Δοκιμή: BMW X2 sDrive 20i – Το σπορ Crossover!

    Κοινοποίησε το άρθρο

    Το είπε και το έκανε η BMW. Δημιούργησε ένα σπορ crossover που βάζει ισχυρή υποψηφιότητα για να κερδίσει την πρωτοκαθεδρία στη κατηγορία του, με την τολμηρή του σχεδίαση, η οποία διαφοροποιείται από κάθε άλλο μοντέλο της βαυαρικής φίρμας.

    Η συγκεκριμένη κατηγορία που «παίζει» η Χ2, κάθε άλλο παρά εύκολους αντιπάλους έχει. Audi Q3, Mercedes GLA, αλλά και το φρέσκο Volvo XC40, είναι δυνατοί παίχτες που κάθε ένας έχει το δικό του φανατικό κοινό. Η BMW με το Χ2, φιλοδοξεί να κερδίσει μερίδιο του αγοραστικού κοινού και από την επαφή που είχαμε μαζί της κατά τη διάρκεια των ημερών της δοκιμής, διαθέτει όλα τα φόντα για να το κάνει.

    Ελάχιστες αλλαγές συγκριτικά με το πρωτότυπο μοντέλο

    Το concept car που παρουσιάστηκε το 2016 στην έκθεση του Παρισιού, έφτασε στις εκθέσεις της BMW σχεδόν αυτούσιο, με τον δυναμισμό να «ξεχειλίζει» από κάθε ακμή και καμπύλη του αμαξώματος.

    Στη μάσκα της νέας X2 η BMW παρουσιάζει για πρώτη φορά μια νέα υλοποίηση του κλασικού μοτίβου των «νεφρών». Το καπό είναι κοντό, μιας και η βάση του παρμπρίζ ήρθε ολίγον προς τα εμπρός, ενισχύοντας την κουπέ εμφάνιση του μοντέλου, όπως και η χαμηλή οροφή του. Τα τονισμένα φτερά και οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, η χαμηλή πλευρική κρυστάλλινη επιφάνεια και ένα σήμα BMW χωνευτό στην πίσω κολώνα είναι μερικές από τις σχεδιαστικές πινελιές που ενισχύουν το ξεχωριστό χαρακτήρα της Χ2. Όλα, έχουν δέσει άρτια μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα όμορφο αμάξωμα, το οποίο τραβάει τα βλέμματα. Το μήκος της Χ2 αγγίζει τα 4.360 χλστ, το πλάτος τα 1.824 χλστ (ίδιο με την Χ1) και το ύψος τα 1.526 χλστ, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.670 χλστ, όντας ίδιο κι αυτό με την Χ1.

    Σπορ εσωτερικό, με τη ποιότητα της BMW!

    Όσοι έχουν ξαναβρεθεί σε καμπίνα ενός νέου μοντέλου BMW, θα διαπιστώσουν ότι στην Χ2 μένουν αρκετά πράγματα ίδια. Το κυριότερο είναι η ποιοτική και στιβαρή εικόνα. Το ταμπλό έχει την κλασσική δομή με μικρό αριθμό κουμπιών, με το χειριστήριο για το iDrive να είναι ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η οθόνη του infotainment με την πιο πρόσφατη διάρθρωση των μενού εσωτερικά. Ο πίνακας οργάνων, είναι αναλογικός, παρέχοντας επαρκή πληροφόρηση, ενώ είναι και άκρως ευανάγνωστος. Όπως προαναφέραμε, η ποιότητα είναι πολύ προσεγμένη με μαλακό υλικό σε μεγάλα τμήματα του ταμπλό. Θήκες εμπρός και πίσω από τον επιλογέα θα δώσουν την απαραίτητη πρακτικότητα.

    Σε επίπεδο χώρων τώρα, δύσκολα θα σας παραπονεθεί κάποιος από τους επιβαίνοντες. Ο χώρος για τα κεφάλια είναι ικανοποιητικός, όσο και το πλάτος, όπου μόνο ο μεσαίος πίσω επιβάτης θα δυσανασχετήσει λίγο, εξαιτίας του τούνελ μετάδοσης (για τις 4κινητες εκδόσεις της Χ2).

