Δοκιμή: SEAT Ibiza 1.0 95 PS και 115 PS

Η SEAT προ μηνών παρουσίασε τη 5η γενιά του μικρού Ibiza, το οποίο παρουσιάζεται καλύτερο από ποτέ και φέρνει λίγο από… Leon!



Είναι γεγονός, πως τα τελευταία χρόνια η SEAT έχει αναβαθμιστεί τρομερά ως εταιρεία, φέρνοντας στην αγορά πολύ καλά προϊόντα, τα οποία τυγχάνουν της αναγνώρισης από το αγοραστικό κοινό. Ένα εξ’ αυτών και το αειθαλές Ibiza, το οποίο όπως γράψαμε και παραπάνω μπήκε αισίως στην 5η του γενιά, έχοντας σημειώσει ήδη 5.400.000 πωλήσεις.

Σαφώς και η μεγαλύτερη γκάμα των αγοραστών που βολιδοσκοπούσαν το Ibiza τα προηγούμενα χρόνια ήταν οι μικρότερες ηλικίες. Όμως στη νέα του γενιά φαίνεται πως θα κεντρίσει το ενδιαφέρον και του μεγαλύτερου ηλικιακά κοινού ή για να είμαστε και ελαφρώς ρομαντικοί, το ενδιαφέρον εκείνων που μεγάλωσαν με Ibiza κι έπρεπε να το αφήσουν για να πάρουν ένα μεγαλύτερο μοντέλο για τις οικογενειακές ανάγκες!

Η SEAT το έχει προικίσει με δυναμική εμφάνιση, εκσυγχρονισμένο εσωτερικό, αλλά και πλούσια γκάμα κινητήρων, ικανή να «κουμπώσει» στα θέλω κάθε οδηγού! Εμείς σε αυτή τη συγκριτική παρουσίαση θα εστιάσουμε στο 1000αρι μοτέρ των δυο διαφορετικών αποδόσεων, 95 και 115 ίππων!

Leonίζει!

Ας ξεκινήσουμε από τα κοινά στοιχεία των δυο εκδόσεων! Την εμφάνιση! Είναι ξεκάθαρο πως οι ιθύνοντες της SEAT βασίζουν πολλά στο νέο τους μοντέλο και ως εκ τούτου το προσφέρουν με δυναμικό παρουσιαστικό, με το Ibiza να ενστερνίζεται την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Έντονες νευρώσεις κατά μήκος του αμαξώματος, όπου ειδικά στο πίσω τμήμα, ξεχωρίζει η οριζόντια γραμμή που δημιουργεί μια γωνία πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Με την πρώτη ματιά εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το νέο Ibiza έρχεται με αυξημένες διαστάσεις συγκριτικά με τον προκάτοχό του, με την κυριότερη αύξηση να είναι στο πλάτος, μιας και το νέο μοντέλο «πήρε» 87 επιπλέον χλστ. Κάτι που συνετέλεσε στην αύξηση των εσωτερικών χώρων, όπως και η αύξηση του μεταξονίου κατά 95 χλστ. Βασικό νέο όμως είναι η χρήση της νέας και στιβαρής πλατφόρμας MQB A0, την οποία θα χρησιμοποιήσουν κι όλα τα μελλοντικά μικρά του ομίλου Volkswagen.

Εσωτερικό… μικρομεσαίου!

Η ατάκα του μεσότιτλου είναι η πρώτη αντίδραση – σκέψη που είχα, στην πρώτη επαφή με το εσωτερικό του Ibiza. Ευρύχωρο, μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο, όπου έχει γίνει χρήση σκληρών υλικών μεν, αλλά με άψογη συναρμογή που εντυπωσιάζει και τον πλέον περίεργο πελάτη. Η ηχομόνωση δε, είναι εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και η θέση οδήγησης. Ειλικρινά σε λίγα μικρά της αγοράς μπορείς να βολευτείς τόσο καλά όπως στο SEAT Ibiza.

Από πλευράς χώρων τώρα, τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς περιορισμούς, με άφθονο πλάτος και χώρο για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 355 λίτρα και είναι κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Τέλος, δυο είναι τα στοιχεία που θα αγαπήσει ο οδηγός του Ibiza περισσότερο από όλα! Τον πίνακα οργάνων που θυμίζει Leon και προσφέρει ευκρίνεια και πληροφόρηση με αναλογικό και ψηφιακό τρόπο, αλλά και την εξαιρετική οθόνη του συστήματος infotainment, η οποία έχει τρομερή ευκρίνεια, άμεση συνδεσιμότητα, όπου αναμφίβολα νομίζεις ότι προέρχεται από μοντέλο αρκετά ακριβότερης κατηγορίας.

Τέλος τα κοινά στοιχεία!

