Πέρασαν 15 χρόνια από το πρώτο Honda HR-V και τώρα το δεύτερης γενιάς αντιπροσωπεύει μία ιδιαίτερη πρόταση στην κατηγορία των crossover προσπαθώντας να συνδυάσει χαρακτηριστική εμφάνιση coupé με στιβαρότητα SUV, χώρους και πολυμορφικότητα ενός MPV, προηγμένη οδική συμπεριφορά και επιδόσεις συνδυασμένες με οικονομία.
Το κομψό κι αεροδυναμικό HR-V πατάει πάνω στη πλατφόρμα του δημοφιλούς μικρού μοντέλου της Honda, στο Jazz. Το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.294 χιλιοστά, νούμερο που κατατάσσει το HR-V, ανάμεσα στα compact και μικρομεσαία SUV. Σε ότι αφορά την εμφάνιση του, το HR-V ξεχωρίζει για το δυναμικό και αεροδυναμικό του αμάξωμα (διαθέσιμο αποκλειστικά σε 5θυρο).
Η έντονη κλίση της οροφής, αλλά και οι κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες παραπέμπουν σε κουπέ αμάξωμα.
Για την ομάδα σχεδίασης της Honda, η σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου HR-V συνοψίστηκε στο θέμα «Dynamic Cross Solid». Το σκεπτικό ήταν να συνδυάζει την κομψότητα και την αεροδυναμική ενός coupé με τη χρηστικότητα και αντοχή ενός SUV.
Η αεροδυναμική έπαιξε σπουδαίο ρόλο στη σχεδίαση. Κάτω από το όχημα, τρία καλύμματα (κάτω από τον κινητήρα, το εμπρός πάτωμα και το πίσω πάτωμα) βοηθούν στην εξομάλυνση και βελτιστοποίηση της ροής του αέρα, μειώνοντας την κατανάλωση. Επίσης βελτιώνουν την ηχομόνωση προς όφελος της άνεσης στο εσωτερικό.
Στο εσωτερικό, σκοπός των σχεδιαστών της Honda ήταν το πάντρεμα κορυφαίας ευρυχωρίας εσωτερικού, ευχρηστίας και αποθηκευτικών χώρων με μία δυναμική, αισθησιακή σχεδίαση. Για να επιτευχθεί αυτό, ο χώρος και η εσωτερική διάταξη του HR-V αποφασίστηκε πριν οι σχεδιαστές της Honda υλοποιήσουν τη συνολική φιλοσοφία.
Το ρεζερβουάρ χαμηλού προφίλ είναι τοποθετημένο κάτω από τα εμπρός καθίσματα, κάτι που απελευθερώνει τον υποπόδιο χώρο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Έτσι επιτρέπεται η τοποθέτηση του συστήματος Magic Seat της Honda που είναι δημοφιλές σε πολλά μοντέλα της μάρκας. Το σύστημα Magic Seat επιτρέπει στο καθένα από τα διαιρούμενα 60:40 καθίσματα της δεύτερης σειράς να υιοθετούν διάφορες διατάξεις για μέγιστη ευελιξία στη μεταφορά ατόμων και φορτίων.
Ο χώρος φόρτωσης έχει χωρητικότητα 453 L με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, που μπορεί να φτάσει τα 1.026 L με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας του νέου HR-V (1.180 mm) και το χαμηλό ύψος φόρτωσης (650 mm) δημιουργούν συνθήκες εύκολης πρόσβασης του χώρου αποσκευών.
Ο κινητήρας 1.6 i-DTEC είναι μοναδικός στα οχήματα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη. Ο turbo-diesel με ψεκασμό common rail ενσωματώνει μία σειρά από τεχνολογίες που μειώνουν την τριβή, βελτιώνουν τις εκπομπές ρύπων και αυξάνουν την οικονομία καυσίμου. Έχει ένα μικρό, πολύ αποδοτικό υπερσυμπιεστή, σύστημα EGR (exhaust gas recirculation) χαμηλής πίεσης και αυλούς κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού. Ένας νέος, υψηλής αντοχής και ελαφρού βάρους λεπτός στρόφαλος και ένα αλουμινένιο, ανοιχτού τύπου, μπλοκ από χυτοσίδηρο υψηλής πίεσης μειώνουν το βάρος του κινητήρα. Με τον diesel – που αποδίδει 120 PS στις 4.000 rpm και ροπή 300 Nm στις 2.000 rpm – το νέο HR-V μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 10,0 δεύτερα, με αποτέλεσμα να είναι από τα πιο δυναμικά στην κατηγορία του. Με μηχανικό κιβώτιο, η οικονομία καυσίμου είναι εντυπωσιακή 4,0 l/100 km (μικτός κύκλος) με εκπομπές CO2 104 g/km.
Όλα τα νέα HR-V θα εφοδιάζονται με το City-Brake Active System της Honda, ειδικά σχεδιασμένο για την αποφυγή ή τη μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με χαμηλές ταχύτητες, Οι μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις θα περιλαμβάνουν το Advanced Driver Assist System της Honda, που χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ, και κάμερες εμπρός και πίσω στάνταρ. Αυτή η ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει: Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System.
To HR-V υιοθετεί την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) με την οποία ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών χαρακτηριστικών κατανέμει την ενέργεια κρούσης ακόμα πιο ομοιόμορφα στο εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών.
Το HR-V πρόκειται για ένα στιβαρό, κομψό, ευρύχωρο, με επιδόσεις και λογική κατανάλωση, crossover που το “προσγειώνει” η ομολογουμένως αλμυρή τιμή του. Αν αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για εσάς θα μπορούσε να αποτελέσει την νούμερο ένα επιλογή για όσους επιθυμούν χώρους και πρακτικότητα.
{gallery}dokimes/HR-V_1.6_i-DTEC{/gallery}