Το μοντέλο που αναμόρφωσε την Peugeot ανανεώνεται σημαντικά, φοράει τον ισχυρό πετρελαιοκινητήρα BlueHDi του 1.5 λίτρου και των 130 ίππων και δείχνει τα λιονταρίσια δόντια του στον ανταγωνισμό.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
VIDEO: WRC – More than Machine
Πωλήσεις αυτοκινήτων: Τα υβριδικά πέρασαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα
Επέστρεψε ο Δακτύλιος : Τα οχήματα που κυκλοφορούν ελεύθερα
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Γνωριμία
Παρουσιάστηκε το 2008 ως ένα MPV με αμφιλεγόμενη σχεδίαση. Ωστόσο οι καλές πωλήσεις του το καθιέρωσαν στην αγορά. Το 2016 η γαλλική εταιρεία αντικαθιστά το μοντέλο αυτό με ένα μικρομεσαίο SUV. Το νέο 3008 θα γίνει το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής, που θα αναμορφώσει την Peugeot. Τεχνολογικά προηγμένο και με μια εντυπωσιακή σχεδίαση θα κατακτήσει το καταναλωτικό κοινό. Στα μέσα του χρόνου ζωής του, οι Γάλλοι προχώρησαν στο καθιερωμένο Lifting, ας το γνωρίσουμε καλύτερα.
Εξωτερική Σχεδίαση
Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθεί να κρύψει τον όγκο του, αντιθέτως προσπαθεί να επιβληθεί μέσω αυτού. Το αμάξωμα μήκους 4.447 mm δείχνει αρκετά μοντέρνο με ισορροπημένες αναλογίες, με εναλλαγές καμπύλων και ακμών. Το ανανεωμένο εμπρός μέρος συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς θυμίζει πρόσωπο λιονταριού. Οι προβολείς που εκτείνονται με κάθετες led λωρίδες πλαισιώνουν το «πρόσωπο» του λέοντα, ενώ η μάσκα έχει επεκταθεί και θυμίζει χαίτη.
Το πίσω μέρος είναι επίσης πολύ δυναμικό, με τα οριζόντια λεπτά φώτα με τα γραφικά «νύχια του λέοντα» που ενώνονται με μια λεπτή μαύρη λωρίδα. Το χαμηλό κατώφλι φόρτισης ενισχύει την πρακτικότητα.
Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται με δυναμικές ανοδικές γραμμές που του χαρίζουν μια σπορτίφ νότα, ενώ η οροφή καταλήγει σε μια διακριτική αεροτομή. Με έξυπνα τρικ και εναλλαγές, οι σχεδιαστές δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο, που σε συνδυασμό με τα νεύρα των θυρών και των πίσω φτερών, θυμίζει λιοντάρι σε καθιστή θέση.
Συνολικά τα παραπάνω χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου του προσδίδουν μια μοναδική προσωπικότητα και το καθιστούν εύκολα αναγνωρίσιμο.
Εσωτερικό
Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι εξαιρετικά προσεγμένο και μοντέρνο. Η Peugeot εφοδιάζει το 3008 με καλής ποιότητας υλικά και συναρμογή, ενώ παράλληλα έχει δώσει έμφαση στην εργονομία. Οι άνετοι χώροι είναι το κύριο χαρακτηριστικό της καμπίνας, στην οποία μπορούν να φιλοξενηθούν 5 ενήλικοι επιβάτες. Οι έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα εκμεταλλεύονται κάθε χιλιοστό διαθέσιμου χώρου.
Η θέση οδήγησης απόλυτα οδηγοκεντρική. Η κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και τον διακόπτη προγράμματος οδήγησης, χωρίζει τα εμπρός καθίσματα, δημιουργώντας μια καμπίνα οδήγησης, εστιασμένη στον οδηγό.
Το όμορφο τιμόνι δυο ακτίνων, μοντέρνο και όμορφο και πίσω από αυτό το i-cockpit της Peugeot με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών τεχνολογίας Multifunction, φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, το οποίο είναι πολύ εύχρηστο. Ακριβώς από κάτω είναι οι διακόπτες των κύριων λειτουργιών σε μορφή πλήκτρων.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων της οικογένειας blueHDi απόδοσης 131 ίππων στις 3.750 σ.α.λ και 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Ιδιαίτερα ευχάριστος, γραμμικός και δυνατός, αλλά και ταυτόχρονα εξαιρετικά οικονομικός, προκαλώντας για μακρινές αποδράσεις.
Στον δρόμο
Στην πόλη παρά τον όγκο του, κινείται με σχετική ευκολία. Ωστόσο καλύτερα να προτιμάτε κεντρικές οδούς και αρτηρίες και να αποφεύγετε τα στενά. Άλλωστε δεν πρόκειται για αστικό αυτοκίνητο, ωστόσο ανταποκρίνεται απροβλημάτιστα στην καθημερινή χρήση.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο βρίσκει τον λόγο ύπαρξης του, καταπίνοντας τα χιλιόμετρα με ευκολία. Η υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα είναι ο καλύτερος σύμμαχος για ορεινές αποδράσεις. Στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, προσφέροντας εξαιρετική άνεση στην καμπίνα.
Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει ευχάριστο και άνετο. Ιδανικό αυτοκίνητο για ήρεμα ταξίδια, αφού σε καμία περίπτωση δεν προκαλεί για ταχύτητα, αλλά αντιθέτως να ευχαριστιέσαι την κάθε πτυχή της διαδρομής. Η τέλεια ορατότητα και ευκρινείς πληροφορίες στο i-Cockpit δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο, συμβάλλοντας στην ασφάλεια, ενώ παράλληλα τον διατηρούν ξεκούραστο.
Γενικά πρόκειται για ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, ασφαλές και πολύ οικονομικό με μεγάλο εύρος αυτονομίας. Όντας ευκολοδήγητο, είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, ως το βασικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.
Προορισμός
Φυσικά, έχοντας στην κατοχή σου ένα αυτοκίνητο, όπως το Peugeot 3008 1.5 BlueHDi, γίνεται αφορμή να σκέφτεσαι ξεχωριστές εξορμήσεις. Στην ορεινή Κορίνθια, στην έξοδο προς Κιάτο βρίσκεται η τεχνίτη Λίμνη Δόξα ή αλλιώς λίμνη Φενεού. Σε υψόμετρο 900 μέτρων, θυμίζει αλπικό τοπίο. Πρόκειται για μια σχετικά νέα λίμνη, αφού η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1990. Ο λόγος ήταν ο χείμαρρος «Δόξα» ο οποίος με κάθε νεροποντή, κατέστρεφε καλλιέργειες και πλημμύριζε τα κοντινά χωριά. Στο κέντρο της λίμνης μέσω μιας νησίδας ξηράς, βρίσκεται το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Φανουρίου. Στο σημείο αυτό θα βρείτε παραδοσιακά προϊόντα Φενεού, από τους παραγωγούς. Το μέγιστο βάθος της λίμνης φτάνει τα 40 μέτρα.
Πρόκειται για μια πολύ ωραία εκδρομή μέσα στην φύση με περιπατητικά μονοπάτια, διαδρομές μέσα στο δάσος και γύρω από την λίμνη που πραγματικά θα σας αναζωογονήσει.
Σε ποιους απευθύνεται
Η άνεση και οι άπλετοι χώροι του θα εκτιμηθούν από τον οικογενειάρχη, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ικανό να σηκώνει τα καθημερινά βάρη της οικογένειας. Για ανθρώπους που η εξερεύνηση και οι εξορμήσεις είναι τρόπος ζωής αλλά δεν συμβιβάζονται και επιζητούν άνεση για τα ταξίδια τους. Αλλά και για εκείνους που το στυλ και η ποιότητα είναι σημαντικός παράγοντας για την αγορά αυτοκινήτου.
Συμπέρασμα
Αναμφίβολα η Peugeot έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη στην μικρομεσαία κατηγορία των SUV. Μεταπήδησε με ευκολία στο ανώτερο σκαλοπάτι της mainstream αγοράς, χωρίς να μπαίνει στα «χωράφια» των premium . Άνετο, όμορφο, πρακτικό και οικονομικό. Ασφαλές και περιπετειώδες. Το καταναλωτικό κοινό το υποδέχθηκε θερμά, χρίζοντας το επάξια ως ένα από τα best-seller της κατηγορίας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
Τύπος | SUV |
Καθίσματα | 5 |
Πόρτες | 5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) | 4.6-5.6 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) | 122-148 g/km |
Τύπος καυσίμου | Πετρέλαιο |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα | 10.8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα | 192 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων | Euro 6d-ISC-FCM |
Αναλογία βάρους/ισχύος | 10.9 κιλά/Hp, 91.7 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή | 4.8 κιλά/Nm, 209.9 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Συνολική Ισχύς | 131 Hp @ 3750 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού | 87.4 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα | 300 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα | 1499 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων | 4 |
Θέση των κυλίνδρων | σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο | 4 |
Σύστημα καυσίμου | σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail) |
Αναρρόφηση κινητήρα | Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Συστήματα κινητήρα | Start & Stop Σύστημα / Φίλτρο σωματιδίων |
ΟΓΚΟΣ – ΒΑΡΗ | |
Βάρος | 1429 κιλά |
Μέγιστο βάρος | 1980 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο | 551 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών | 520 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών | 1482 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων | 53 l |
δεξαμενή AdBlue | 17 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) | 1500 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης | 70 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος | 4447 mm |
Πλάτος | 1841 mm |
Ύψος | 1624 mm |
Μεταξόνιο | 2675 mm |
Απόσταση από το έδαφος | 219 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) | 10.7 m |
Γωνία προσέγγισης | 20° |
Γωνία φυγής | 29° |
Μέγιστο Βάθος | 700 mm |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ | |
Αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης | Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς του οχήματος. |
Κίνηση | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) | 6 |
Εμπρός ανάρτηση | ανεξάρτητη με ελατήρια τύπος McPherson με σταθεροποιητή |
Πίσω ανάρτηση | Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια |
Εμπρός φρένα | αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα | δίσκος |
Βοηθητικά συστήματα | ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης | Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα Διεύθυνσης | Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί | 215/65 R17 103V; 225/55 R18 102V; 205/55 R19 97V |
Οι τιμές του ανανεωμένου Peugeot 3008 ξεκινούν από τις 28.650€ με την προωθητική ενέργεια του τρέχοντος μήνα, ενώ για το αυτοκίνητο της δοκιμής, με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ξεκινούν από τις 32.900 ευρώ.