Αφού αναλύσαμε τις κοινές συνισταμένες των δυο διαφορετικών εκδόσεων, ας δούμε λίγο μοτεριακά τι κάνουνε! Όπως γράψαμε και παραπάνω στη συγκριτική το Ibiza εξοπλίζεται με τον 1.000αρι κινητήρα, ο οποίος έχει διττή απόδοση, 95 και 115 ίππων. Ο κινητήρας των 95 ίππων έχει και 17,8 κιλά ροπής, έναντι 20,4 με τα 115 άλογα και συνδυάζεται με 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, εν αντιθέσει με το 6αρι του δυνατότερου κινητήρα. Στην πράξη, δύσκολα κανείς θα βρει διαφορές με τον μικρότερο σε απόδοση κινητήρα, να μην υστερεί σε κάτι, με τις όποιες διαφορές να γίνονται αντιληπτές στις επιταχύνσεις εν κινήσει!

Ας τα δούμε λίγο μεμονωμένα όμως τα πράγματα για να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα.

Ο κινητήρας των 95 ίππων είναι ίσως από τους πιο “πολιτισμένους” 3κύλινδρους της αγοράς, όντας αθόρυβος στην λειτουργία του και αρκούντως πρόθυμος να ανταποκριθεί στις μετακινήσεις σας. Το κιβώτιο έχει σχετικά μακριά διάταξη ελέω της οικονομίας  και σε κάποιες περιπτώσεις θα θέλαμε την 6η σχέση στο κιβώτιο.

Από την άλλη ο κινητήρας των 115 ίππων κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1.140 κιλών, με την πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου να αναδεικνύει τις αρετές του. Το μοτέρ διακρίνεται για την ελαστικότητά του από το χαμηλό φάσμα στροφών ανεβάζοντας άνετα χιλιόμετρα στο κοντέρ, τόσο γρήγορα που διπλοκοιτάζεις το κοντέρ γιατί δεν το πιστεύεις πότε έφτασε απαγορευτικά νούμερα. Το τιμόνι προσφέρει ουσιαστική πληροφόρηση, με το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ανάρτηση να σας επιτρέπουν να πηγαίνετε εξαιρετικά σβέλτα σε κάθε είδους επαρχιακό δίκτυο, με τις κλίσεις του αμαξώματος να ειναι περιορισμένες. Τώρα αν το παρακάνετε το ESP (το οποίο δεν απενεργοποιείται) θα επέμβει διακριτικά για να σας επαναφέρει στην τάξη. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει, είναι πως το Ibiza συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σφιχτό με το άνετο, κάτι που προσφέρει άνετη και ποιοτική κύλιση στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση τα ταξίδια είναι απόλαυση.

Λοιπόν; SEAT Ibiza με 95 ή με 115 ίππους;

Ας το δούμε πιο σφαιρικά (αρχικά) το θέμα. Το Ibiza είναι ένα μοντέλο ορόσημο για την ισπανική φίρμα και είναι αυτό που επί 33 χρόνια αποτελεί έναν από τα βασικότερα μοντέλα της μάρκας και είναι αυτό που σηματοδοτεί και την αναγέννηση της. Τώρα στην 5η του γενιά έρχεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, φιλοδοξώντας να προσπεράσει κραταιούς αντιπάλους στη κατηγορία. Τα προτερήματα τα έχει πάντως, μιας και προσφέρει επιθετική σχεδίαση, ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, αλλά και ικανοποιητικά μοτέρ. Και ερχόμαστε τώρα στο προκείμενο! 95 ή 115 ίπποι;

Όπως έλεγε κι ένας εκπαιδευτής μου στις καταδύσεις, καλύτερα να έχεις περισσότερο (στον αέρα στη φιάλη αναφερόταν) και να σου περισσέψει, παρά να σου λείπει όταν θα τον χρειαστείς. Κάπως έτσι είναι και η περίπτωση με τον 1.000αρη TSI του Ibiza. Και ειδικά με την μικρή τιμολογιακή διαφορά που έχουν οι δύο εκδόσεις, η οποία ανέρχεται στα 500 ευρώ! Με αυτά τα παραπάνω χρήματα παίρνεις 20 ίππους επιπλέον, καλύτερες ρεπρίζ, 6αρι κιβώτιο και δισκόφρενα πίσω.

Όμως για κάποιον που σκέφτεται αυτή τη διαφορά, το μόνο σίγουρο είναι ότι και οι 95 ίπποι θα τον αφήσουν ευχαριστημένο, μιας και το Ibiza ανεξάρτητα από το μοτέρ κάτω από το καπό του, είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που σίγουρα θα ταράξει τις ισορροπίες στην αγορά.

Η SEAT το έκανε και πάλι το θαύμα της…

(+) Σχεδίαση, χώροι, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, τιμή

(-) Σκληρά πλαστικά, ESP που δεν απενεργοποιείται