Στην Λίμνη Δόξα με το Peugeot 3008 FL 1.5 BlueHDi 130 S&S

Κοινοποίησε το άρθρο

Το μοντέλο που αναμόρφωσε την Peugeot ανανεώνεται σημαντικά, φοράει τον ισχυρό πετρελαιοκινητήρα BlueHDi του 1.5 λίτρου και των 130 ίππων και δείχνει τα λιονταρίσια δόντια του στον ανταγωνισμό.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

VIDEO: WRC – More than Machine

Δείτε μια σειρά ντοκιμαντέρ που μας βάζει στα ενδότερα μιας ομάδας του WRC και της M-Sport Ford γενικότερα.     Η M-Sport Ford World Rally Team, το...

Πωλήσεις αυτοκινήτων: Τα υβριδικά πέρασαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα

Τα υβριδικά μοντέλα και τα SUV της κατηγορίας Β, αποτελούν επιλογές περισσότερων από των μισών Ελλήνων που αποκτούν καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο.     Η ανοδική τάση των...

Επέστρεψε ο Δακτύλιος : Τα οχήματα που κυκλοφορούν ελεύθερα

Ο Μικρός Δακτύλιος της Αθήνας επέστρεψε στη καθημερινότητα της πρωτεύουσας. Υπάρχουν όμως αρκετές κατηγορίες οχημάτων πλέον που μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα. Δείτε πως...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου

Γνωριμία

Παρουσιάστηκε το 2008 ως ένα MPV με αμφιλεγόμενη σχεδίαση. Ωστόσο οι καλές πωλήσεις του το καθιέρωσαν στην αγορά. Το 2016 η γαλλική εταιρεία αντικαθιστά το μοντέλο αυτό με ένα μικρομεσαίο SUV. Το νέο 3008 θα γίνει το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής, που θα αναμορφώσει την Peugeot. Τεχνολογικά προηγμένο και με μια εντυπωσιακή σχεδίαση θα κατακτήσει το καταναλωτικό κοινό. Στα μέσα του χρόνου ζωής του, οι Γάλλοι προχώρησαν στο καθιερωμένο Lifting, ας το γνωρίσουμε καλύτερα.

Εξωτερική Σχεδίαση 

Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθεί να κρύψει τον όγκο του, αντιθέτως προσπαθεί να επιβληθεί μέσω αυτού. Το αμάξωμα μήκους 4.447 mm δείχνει αρκετά μοντέρνο με ισορροπημένες αναλογίες, με εναλλαγές καμπύλων και ακμών. Το ανανεωμένο εμπρός μέρος συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς θυμίζει πρόσωπο λιονταριού. Οι προβολείς που εκτείνονται με κάθετες led λωρίδες  πλαισιώνουν το «πρόσωπο» του λέοντα, ενώ η μάσκα έχει επεκταθεί και θυμίζει χαίτη.

Το πίσω μέρος είναι επίσης πολύ δυναμικό, με τα οριζόντια λεπτά φώτα με τα γραφικά «νύχια του λέοντα» που ενώνονται με μια λεπτή μαύρη λωρίδα. Το χαμηλό κατώφλι φόρτισης ενισχύει την πρακτικότητα.

Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται με δυναμικές ανοδικές γραμμές που του χαρίζουν μια σπορτίφ νότα, ενώ η οροφή καταλήγει σε μια διακριτική αεροτομή. Με έξυπνα τρικ και εναλλαγές, οι σχεδιαστές δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο, που σε συνδυασμό με τα νεύρα των θυρών και των πίσω φτερών, θυμίζει λιοντάρι σε καθιστή θέση.

Συνολικά τα παραπάνω χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου του προσδίδουν μια μοναδική προσωπικότητα και το καθιστούν εύκολα αναγνωρίσιμο.

