Δοκιμή: Seat Ibiza 1.6 TDi 95 PS

Είναι γεγονός, πως τα τελευταία χρόνια η SEAT έχει αναβαθμιστεί τρομερά ως εταιρεία, φέρνοντας στην αγορά πολύ καλά προϊόντα, τα οποία τυγχάνουν της αναγνώρισης από το αγοραστικό κοινό. Ένα εξ’ αυτών και το αειθαλές Ibiza, το οποίο όπως γράψαμε και παραπάνω μπήκε αισίως στην 5η του γενιά, έχοντας σημειώσει ήδη 5.400.000 πωλήσεις.

Σαφώς και η μεγαλύτερη γκάμα των αγοραστών που βολιδοσκοπούσαν το Ibiza τα προηγούμενα χρόνια ήταν οι μικρότερες ηλικίες. Όμως στη νέα του γενιά φαίνεται πως θα κεντρίσει το ενδιαφέρον και του μεγαλύτερου ηλικιακά κοινού ή για να είμαστε και ελαφρώς ρομαντικοί, το ενδιαφέρον εκείνων που μεγάλωσαν με Ibiza κι έπρεπε να το αφήσουν για να πάρουν ένα μεγαλύτερο μοντέλο για τις οικογενειακές ανάγκες!

Η SEAT το έχει προικίσει με δυναμική εμφάνιση, εκσυγχρονισμένο εσωτερικό, αλλά και πλούσια γκάμα κινητήρων, ικανή να «κουμπώσει» στα θέλω κάθε οδηγού! Εμείς σε αυτή τη δοκιμή θα εστιάσουμε στο 1600αρι μοτέρ πετρελαίου απόδοσης 95 ίππων!

Ολίγον από … Leon !

Ας ξεκινήσουμε από τα κοινά στοιχεία των δυο εκδόσεων! Την εμφάνιση! Είναι ξεκάθαρο πως οι ιθύνοντες της SEAT βασίζουν πολλά στο νέο τους μοντέλο και ως εκ τούτου το προσφέρουν με δυναμικό παρουσιαστικό, με το Ibiza να ενστερνίζεται την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Έντονες νευρώσεις κατά μήκος του αμαξώματος, όπου ειδικά στο πίσω τμήμα, ξεχωρίζει η οριζόντια γραμμή που δημιουργεί μια γωνία πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Με την πρώτη ματιά εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το νέο Ibiza έρχεται με αυξημένες διαστάσεις συγκριτικά με τον προκάτοχό του, με την κυριότερη αύξηση να είναι στο πλάτος, μιας και το νέο μοντέλο «πήρε» 87 επιπλέον χλστ. Κάτι που συνετέλεσε στην αύξηση των εσωτερικών χώρων, όπως και η αύξηση του μεταξονίου κατά 95 χλστ. Βασικό νέο όμως είναι η χρήση της νέας και στιβαρής πλατφόρμας MQB A0, την οποία θα χρησιμοποιήσουν κι όλα τα μελλοντικά μικρά του ομίλου Volkswagen.

 

Εσωτερικό… μικρομεσαίου!

Η ατάκα του μεσότιτλου είναι η πρώτη αντίδραση – σκέψη που είχα, στην πρώτη επαφή με το εσωτερικό του Ibiza. Ευρύχωρο, μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο, όπου έχει γίνει χρήση σκληρών υλικών μεν, αλλά με άψογη συναρμογή που εντυπωσιάζει και τον πλέον περίεργο πελάτη. Η ηχομόνωση δε, είναι εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και η θέση οδήγησης. Ειλικρινά σε λίγα μικρά της αγοράς μπορείς να βολευτείς τόσο καλά όπως στο SEAT Ibiza.

Από πλευράς χώρων τώρα, τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς περιορισμούς, με άφθονο πλάτος και χώρο για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 355 λίτρα και είναι κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Τέλος, δυο είναι τα στοιχεία που θα αγαπήσει ο οδηγός του Ibiza περισσότερο από όλα! Τον πίνακα οργάνων που θυμίζει Leon και προσφέρει ευκρίνεια και πληροφόρηση με αναλογικό και ψηφιακό τρόπο, αλλά και την εξαιρετική οθόνη του συστήματος infotainment, η οποία έχει τρομερή ευκρίνεια, άμεση συνδεσιμότητα, όπου αναμφίβολα νομίζεις ότι προέρχεται από μοντέλο αρκετά ακριβότερης κατηγορίας.

Κινητήρας… ταξιδιάρα ψυχή!

Το νέο Ibiza προσφέρεται σε έκδοση πετρελαίου με τον 1.6 TDΙ και 95 PS. Η ιπποδύναμη είναι πάνω-κάτω ίδια με αυτή που προσφέρει και ο ανταγωνισμός σε παρόμοια μοτέρ και η πολύ καλή ηχομόνωση εμποδίζει το κροτάλισμα που παράγει να περάσει στην καμπίνα των επιβατών.

Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση, ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει είναι ίδιες με της αντίστοιχης σε ιπποδύναμη βενζινοκίνητης έκδοσης με τον 1.000άρι TSI. Βέβαια το μεγάλο ατού σε αυτή τη περίπτωση είναι ότι πετυχαίνει τα ίδια πράγματα καταναλώνοντας λιγότερο καύσιμο για κάθε 100 km που διανύει, άρα προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και λατρεύει τα ταξίδια.

Λοιπόν;

Το Ibiza είναι ένα μοντέλο ορόσημο για την ισπανική φίρμα και είναι αυτό που επί 33 χρόνια αποτελεί έναν από τα βασικότερα μοντέλα της μάρκας και είναι αυτό που σηματοδοτεί και την αναγέννηση της. Τώρα στην 5η του γενιά έρχεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, φιλοδοξώντας να προσπεράσει κραταιούς αντιπάλους στη κατηγορία. Τα προτερήματα τα έχει πάντως, μιας και προσφέρει επιθετική σχεδίαση, ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, αλλά και ικανοποιητικά μοτέρ.

Για κάποιον που σκέφτεται την επιλογή του diesel κινητήρα, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι 95 ίπποι θα τον αφήσουν ικανοποιημένο, και σε συνδυασμό με το στήσιμο του πλαισίου-ανάρτησης θα απολαμβάνει τα χιλιόμετρα που θα κάνει με ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που σίγουρα θα ταράξει τις ισορροπίες στην αγορά.

Η SEAT το έκανε και πάλι το θαύμα της…

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