Δοκιμή Ford Fiesta ST Line 1,0 EcoBoost 140 PS: Όπλο

122

Κλισέ, ξε-κλισέ τίτλος, το Ford Fiesta με τον κινητήρα – θαύμα, των 1.000 κ.εκ., των 140 ίππων και το στήσιμο ποίημα, πραγματικά μετατρέπεται σε όπλο σε μια σφιχτή, ορεινή διαδρομή κι όχι μόνο! Εδώ και καιρό το μικρό μοντέλο της Ford αποτελεί ένα από τα πιο fun to drive αυτοκίνητα που μπορεί κανείς να αποκτήσει. Ειδικότερα στην έκδοση ST Line με το σπορ παρουσιαστικό και το πιο… σφιχτό στήσιμο, συναρπάζει με τις οδηγικές του ικανότητές!

Σπορ και να φαίνεται

Με την πρώτη ματιά το εντυπωσιακό Fiesta ST-Line, θα θυμίσει σε αρκετούς το δυνατότερο Fiesta ST, μιας και διαθέτει ένα έντονα μυώδες αμάξωμα. Εξωτερικά και στο εμπρόσθιο τμήμα, υπάρχει ένας αγριεμένος προφυλακτήρας, με το μεγάλο κεντρικό του άνοιγμα να ξεχωρίζει, καθώς και με την μαύρη μάσκα που σε συνδυασμό με το κόκκινο χρώμα του αμαξώματος δημιουργούσε ένα μοναδικό αισθητικό αποτέλεσμα. Στο πίσω μέρος διακρίνεται ένας διακριτικός διαχύτης, ενώ κερασάκι στη τούρτα, αποτελεί η μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Την σπορτίφ εικόνα συμπληρώνουν τα λογότυπα ST-Line στα εμπρός φτερά και οι ανθρακί ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών!

Σπορ και μέσα!

Οι σχεδιαστές της μάρκας όμως φρόντισαν να ενισχύσουν το σπορ προφίλ που έχει το ST-Line και μέσω της καμπίνας του. Αρχικά θετικές εντυπώσεις αφήνουν τα σπορ καθίσματα με τις κόκκινες και λευκές ραφές, τα αλουμινένια πεντάλ, αλλά και το τριάκτινο και flat bottom τιμόνι.

Επειδή η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά, το λογότυπο ST-Line υπάρχει στα μαρσπιέ, ενώ όμορφη, ευανάγνωστη και άκρως χρηστική είναι η οθόνη αφής των 8 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχεται το infotainment, SYNC3.

Πέρα από το φαίνεσθαι όμως, εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως γίνεται χρήση ποιοτικών υλικών, τα οποία δένονται άψογα μεταξύ τους. Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, αυτοί ικανοποιούν τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (292 λτ.).

Εύρωστη λειτουργία, λογική κατανάλωση

Κάτω από το καπό του Fiesta ST-Line υπάρχει ο 1.000άρης κινητήρας των 140 ίππων, του οποίου η ροπή αγγίζει 180 Nm, τα οποία είναι μάλιστα διαθέσιμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Το εν λόγω μοτέρ, μπορεί να κινήσει παραπάνω από σβέλτα το σπορτίφ Fiesta, με το τράβηγμα να είναι δυνατό από χαμηλά. Παρά τις υψηλές επιδόσεις του, ο 1.000αρης EcoBoost αποδεικνύεται λογικός σε κατανάλωση καυσίμου, με την μέση κατανάλωση δοκιμής να αγγίζει τα 7,5 λτ./100 χλμ. Η δύναμη μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός καλού 6ταχυτου κιβωτίου με καλή κλιμάκωση που βοηθάει στη κατανάλωση, αλλά έχει μακριές διαδρομές, που ίσως τους πιο σκληροπυρηνικούς ίσως τους ενοχλήσει.

Σου φτιάχνει τη μέρα!

Κατά δυο έννοιες: Αρχικά όταν το βλέπεις παρκαρισμένο με το σπορ του σουλούπι. Δεύτερον, όταν πατήσεις το start button και χαράξεις διαδρομή. Οι 140 ίπποι σε συνδυασμό με το στήσιμο – ξυράφι του Fiesta, μπορούν να χαρίσουν ένα μόνιμο χαμόγελο στον τυχερό χειριστή του. Μάλιστα η έκδοση ST-Line, διαθέτει ελαφρώς χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 χλστ, αλλά και πιο σκληρά αμορτισέρ, set up που ενισχύει το σπορ πακέτο. Και προσέξτε, το Fiesta ST-Line μπορεί και είναι σπορ χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στην άνεση, μιας και η ανάρτηση απορροφά τις όποιες κακοτεχνίες του δρόμου, δεν κοπανάει, ενώ σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση οι βόλτες και τα ταξίδια είναι απόλαυση. Ειδικά αν η διαδρομή περιλαμβάνει στροφές. Εκεί το Fiesta ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του, μιας και τοποθετείται εύκολα και οι κλίσεις είναι… ελάχιστες έως ανύπαρκτες. Το τιμόνι μεταφέρει πλούσια πληροφόρηση, το πλαίσιο είναι άκρως στιβαρό, ενώ το πίσω μέρος συμμετέχει στα τεκταινόμενα ανάλογα με το στιλ οδήγησης του οδηγού. Αλλά ακόμα και αν το παρακάνετε, το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως θα σας βάλει σε τάξη!

Αντί του ST!

Αν τα οικονομικά σου δεν σε παίρνουν για ST το ST-Line προσφέρεται ως αντίδοτο στην οδηγική έξαψη σου! Δυνατός κινητήρας, καλοστημένο και με δυνατό παρουσιαστικό, το Ford Fiesta ST-Line είναι ένα ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο στις μέρες μας, έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η Ford το τελευταίο χρονικό διάστημα με τα μοντέλα της!

 

(+) Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, επιδόσεις, κατανάλωση

(-) Μακριές διαδρομές του επιλογέα ταχυτήτων