Εσωτερικό

Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι εξαιρετικά προσεγμένο και μοντέρνο. Η Peugeot εφοδιάζει το 3008 με καλής ποιότητας υλικά και συναρμογή, ενώ παράλληλα έχει δώσει έμφαση στην εργονομία. Οι άνετοι χώροι είναι το κύριο χαρακτηριστικό της καμπίνας, στην οποία μπορούν να φιλοξενηθούν 5 ενήλικοι επιβάτες. Οι έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα εκμεταλλεύονται κάθε χιλιοστό διαθέσιμου χώρου.

Η θέση οδήγησης απόλυτα οδηγοκεντρική. Η κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και τον διακόπτη προγράμματος οδήγησης, χωρίζει τα εμπρός καθίσματα, δημιουργώντας μια καμπίνα οδήγησης, εστιασμένη στον οδηγό.

Το όμορφο τιμόνι δυο ακτίνων, μοντέρνο και όμορφο και πίσω από αυτό το i-cockpit της Peugeot με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών τεχνολογίας Multifunction, φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, το οποίο είναι πολύ εύχρηστο. Ακριβώς από κάτω είναι οι διακόπτες των κύριων λειτουργιών σε μορφή πλήκτρων.

Κινητήρας 

Κάτω από το καπό συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων της οικογένειας blueHDi απόδοσης 131 ίππων στις 3.750 σ.α.λ και 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Ιδιαίτερα ευχάριστος, γραμμικός και δυνατός, αλλά και ταυτόχρονα εξαιρετικά οικονομικός, προκαλώντας για μακρινές αποδράσεις.

Στον δρόμο 

Στην πόλη παρά τον όγκο του, κινείται με σχετική ευκολία. Ωστόσο καλύτερα να προτιμάτε κεντρικές οδούς και αρτηρίες και να αποφεύγετε τα στενά. Άλλωστε δεν πρόκειται για αστικό αυτοκίνητο, ωστόσο ανταποκρίνεται απροβλημάτιστα στην καθημερινή χρήση.

Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο βρίσκει τον λόγο ύπαρξης του, καταπίνοντας τα χιλιόμετρα με ευκολία. Η υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα είναι ο καλύτερος σύμμαχος για ορεινές αποδράσεις. Στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, προσφέροντας εξαιρετική άνεση στην καμπίνα.

Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει ευχάριστο και άνετο. Ιδανικό αυτοκίνητο για ήρεμα ταξίδια, αφού σε καμία περίπτωση δεν προκαλεί για ταχύτητα, αλλά αντιθέτως να ευχαριστιέσαι την κάθε πτυχή της διαδρομής. Η τέλεια ορατότητα και ευκρινείς πληροφορίες στο i-Cockpit δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο, συμβάλλοντας στην ασφάλεια, ενώ παράλληλα τον διατηρούν ξεκούραστο.

Γενικά πρόκειται για ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, ασφαλές και πολύ οικονομικό με μεγάλο εύρος αυτονομίας. Όντας ευκολοδήγητο, είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, ως το βασικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

Προορισμός 

Φυσικά, έχοντας στην κατοχή σου ένα αυτοκίνητο, όπως το Peugeot 3008 1.5 BlueHDi, γίνεται αφορμή να σκέφτεσαι ξεχωριστές εξορμήσεις. Στην ορεινή Κορίνθια, στην έξοδο προς Κιάτο βρίσκεται η τεχνίτη Λίμνη Δόξα ή αλλιώς λίμνη Φενεού. Σε υψόμετρο 900 μέτρων, θυμίζει αλπικό τοπίο. Πρόκειται για μια σχετικά νέα λίμνη, αφού η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1990. Ο λόγος ήταν ο χείμαρρος «Δόξα» ο οποίος με κάθε νεροποντή, κατέστρεφε καλλιέργειες και πλημμύριζε τα κοντινά χωριά. Στο κέντρο της λίμνης μέσω μιας νησίδας ξηράς, βρίσκεται το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Φανουρίου. Στο σημείο αυτό θα βρείτε παραδοσιακά προϊόντα Φενεού, από τους παραγωγούς. Το μέγιστο βάθος της λίμνης φτάνει τα 40 μέτρα.

