Ράλι Ακρόπολις 2024: Φινάλε με θρίαμβο της HYUNDAI (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

Οι Neuville – Wydaeghe ήταν οι νικητές του Ράλι Ακρόπολις του 2024, με δύο ακόμα πληρώματα της HYUNDAI να ανεβαίνουν στο βάθρο.

 

Οι πρώτες ώρες της Κυριακής, τελευταίας ημέρας του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, βρήκε αρκετά από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στην Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας. Γιατί μετά τη βραδινή υπερειδική διαδρομή των 1,97 χιλιομέτρων, η οποία ξεκίνησε λίγο μετά τις 21:00, έπρεπε να κάνουν άλλα 140 χιλιόμετρα για να φτάσουν στη Λαμία.

Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι μηχανικοί να πρέπει να ξενυχτήσουν για να επισκευάσουν τα αυτοκίνητα. Αλλά και τα πληρώματα να έχουν λίγο χρόνο για ξεκούραση. Παράλληλα, υπήρχαν και ανησυχίες για την κατάσταση που θα βρουν το πρωί τις ειδικές διαδρομές, λόγω της βραδινής βροχής.

Αυτός πάντως που κοιμήθηκε πιο ήσυχος, μάλλον ήταν ο Neuville. Αφού, όπως έχετε διαβάσει στο gonews.gr, μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης ημέρας, είχε προβάδισμα 53,7” από τον Sordo.

Η Super Sunday ξεκίνησε με τη, στεγνή τελικά, ειδική διαδρομή στο Οινοχώρι. Όπου ο Sebastien Ogier σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και πέρασε στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, αφού ο Sordo έχασε χρόνο αφού δεν ήταν…συγκεντρωμένος, όπως δήλωσε. Ο Neuville παρέμεινε επικεφαλής έχοντας διαφορά 1:15.6 από τον Ogier.

Ακολούθησε το πρώτο πέρασμα από το Ελευθεροχώρι, με αρκετά σημεία να έχουν λάσπη. Ο Ogier ήταν και πάλι ταχύτερος με το TOYOTA GR Yaris, κερδίζοντας την όγδοη συνολικά ειδική διαδρομή. To γεγονός αυτό δεν ανησύχησε τον Neuville, ο οποίος ξεκίνησε για την Power Stage με 1:02.4 διαφορά.

Ο Γάλλος, προσπαθώντας να κερδίσει όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσε, μετά τα προβλήματα της πρώτης ημέρας, ήταν ουσιαστικά ο μόνος που μπήκε στο δεύτερο πέρασμα από το Ελευθεροχώρι, με…πατημένο το γκάζι. Αυτό όμως του στοίχισε ένα τουμπάρισμα, με αποτέλεσμα να χάσει τη δεύτερη θέση.

Μετά από 20 λεπτά κατάφερε τελικά να φτάσει με το πληγωμένο Yaris στον τερματισμό, αλλά στη 16η θέση της γενικής κατάταξης. Τουλάχιστον έτσι εξασφάλισε τους βαθμούς που δίνει η τρίτη θέση της κατάταξης του Σαββάτου. Τους οποίους θα έχανε αν εγκατέλειπε.

Έτσι, ο Neuville, οδηγώντας όπως στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα, προσεκτικά, έφτασε μάλλον εύκολα στην 21η νίκη της καριέρας του στο WRC. Η οποία είναι η δεύτερη στο Ράλι Ακρόπολις, αφού είχε επικρατήσει και το 2022.

Με αυτό το αποτέλεσμα ο Βέλγος έκανε ένα ακόμα βήμα προς τον τίτλο. Γιατί με 90 βαθμούς ακόμα διαθέσιμους από τους υπόλοιπους τρεις αγώνες, επέκτεινε το προβάδισμα στην κατάταξη των οδηγών στους 34 βαθμούς από τον Tanak.

Το θρίαμβο της HYUNDAI, όπως και το 2022, συμπλήρωσαν οι Dani Sordo και OttTanak ανεβαίνοντας και αυτοί στο βάθρο. O Εσθονός μάλιστα ήταν και πρώτος στην ξεχωριστή κατάταξη της Super Sunday, με τους Fourmaux, Evans, Neuville και Katsuta να ακολουθούν.

Το πόσο καταστρεπτικός ήταν ο αγώνας για τα αυτοκίνητα Rally1, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι μέχρι και την 13η θέση ακολούθησαν αυτοκίνητα Rally2.

Γιατί ο Evans με το TOYOTA, τερμάτισε 18ος και ο Fourmaux 21ος με το FORD Puma. O Γάλλος, μετά την εγκατάλειψη της πρώτης ημέρας, για την οποία διαβάσατε στο gonews.gr, επέστρεψε κάνοντας καλούς χρόνους, ενώ κέρδισε και την τελευταία, power stage.

Τέταρτος στη γενική κατάταξη και πρώτος στη WRC2 , ήταν ο Sami Pajari. Ο οποίος ξεκίνησε την τελευταία ειδική διαδρομή έχοντας 28.5” διαφορά από τον Virves. Ένα κλαταρισμένο ελαστικό όμως στο Yaris Rally2, στοίχισε χρόνο στο νεαρό Φινλανδό.

Με αποτέλεσμα στο τέλος του αγώνα να έχουν ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Εσθονό Virves. Αλλά τη νίκη να πηγαίνει στους Pajari – Enni Malkonen, επειδή, σύμφωνα με τον κανονισμό, ήταν ταχύτεροι στην πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα.

Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ταχύτερος στο WRC2, πάντως ήταν ο Rossel με το CITROEN C3, αλλά η αλλαγή ελαστικού στο τέλος της πρώτης ημέρας τον περιόρισε στην τρίτη θέση της κατηγορίας.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Kajetanowicz, Zaldivar, McErlean και Dapra. Όλοι τους με SKODA Fabia.

Με ένα Fabia RS, πρώτοι Έλληνες στη 12η θέση της γενικής κατάταξης ολοκλήρωσαν το Ράλι Ακρόπολις οι Παναγιώτης Ρουστέμης – Χρήστος Μπακλωρής. Μια επίδοση, αναμφίβολα ιδιαίτερα επιτυχημένη.

Με 11 ταχύτερους χρόνους σε 15 ειδικές στην κατηγορία του, ο Armin Kremer με SKODA Fabia RS δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και σημείωσε ακόμα μία νίκη. Που τον φέρνει πιο κοντά στο στόχο της κατάκτησης του WRC Masters Cup.

Ιδιαίτερα χαρούμενος ήταν και ο Ιορδάνη Σερδερίδης, ο οποίος διασκέδασε με το FORD Puma Rally1 και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα τερμάτισε στην 14η θέση.

Πρώτος από τους νεαρούς που συμμετέχουν με τα FORD Fiesta Rally3 στο πρωτάθλημα JuniorsWRC, ήταν ο Ρουμάνος Norbert Maior με συνοδηγό την αδερφή του Francesca. Ο τίτλος πάντως πήγε στους Εσθονούς Jurgenson – Oja.

Στη 28η θέση τερμάτισαν οι Χαλκιάς – Κομνός με RENAULT Clio Rally3 και με ίδιο αυτοκίνητο στη 32η θέση οι Χατζημάρκος – Τσαούσογλου.

Στη Λαμία έφτασαν ακόμα οι Παυλίδης – Harryman SKODA Fabia Evo (33οι), με FORD Fiesta Rally3, οι Μανώλης και Κωστής Στεφανής (35οι), Θεοχαρόπουλος – Κότσαλης (36οι), Καρανικόλας – Κακαβάς (37οι) και Βασιλάκης – Krawszik (39οι) με FORD Fiesta Rally2.

Πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας RC4 ήταν το PEUGEOT 208 των Λευκαδίτη – Άκρατου.
Στην τελική κατάταξη είδαν τα ονόματά τους και οι Καλαμαράς – Λαμπράκης (FORD Fiesta), Παρέλλης – Παπανδρέου ( RENAULT Clio), Πλάγος – Κουζιώνης (PEUGEOT 208 Raly4) και Παπαγεωργίου Κούγιας (PEUGEOT 208).

Την τελική κατάταξη του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2024 μπορείτε να δείτε εδώ.

 

Για έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση ακολουθήστε το GoNews.gr στο Facebook και στο X…twitter.

Το WRC τώρα κατευθύνεται στη Νότια Αμερική για τον 11ο αγώνα. Το Ράλι Χιλής που θα διεξαχθεί από τις 26 έως τις 29 Σεπτεμβρίου.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Έκθεση IAA Mobility 2025: Τα…αστέρια του Μονάχου (video)

Δείτε τα σημαντικότερα εκθέματα που παρουσιάστηκαν στο Μόναχο, στην Έκθεση IAA Mobility 2025, στην οποία συμμετείχαν περίπου 750 εκθέτες.     Με θέμα «Όλα έχουν να κάνουν...

Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά και βοηθήστε τους συνανθρώπους μας

Με τη δράση «Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά», συγκεντρώνονται στο δίκτυο Επίσημων Εμπόρων της μάρκας, είδη διατροφής που θα διανεμηθούν σε οικογένειες,...

CHERY: Ξεκίνημα με τιμές και εγγυήσεις που θα συζητηθούν

H CHERY Auto ήρθε για να…μείνει στην Ελλάδα, με το υβριδικό Tiggo 4 των 204 ίππων να αναμένεται να αποτελέσει το μοντέλο που θα...

Ράλι Χιλής 2025: Πέταγε με…200 ο Sebastien Ogier (video)

Ο Sebastien Ogier, με μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο Ράλι Χιλής, κατέκτησε την πέμπτη νίκη του μέσα στο 2025 και, χωρίς να έχει λάβει μέρος...

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι αλλαγές και τα αυστηρότερα πρόστιμα

Σημαντικές αλλαγές και αυστηρότερα πρόστιμα προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που στόχο έχει τη μείωση των ατυχημάτων, αλλά και τη διαμόρφωση μιας νέας...

LANCIA Ypsilon HF Integrale: Επιστροφή στο WRC

Με το Ypsilon Rally2 HF Integrale, η LANCIA ετοιμάζεται να επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, θέλοντας να διατηρήσει ζωντανό το θρύλο που δημιούργησαν τα...

HYUNDAI Concept Three: Η επόμενη ημέρα (video)

Με το Concept Three η HYUNDAI μας προετοιμάζει για την αισθητική προσέγγιση των μελλοντικών της compact ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία θα είναι εντυπωσιακά, αλλά...

FERRARI 849 Testarossa: Υβριδική επιστροφή με 1.050 ίππους (video)

Η νέα plug-in υβριδική 849 Testarossa των 1.050 ίππων είναι η ισχυρότερη FERRARI παραγωγής στην ιστορία της μάρκας.     Η FERRARI παρουσίασε επίσημα τη νέα 849...