Η Nissan ανανεώνει το Micra στα σημεία διατηρώντας το επίκαιρο και ανταγωνιστικό. Για τις ανάγκες της δοκιμής είχαμε στην κατοχή μας την πιο «άγρια» έκδοση N-Sport με τις δυναμικές πινελιές και το επιθετικό ύφος!
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Το ΧΙΑΟΜΙ SU7 «έσπασε» τα χρονόμετρα στο Nurburgring (video)
FIA Motorsport Games 2024: Οι επιδόσεις των Ελλήνων
Η ηλεκτροκίνηση προβληματίζει την Ευρωπαϊκή Ένωση
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Γνωριμία
Το Micra είναι το αυτοκίνητο που εκπροσωπεί την Nissan στην δημοφιλή κατηγορία B. Παράγεται από το 1982 και πλέον διανύει την πέμπτη του γενιά.
Εξωτερική Σχεδίαση
Το νέο Nissan Micra δείχνει πιο ώριμο από ποτέ, πιο μοντέρνο και περισσότερο εξευρωπαϊσμένο. Συνολικά η σιλουέτα του χαρακτηρίζεται από έντονες ακμές. Το μπροστινό μέρος εναρμονίζεται με το Family Look της εταιρείας, φέροντας την χαρακτηριστική V Motion μάσκα. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα ξεκινούν από τα όρια της μάσκας και αγκαλιάζουν τα φτερά, δίνοντας του ένα επιθετικό και άγριο ύφος, το οποίο σε συνδυασμό με τα νεύρα στο καπό, αποπνέουν δυναμισμό!
Το πλαϊνό μέρος διακρίνεται για τις έντονες ανοδικές γραμμές και για τα ευδιάκριτα νεύρα εμπρός και πίσω που το καθιστούν εύκολα αναγνωρίσιμο και φυσικά ξεχωρίζουν οι πίσω πόρτες με την κρυφή λαβή, δίνοντας του την χάρη ενός τρίθυρου αμαξώματος και την πρακτικότητα ενός πεντάθυρου.
Το πίσω μέρος είναι το πιο συντηρητικό με απλές γραμμές και έντονες ακμές. Η πέμπτη πόρτα είναι σχεδόν κάθετη, συμβάλλοντας στην πρακτικότητα.
Γενικά η Nissan προίκισε το Micra με μια ιδιαίτερη μυώδη σιλουέτα που το καθιστά εύκολα αναγνωρίσιμο, προσδίδοντας του μοναδική προσωπικότητα!
Εσωτερικό
Η ιαπωνική εταιρεία φρόντισε με επιμέλεια το εσωτερικό του αυτοκινήτου, δημιουργώντας έναν ευχάριστο διάκοσμο. Η χρήση εκτεταμένων μαλακών υλικών αυξάνει την αίσθηση ποιότητας, η οποία ενισχύεται με την πολύ καλή συναρμογή!
Μπαίνοντας μέσα σε κερδίζει η όψη του ταμπλό, αφού η ιαπωνική εταιρεία το επένδυσε με μαλακό ύφασμα που θυμίζει βελούδο. Ιδιαίτερα στην έκδοση N-Sport που είχαμε στην κατοχή μας ξεχωρίζουν οι δερμάτινες και οι νίκελ πινελιές στο τιμόνι, στον λεβιέ στο χειρόφρενο και στους αεραγωγούς, δημιουργώντας μια σπορτίφ ατμόσφαιρα.
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών του ιδιαίτερα απλού συστήματος ψυχαγωγίας συμβατού με Apple CarPlay και Android Auto. Στο καντράν πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο πίνακας οργάνων αυστηρά αναλογικός και ευδιάκριτος.
Τα καθίσματα είναι εστιασμένα στην άνεση προφέροντας καλή στήριξη του σώματος των επιβατών. Τέλος η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων, καλύπτει και με το παραπάνω τα όρια της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Κινητήρας
Το Nissan Micra φοράει τον ανανεωμένο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου απόδοσης πλέον 92 ίππων, αφού έχασε 8 άλογα ώστε να συμμορφώνεται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6d. Ωστόσο παραμένει ζωηρό και νευρικό χάρη στην ροπή των 160 Nm που αποδίδονται ήδη από το φάσμα των 2.000-3.750 σ.α.λ και σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση του 5ταχυτου μηχανικού κιβωτίου.
Στον δρόμο
Από την θεωρία περνάμε στην πράξη για να δούμε την οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου Nissan Micra σε πραγματικές συνθήκες.
Στην πόλη αποδεικνύεται ο ιδανικός σύντροφος, εξαιρετικά ευέλικτο εντός του αστικού ιστού χάρη των συμπαγών διαστάσεων, του μικρού κύκλου στροφής 10.3 m αλλά και του νευρικού κινητήρα. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις αστικές ανάγκες, όπως υπόσχεται ως ένα μοντέλο της κατηγορίας B.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο θα αναδειχθεί το στιβαρό πλαίσιο και σε συνδυασμό με την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης η σταθερότητα στον δρόμο είναι εγγυημένη. Ευχάριστο στον δρόμο και διασκεδαστικό στις απότομες στροφές, δεν θα προβληματίσει και θα κινηθεί με ευκολία ακόμα και σε μεγάλες ανηφόρες χάρη στο νεύρο και στην ελαστικότητα του χαμηλόροπου κινητήρα.
Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σταθερό και στις υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας. Ιδανικό για άνετο ταξίδι αφού παρέχει εξαιρετική ηχομόνωση στην καμπίνα και καλή στήριξη των επιβατών, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Γενικά το ανανεωμένο Nissan Micra είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση, είτε πρόκειται να κινηθεί εντός του αστικού ιστού, είτε στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο.
Θέση Μόλα – Πάρνηθα
Σε υψόμετρο 1.060 μέτρων και σε απόσταση μιας ώρας από το κέντρο της Αθήνας, στην βορειοανατολική πλευρά του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας, βρίσκεται ένα ιδιαίτερης ομορφιάς σημείο που θυμίζει τα Αλπικά τοπία της Ελβετίας. Πρόκειται για την Θέση Μόλα στην Πάρνηθα. Ανεβαίνοντας την Λεωφόρο Πάρνηθας και περνώντας τα γνωστά καταφύγια Μπάφι και Φλαμπούρι, συνεχίζουμε την πορεία μέχρι να στρίψουμε δεξιά στην πρώτη διασταύρωση. Εκεί ανακαλύπτουμε έναν πραγματικό παράδεισο.
Εκεί υπάρχουν πολλές μικρές και μεγάλες πεζοπορικές διαδρομές, αλλά και πολλά ξέφωτα μέσα στο ελατοδάσος, ιδανικά για χαλάρωση και πικ – νικ. Η διαδρομή φτάνει μέχρι το ιστορικό βυζαντινό εκκλησάκι του Αγίου Πέτρου με την όμορφη θέα.
Εκτός από την όμορφη φύση και το καθαρό οξυγόνο, η διαδρομή είναι γεμάτη με πετρόκτιστες πηγές, θυμίζοντας τοποθεσία εκτός Αττικής.
Σε ποιους απευθύνεται
Όπως κάθε αυτοκίνητο της κατηγορίας B καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, εστιάζοντας στην κίνηση μέσα στην πόλη, αλλά παράλληλα είναι ικανό και για ασφαλή ταξίδια. Οι χώροι του είναι επαρκέστατοι για μια τετραμελή οικογένεια. Το Nissan Micra είναι για όσους επιθυμούν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στην σωστή τιμή. Για όσους επιζητούν ένα ποιοτικό και ασφαλές value for money αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση.
Συμπέρασμα
Το Micra είναι προικισμένο με όλα τα διαχρονικά πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων Nissan. Δηλαδή ποιοτικό, ασφαλές και εστιασμένο στην σωστή σχέση τιμής / αξίας. Σε όλα αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να εντάξουμε την ριζοσπαστική και μοντέρνα σχεδίαση που φέρουν όλα τα νέα Nissan, αφήνοντας στο παρελθόν το συντηρητικό πρόσωπο της εταιρείας.
Ιδιαίτερα η έκδοση N-Sport της δοκιμής μας διαθέτει σπορ πινελιές ενισχύοντας τον δυναμικό χαρακτήρα, ο οποίος σε συνδυασμό με την «Total Black» εμφάνιση (μαύρο χρώμα, μαύρες ζάντες, φιμέ πίσω κρύσταλλα) του προσδίδουν ένα επιθετικότερο και πιο άγριο προφίλ!
Αν έπρεπε να το χαρακτηρίσω με δύο λέξεις, θα έλεγα πως πρόκειται για το πιο “Rock” και ασυμβίβαστο μοντέλο της μικρής κατηγορίας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
Τύπος | Hatchback |
Καθίσματα | 5 |
Πόρτες | 5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 | |
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος | 5.4-5.7 l/100 km* |
Εκπομπές CO2 | 124 – 130 g/km |
Τύπος καυσίμου | Βενζίνη |
Προδιαγραφές Καυσαερίων | Euro 6d – TEMP |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς | 92 Hp @ 5000 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα | 160 Nm @ 2750 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα | 999 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων | 3 |
Θέση των κυλίνδρων | σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου | 72.2 mm |
Διαδρομή εμβόλου | 81.3 mm |
Βαθμός συμπίεσης | 9.5 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο | 4 |
Σύστημα καυσίμου | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Αναρρόφηση κινητήρα | Στροβιλοσυμπιεστής |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα | 11.8 δευτ |
Τελική Ταχύτητα | 178 km/h |
ΟΓΚΟΙ & ΒΑΡΗ | |
Βάρος | 1060-1105 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο | 445-490 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών | 300 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών | 1004 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων | 41 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) | 1200 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα | 555 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης | 75 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος | 3999 mm |
Πλάτος | 1743 mm |
Ύψος | 1455 mm |
Μεταξόνιο | 2525 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) | 10.3 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ | |
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) | 5 |
Εμπρός φρένα | δίσκοι |
Πίσω φρένα | τύμπανο |
Βοηθητικά συστήματα | ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης | Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα Διεύθυνσης | Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί | 205/45 R17 |
*Μετρήσεις Nissan
Τιμολογιακά η έκδοση N-Sport της δοκιμής ξεκινάει από τις €17.390 αλλά οι τιμές με βάση την έκδοση Energy ξεκινούν από τις €14.990.