To Renault Kadjar είναι το μοντέλο εκείνο που φέρνει ξανά τη γαλλική φίρμα στην κατηγορία των SUV. Διαθέτει όλα όσα απαιτεί ο σύγχρονος οδηγός, στοιχεία ικανά να το κάνουν να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Κερασάκι στην τούρτα, ο μικρού κυβισμού κινητήρας των 130 ίππων.
Ο 1,2 TCe κινητήρας, χάρη στο μικρό του κυβισμό θωρακίζει τον κάτοχο απέναντι στην εφορία αποδίδοντας όμως κι άκρως ικανοποιητικά, σε συνδυασμό με την δυναμική εξωτερική σχεδίαση, την ποιοτική κατασκευή, αλλά και το μοντέρνο εσωτερικό έχει αρκετά από όσα ζητάει ο σύγχρονος οδηγός, όντας μεγάλα θέλγητρα για την αγορά του.
Μυώδες κι επιβλητικό
Ένα SUV επιβάλλεται να διαθέτει μια μυώδη κι εμφατική εμφάνιση. Το γαλλικό μοντέλο προσφέρει απλόχερα όλα τα παραπάνω. Το Renault Kadjar, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF, (σε αυτή βασίζεται και το Nissan Qashqai), με την ειδοποιό διαφορά πως το Kadjar είναι ελαφρώς μεγαλύτερο.
Σε ότι αφορά τον εξωτερικό σχεδιασμό του Kadjar, αυτός ενστερνίζεται τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault. Το εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει με τη μεγάλη μάσκα σε σχήμα V, ενώ εξαιρετικής σχεδιαστικής έμπνευσης είναι και τα όμορφα φωτιστικά σώματα που στο εσωτερικό τους έχουν τα LED φώτα ημέρας. Σε ένα σημείο του αμαξώματος που θα σταθείτε σίγουρα είναι οι «πρησμένοι» ώμοι στο οπίσθιο τμήμα του αμαξώματος.
Προσεγμένο και στιβαρό εσωτερικό
Μόλις εισέλθετε στη καμπίνα του Kadjar, θα εντυπωσιαστείτε από τον ψηφιακό και πολυθεματικό πίνακα οργάνων, του οποίου οι επιλογές απεικόνισης αλλάζουν από το μενού της οθόνης αφής των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, από την οποία ελέγχεται και το πολύ καλό σύστημα πολυμέσων R-Link2. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, βλέποντας τα πράγματα αφ´υψηλού, με την ιδανική θέση να βρίσκεται εύκολα, χάρη στο εύρος ρυθμίσεων που διαθέτει. Σε ότι αφορά τώρα τους προσφερόμενους χώρους επιβατών, αυτοί είναι πλουσιοπάροχοι και άνετα θα βολευτούν 3 επιβάτες στις πίσω θέσεις. Οι θήκες για μικροαντικείμενα ικανοποιούν, όπως και ο χώρος αποσκευών των 472 λίτρων.
Λίγα κυβικά μεν, 130 άλογα δε!
Κάτω από το καπό του Renault Kadjar υπάρχει ένας downsized κινητήρας, φυσικά turbo, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 205 Nm ροπής. Είναι όμοιος με αυτόν που εξοπλίζεται και το Qashqai, αλλά στο γαλλικό SUV αποδίδει 15 ίππους επιπλέον. Ο 1,2 TCe, συνεργάζεται άψογα με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει καλή κλιμάκωση, αναδεικνύοντας τις αρετές του κινητήρα. Παράλληλα φροντίζει να κρατάει χαμηλά την μέση κατανάλωση καυσίμου, με την Renault να ανακοινώνει μόλις 5,6 λτ./100 χλμ. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα θα τα δείτε στο ψηφιακό κοντέρ σε 10,1 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 192 χλμ/ώρα.
Άνετο, στιβαρό και ταξιδιάρικο!
Το Renault Kadjar μπορεί και ταξιδεύει άνετα σε κάθε είδους διαδρομή, συνεχίζοντας την γαλλική παράδοση στο πεδίο της άνεσης. Η ανάρτηση φιλτράρει εξαιρετικά κάθε είδους ανωμαλία, αφήνοντας ανεπηρέαστους τους επιβάτες. Η ποιότητα κύλισης θα σας ικανοποιήσει, ενώ παρά τον μεγάλο όγκο του αμαξώματος το Kadjar θα κινηθεί με άνεση και μέσα στην πόλη. Όταν ξεκινήσουν οι στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα, χωρίς να τρομάζουν οδηγό κι επιβάτες. Σε συνθήκες εξαιρετικής πίεσης η υποστροφή θα κάνει αισθητή την παρουσία της, η οποία όμως περιορίζεται άμεσα με ένα απλό άφημα του γκαζιού, με το ESP να μπαίνει διακριτικά και μόνο όταν χρειάζεται. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος καλή ακρίβεια, ο επιλογέας ταχυτήτων των 6 σχέσεων μπορεί να είναι έχεις μια χαλαρή αίσθηση αλλά έχει σαφή κουμπώματα, ενώ τα φρένα είναι πολύ καλά, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό.
Δυνατός αντίπαλος για τα μικρομεσαία SUV
Αναμφίβολα το Renault Kadjar είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των SUV. Δυνατό εμφανισιακά και με έναν κινητήρα που αποδίδει καλά, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις, όντας παράλληλα λογικός σε κατανάλωση καυσίμου, ενώ κι εξοπλιστικά ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό πελάτη! Στο σύνολο λοιπόν, το Kadjar σας κεντρίσει το ενδιαφέρον και θα σας τραβήξει προς μια έκθεση Renault για να το δείτε από κοντά!_Γ. Μούζος
(+) Εμφάνιση, επιδόσεις κινητήρα, φουτουριστικό εσωτερικό
(-) Κατανάλωση υπό πίεση, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων