Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault CLIO

Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Renault CLIO έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. Το Renault CLIO αποτελεί το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ κατέκτησε και την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας Β στην Ευρώπη, από το 2013 και μετά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί, ότι το Renault CLIO, επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπορική πορεία, σημείωνε αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο, από το 2012 έως το 2018.

Πιο μοντέρνο και πιο σπορτίφ από ποτέ, το νέο Renault CLIO βασίζεται στο DNA που ευθύνεται για αυτή την 30χρονη αδιάκοπη εμπορική επιτυχία. Για την ακρίβεια βασίζεται πάνω στα δυνατά σημεία που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει, ανοίγοντας ένα καινούριο, πολυαναμενόμενο κεφάλαιο σε αυτή την εντυπωσιακή πορεία.

  • Από το CLIO I, το νέο μοντέλο διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν σπουδαίο ένα αυτοκίνητο. Όπως και το μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1990, το νέο Renault CLIO διαθέτει τεχνολογία που συναντά κανείς σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας.
  • Από το CLIO II, το νέο μοντέλο έχει υιοθετήσει νέα, ακόμα υψηλότερα, πρότυπα ευρυχωρίας και άνεσης.
  • Από το CLIO III, υιοθετεί χαρακτηριστικά που το οδηγούν σε μια νέα εποχή, ανώτερης απτής ποιότητας κατασκευής.
  • Από το CLIO IV, το νέο μοντέλο κληρονομεί τον δυναμικό του σχεδιασμό, αυτόν που ενέπνευσε όλη τη σύγχρονη γκάμα Renault και έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Σχεδιασμένο με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης», το νέο Renault CLIO θέτει νέους κανόνες, με πιο ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Με πιο σμιλευμένες γραμμές και πιο αποφασιστικό εμπρός μέρος, το νέο CLIO κερδίζει σε ζωντάνια και μοντέρνο χαρακτήρα, ενώ παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη. Στο εσωτερικό του η επανάσταση είναι ξεκάθαρη. Η πλήρως ανασχεδιασμένη καμπίνα των επιβατών είναι εμπνευσμένη από ανώτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, τόσο αναφορικά με την απτή της ποιότητα, όσο και με την προσφερόμενη τεχνολογία. Αυτά τα πλεονεκτήματα λειτουργούν προς όφελος όλων των αυτοκινητιστών, προσφέροντάς τους μεγαλύτερη χρηστικότητα και άνεση.

Το νέο Renault CLIO τίθεται επικεφαλής του στρατηγικού πλάνου του Groupe Renault «Drive the Future (2017-2022)», που παρουσιάστηκε το 2017 και έχει τρεις βασικούς πυλώνες:

  • Ηλεκτροκίνηση: Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέσει 12 ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα του. Το νέο CLIO θα είναι το 1ο με υβριδικό κινητήρα E-Tech, που βασίζεται σε τεχνολογία εξελιγμένη από τη Renault.
  • Συνδεσιμότητα: Μέχρι το 2022, η εταιρεία στοχεύει σε όλες τις βασικές αγορές της τη διάθεση 100% συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Το νέο Renault CLIO αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη αυτής της δυναμικής, με το νέο συνδεδεμένο σύστημα Multimedia υψηλής τεχνολογίας.
  • Αυτονομία: Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέτει 15 μοντέλα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Το νέο Renault CLIO είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, καθώς είναι εξοπλισμένο με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που καθιστούν την αυτόνομη οδήγηση μια προσιτή πραγματικότητα σε αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

 

Πιο μοντέρνος και εκφραστικός εξωτερικός σχεδιασμός

Πιο μοντέρνο και δυναμικό από όποια πλευρά και να το δεις, το νέο Renault CLIO κληρονομεί τα αισθησιακά μοτίβα της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, η νέα γενιά του κερδίζει σε εκφραστικότητα, ενώ κρατάει το κομψό της προφίλ. Στο μπροστινό μέρος, το καπό ενσωματώνει ένα μοτίβο νεύρων που του χαρίζουν ένα ανάγλυφο εφέ. Η γρίλια της μάσκας είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι περισσότερο τονισμένος, με έναν πολύ εκφραστικό κεντρικό αεραγωγό που βοηθάει, παράλληλα, και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Αναφορικά με το μέγεθός του, το νέο CLIO έχει 14 χλστ. μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, αλλά παραμένει πιο ευρύχωρο εσωτερικά.  Ακολούθως, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Οι τροχοί 17 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου, ενώ λεπτομέρειες, όπως η κεραία που μοιάζει με πτερύγιο καρχαρία, το 100% φώτα LED, η πληθωρική πίσω πόρτα και η χρωμιωμένη διακοσμητική γραμμή γύρω από τα παράθυρα αναβαθμίζουν, συνολικά, την εικόνα του εξωτερικού, αλλά και την αίσθηση απτής ποιότητας.