Πρόκειται για μια πολύ ωραία εκδρομή μέσα στην φύση με περιπατητικά μονοπάτια, διαδρομές μέσα στο δάσος και γύρω από την λίμνη που πραγματικά θα σας αναζωογονήσει.

Σε ποιους απευθύνεται 

Η άνεση και οι άπλετοι χώροι του θα εκτιμηθούν από τον οικογενειάρχη, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ικανό να σηκώνει τα καθημερινά βάρη της οικογένειας. Για ανθρώπους που η εξερεύνηση και οι εξορμήσεις είναι τρόπος ζωής αλλά δεν συμβιβάζονται και επιζητούν άνεση για τα ταξίδια τους. Αλλά και για εκείνους που το στυλ και η ποιότητα είναι σημαντικός παράγοντας για την αγορά αυτοκινήτου.

Συμπέρασμα 

Αναμφίβολα η Peugeot έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη στην μικρομεσαία κατηγορία των SUV. Μεταπήδησε με ευκολία στο ανώτερο σκαλοπάτι της mainstream αγοράς, χωρίς να μπαίνει στα «χωράφια» των premium . Άνετο, όμορφο, πρακτικό και οικονομικό. Ασφαλές και περιπετειώδες. Το καταναλωτικό κοινό το υποδέχθηκε θερμά, χρίζοντας το επάξια ως ένα από τα best-seller της κατηγορίας.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ
ΤύποςSUV
Καθίσματα5
Πόρτες5

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)4.6-5.6 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP)122-148 g/km
Τύπος καυσίμουΠετρέλαιο
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα10.8 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα192 km/h
Προδιαγραφές ΚαυσαερίωνEuro 6d-ISC-FCM
Αναλογία βάρους/ισχύος10.9 κιλά/Hp, 91.7 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή4.8 κιλά/Nm, 209.9 Nm/τόνος

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Συνολική Ισχύς131 Hp @ 3750 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού87.4 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα300 Nm @ 1750 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός κινητήρα1499 cm3
Αριθμός κυλίνδρων4
Θέση των κυλίνδρωνσε σειρά
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο4
Σύστημα καυσίμουσύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail)
Αναρρόφηση κινητήραΣτροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
Συστήματα κινητήραStart & Stop Σύστημα / Φίλτρο σωματιδίων

 

ΟΓΚΟΣ – ΒΑΡΗ
Βάρος1429 κιλά
Μέγιστο βάρος1980 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο551 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών520 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών1482 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων53 l
δεξαμενή AdBlue17 l
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)1500 κιλά
Μέγιστο φορτίο στήριξης70 κιλά

 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος4447 mm
Πλάτος1841 mm
Ύψος1624 mm
Μεταξόνιο2675 mm
Απόσταση από το έδαφος219 mm
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)10.7 m
Γωνία προσέγγισης20°
Γωνία φυγής29°
Μέγιστο Βάθος700 mm

 

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησηςΟ κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς του οχήματος.
ΚίνησηΚίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων)6
Εμπρός ανάρτησηανεξάρτητη με ελατήρια τύπος McPherson με σταθεροποιητή
Πίσω ανάρτησηΗμι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια
Εμπρός φρένααεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρέναδίσκος
Βοηθητικά συστήματαABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσηςΤσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα ΔιεύθυνσηςΗλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί215/65 R17 103V; 225/55 R18 102V; 205/55 R19 97V

Οι τιμές του ανανεωμένου Peugeot 3008 ξεκινούν από τις 28.650€ με την προωθητική ενέργεια του τρέχοντος μήνα, ενώ για το αυτοκίνητο της δοκιμής, με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ξεκινούν από τις 32.900 ευρώ.