    Κινητήρας εύρωστος και λογικός σε κατανάλωση

    Ο 2λιτρος κινητήρας βενζίνης που βρισκόταν κάτω από το καπό της Χ2, έχει ισχύ 192 ίππων και ταιριάζει γάντι με το σπορτιφ παρουσιαστικό του γερμανικού μοντέλου. Διαθέτει έλεγχο των βαλβίδων (Valvetronic), και χρονισμό των εκκεντροφόρων (διπλό Vanos) αλλά και άμεσο ψεκασμό, όπως επίσης και turbo διπλής σπείρας (TwinScroll), όντας πέρα από δυνατός και απολαυστικός ακόμα και στη καθημερινή αστική χρήση. Και αυτό γιατί με τη χρήση των προγραμματών οδήγησης της BMW, η κατανάλωση καυσίμου είναι λογικότατη, μιας και κατά τις μέρες δοκιμής μας κυμάνθηκε κοντά στα 8,5 λτ./100 χλμ. Στη πράξη το μοτέρ ξεχωρίζει με την ομαλή και ραφιναρισμένη λειτουργία του, ανεβάζοντας τα χλμ στο κοντέρ γρήγορα, με το 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 7,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 227 χλμ./ώρα.

    Αρωγός στο τομέα των επιδόσεων όμως είναι και το εξαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο φροντίζει για τη συνεχή επιτάχυνση. Η σπορτίφ αίσθηση του μοντέλου ενισχύεται από τα paddles στο τιμόνι, όπου αν επιλέξετε να αλλάζετε εσείς ταχύτητες, κάθε σχέση διατηρείται έως και τον κόφτη.

    Διασκεδαστική στο δρόμο!

    Τα περισσότερα μοντέλα της μάρκας, είναι προσανατολισμένα στο να προσφέρουν την απαιτούμενη οδηγική ευχαρίστηση που θέλει ο κάθε οδηγός. Στα ίδια μονοπάτια κινείται και η BMW X2, η οποία κατορθώνει να είναι τόσο άνετη, όσο και σπορ παράλληλα, ανάλογα με τον τρόπο που θα αποφασίσετε να τις φερθείτε. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση για την απαιτούμενη πρόσφυση, εν τούτοις δεν πρόκειται να σας κουράσει, μιας και καταφέρνει να «σβήνει» κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, αφήνοντας την καμπίνα ανεπηρέαστη.

    Η Χ2 αποδεικνύεται ιδανική για κάθε είδους διαδρομή, όπου και εντυπωσιάζει με το πόσο πρόθυμη είναι σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης. Η ανάρτηση δεν επιτρέπει τις ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ μεν στις αστικές μετακινήσεις, αλλά τρομερά πληροφοριακό όσο οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Ακόμα και στο όριο, η BMW X2 είναι ασφαλής και προβλέψιμη, μιας και μόνο η υποστροφή (είναι προσθιοκίνητη, μην το ξεχνάτε αυτό) δηλώνει παρούσα και η οποία εξαλείφεται από τα ηλεκτρονικά του βαυαρικού μοντέλου. Στο ύψος τους και τα φρένα, με κλασσική BMW αίσθηση και την ανάλογη αποτελεσματικότητα.

    Κερδίζει τις εντυπώσεις

    Σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, με τα πρώτα μέτρα που θα κάνεις μαζί της, μιας και πρόκειται για ένα ξεχωριστό μοντέλο, με σπορ χαρακτήρα, που διαχωρίζει τη θέση της από την Χ1, τόσο με το φαίνεσθαι, όσο και με τα οδηγικά της χαρακτηριστικά.

     

    (+) Εμφάνιση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά

    (-) Χώρος για τα πόδια του μεσαίου επιβάτη