 

Χώρος αποσκευών

Η αρχιτεκτονική του χώρου αποσκευών έχει βελτιστοποιηθεί ώστε το σχήμα του να γίνει όσο πιο τετραγωνισμένο γίνεται. Το premium ηχοσύστημα της BOSE είναι, πλέον, πλήρως ενσωματωμένο και έτσι δεν εισχωρεί μέσα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του έχει εκτοξευθεί στα 391 λίτρα (επιπλέον των 26 λίτρων των διαθέσιμων αποθηκευτικών χώρων μέσα στην καμπίνα), μέγεθος που τον καθιστά τον μεγαλύτερο στην κατηγορία. Παράλληλα, το διπλό πάτωμα απλοποιεί το καθημερινό φόρτωμα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν προσφέροντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

 

Πίσω φώτα

Όπως συμβαίνει και με τα εμπρός φωτιστικά σώματα, έτσι και στα πίσω το παρόν δίνει ο σχεδιασμός με το μοτίβο C-Shape που τους χαρίζει ένα πολύ δυνατό εφέ βάθους. Παράλληλα, ένα 3ο μακρύτερο και πιο στενό φως φρένων είναι τοποθετημένο στο πάνω μέρος του πίσω παραθύρου.

 

Προφίλ

Το πολύ κομψό προφίλ της προηγούμενη γενιάς του CLIO, που ξεχώρισε με τις κρυμμένες χειρολαβές της πίσω πόρτας που χάρισαν στο μοντέλο μια κουπέ αισθητική, έχει, πλέον, αναβαθμιστεί μέσα από την προσθήκη πολλών νέων στοιχείων σχεδιασμού. Αυτά περιλαμβάνουν το χρωμιωμένο φινίρισμα στο πλαίσιο των παραθύρων, την επικάλυψη των πλευρικών κολόνων και των χειρολαβών της πίσω πόρτας με μαύρο, γυαλιστερό φινίρισμα, τα ανάγλυφα μοτίβα στο χαμηλότερο μέρος των θυρών, που μοιάζουν να αναδύονται μέσα από το μεταλλικό πάνελ, καθώς και την υπογραφή του CLIO πάνω στο χρωμιωμένο διακοσμητικό. Έτσι, η λεπτομέρεια και ο προσεκτικός σχεδιασμός των πλευρικών πάνελ είναι ακόμα ένα στοιχείο που αναδεικνύει την αναβαθμισμένη απτή ποιότητα του εξωτερικού.

 

Πίσω μέρος

Το πίσω μέρος του νέου CLIO ξεχωρίζει με τα χρωμιωμένα διακοσμητικά, όπως, άλλωστε,  συμβαίνει και στο προφίλ του αυτοκινήτου, ενώ το κόψιμο του παραθύρου εξυπηρετεί στην ομαλή ένωση της πίσω πόρτας με το υπόλοιπο αμάξωμα. Ο σχεδιασμός της πόρτας του χώρου αποσκευών, και πιο συγκεκριμένα η ακρίβεια με την οποία το μέταλλό της ενώνεται με τον προφυλακτήρα, έχει δουλευτεί με προσοχή, ώστε και αυτό με τη σειρά του να αναδύει την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής.

 

To νέο Renault CLIO ξεκινάει μια επανάσταση στο εσωτερικό του

Δε χρειάζεται παρά μία γρήγορη ματιά. Η απτή ποιότητα και η εργονομία της θέσης οδήγησης ετέθησαν ως προτεραιότητες κατά τη διαδικασία σχεδιασμού του εσωτερικού του νέου Renault CLIO. Πράγματι, η καμπίνα των επιβατών προσφέρει νέα επίπεδα απτής ποιότητας κατασκευής, με χρήση κορυφαίων υλικών, επένδυση πλαστικών μαλακής υφής στο ταμπλό, στις επενδύσεις στις πόρτες και στο περίγραμμα της κεντρική κονσόλας, αλλά και σχολαστικό φινίρισμα.

