικό ενεργοποιητή και, όπως οι βενζινοκινητήρες, έναν αντικραδασμικό άξονα στο μπλοκ για πιο αθόρυβη λειτουργία. Παρομοίως, η πολλαπλή εξαγωγής είναι επίσης ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.

Τη βέλτιστη μετεπεξεργασία καυσαερίων του Astra 1.5 diesel αναλαμβάνει ένα σύστημα μείωσης εκπομπών ρύπων που αποτελείται από έναν παθητικό, οξειδωτικό καταλύτη, σύστημα ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου – Diesel Particulate Filter (DPF).

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