Υιοθετώντας έναν πιο συμπαγή σχεδιασμό, προκειμένου να απελευθερωθεί περισσότερος χώρος και να ενσωματωθούν περισσότερες τεχνολογίες, το «Smart Cockpit» του νέου CLIO είναι οδηγοκεντρικό. Η κυματοειδής σχεδίαση, δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους. Εξοπλισμένο με τις πιο μεγάλες οθόνες της κατηγορίας, το νέο CLIO προσφέρει μια τελείως καινούρια εργονομική προσέγγιση, που ενισχύει μία επιβλητική, κορυφαία, εμπειρία οδήγησης. Παράλληλα, το νέο μοντέλο καθιστά απόλυτα προσιτές στο ευρύ κοινό τεχνολογικές καινοτομίες μοναδικές για την κατηγορία, όπως είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό κατά την κίνηση στην πόλη.

Οθόνη Multimedia

Ένα από τα βασικά στοιχεία του «Smart Cockpit» στο νέο Renault CLIO είναι η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους.

Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων

Για πρώτη φορά, το νέο CLIO εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία, με έναν πολύ ενστικτώδη τρόπο. Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την  κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο CLIΟ πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

Ταμπλό

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ποιότητα του, πλήρως ανασχεδιασμένου, ταμπλό του νέου Renault CLIO. Αυτό είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα: το πρώτο επίπεδο στο άνω τμήμα του είναι καλυμμένο με αφρώδες (soft touch) πλαστικό υψηλής ποιότητας. Το δεύτερο επίπεδο είναι και αυτό καλυμμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ προσφέρει και υψηλό επίπεδο customization. Τέλος, το κατώτερο τμήμα του ταμπλό φιλοξενεί πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Άλλωστε η κυματοειδής σχεδίαση του ταμπλό δημιουργεί την αίσθηση ότι το εσωτερικό είναι πιο φαρδύ. Μια αίσθηση που τονίζεται ακόμα περισσότερο από τα οριζόντια μοτίβα στο κέντρο του ταμπλό και τους αεραγωγούς που το πλαισιώνουν. Κάτω από την κεντρική κονσόλα, σχολαστική προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία, με κουμπιά τύπου «πιάνο» και απευθείας πρόσβαση στα χειριστήρια του κλιματισμού, για μεγαλύτερη ευκολία χειρισμού από τον οδηγό.

 

Κεντρική κονσόλα

Η κεντρική κονσόλα αποτελεί ακόμα ένα δομικό στοιχείo του «Smart Cockpit» του νέου CLIO. Τοποθετημένη πιο ψηλά, έτσι ώστε να συμβάλει στην αναβάθμιση της εργονομίας, στεγάζει με επιτυχία το νέο λεβιέ ταχυτήτων με τον πιο συμπαγή κορμό, που προσφέρει πιο φυσική και άνετη λαβή. Η επενδυμένη κεντρική κονσόλα μπορεί να προσωποποιηθεί ανάλογα το θέμα του εσωτερικού διακόσμου, ενώ διαθέτει και μια διακοσμητική φωτιστική λωρίδα στο άκρο της. Οι πολύ πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα που φιλοξενούνται στο κατώτερο τμήμα της κεντρικής κονσόλας, κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των επιβατών, ενώ περιλαμβάνουν και βάση ασύρματης φόρτισης smartphone.

 

Καθίσματα

Τα καθίσματα του νέου Renault CLIO συναντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Προσφέρουν καλύτερη στήριξη, αφού διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα, και σχήμα που «αγκαλιάζει» καλύτερα το σώμα. Το ημίσκληρο κέλυφός τους βελτιώνει τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, τα νέας σχεδίασης προσκέφαλα (comma – shaped) βελτιώνουν την ορατότητα προς τα πίσω, ενώ προσφέρουν μια αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας σε όσους κάθονται στο πίσω κάθισμα. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην επιλογή των υλικών, ακριβώς όπως έχει γίνει και με το ταμπλό. Έτσι, τα καθίσματα συμβάλουν και αυτά με τη σειρά τους στην γενικότερη αναβάθμιση της απτής ποιότητας στο εσωτερικό. Παράλληλα, είναι πιο εργονομικά και πιο εύκολα στη χρήση, καθώς τα χειριστήριά τους είναι τοποθετημένα σε πιο βολικά σημεία.

Εξατομίκευση

Ο κάτοχος κάθε νέου Renault CLIO μπορεί να διαμορφώσει το αυτοκίνητο που έχει ονειρευτεί, αξιοποιώντας ένα εύρος πακέτων εξατομίκευσης, για την κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, τις επενδύσεις στις πόρτες, το τιμόνι και τα υποβραχιόνια. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 8 θέματα εσωτερικής διακόσμησης και να αξιοποιήσουν ακόμα και τα χρώματα στις γραμμές του ταμπλό ανάμεσα στους αεραγωγούς. Παράλληλα, το νέο CLIO προσφέρεται και με κρυφό φωτισμό, σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