Δοκιμή: Ford Focus 1,0 EcoBoost με πακέτο ST-Line

67

Η Ford Performance βάζει την πινελιά της και μας συστήνει εκ νέου το μικρομεσαίο της μοντέλο Ford Focus με το πακέτο ST-Line, το οποίο το κάνει να δείχνει ακόμα πιο αθλητικό.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ford μας συστήνει μοντέλα εξοπλισμένα με το πακέτο ST-Line, μιας και τα είχαμε συναντήσει και στα Fiesta και Kuga. Όπως και στην περίπτωση των υπολοίπων μοντέλων, έτσι και στην περίπτωση του Focus, έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο, διακριτικά σπορ μοντέλο, το οποίο εξοπλίζεται και με έναν αποδοτικό κινητήρα βενζίνης, ο οποίος έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του ουκ ολίγες φορές κατά τη διάρκεια της καριέρας του. Φυσικά μιλάμε για τον πολυβραβευμένο κινητήρα EcoBoost, των 1.000 κ.εκ. που αποδίδει στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας, 125 ίππους.

Όμορφο περιτύλιγμα

Το πακέτο ST-Line, προσδίδει ένα μυώδες παρουσιαστικό στο μικρομεσαίο μοντέλο. Το set περιλαμβάνει διακριτικά σπόιλερ εμπρός πίσω και στα πλάγια, πιο σκούρα εμπρός φωτιστικά σώματα, αλλά και μια κυψελωτή μάσκα που βγάζει μάτι. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η αεροτομή, αλλά κι ο αεροδυναμικός διαχύτης, όπου σε συνδυασμό με τις 17αρες ζάντες με ανθρακί απόχρωση, το τελικό πακέτο είναι απίστευτα σπορτίφ, χωρίς όμως να γίνεται κραυγαλέο, όντας αρεστό από τους περισσότερους. Στο μηχανολογικό κομμάτι, οι μηχανικοί της Ford έχουν τοποθετήσει και μια πιο σπορ ανάρτηση, κατά ένα πόντο πιο χαμηλή από εκείνη που φοράει το απλό Focus. Το πώς τα πάει στο δρόμο θα το διαβάσετε παρακάτω! Μην είστε ανυπόμονοι!

Σπορ και το εσωτερικό!

Διακριτικές πινελιές όμως υπάρχουν και στην καμπίνα του Focus, όπου ένα ψαγμένο μάτι θα εντοπίσει τα στοιχεία διαφοροποίησης συγκριτικά με τα «απλά» Focus. Αρχικά θα εντοπίσει τις επενδύσεις των μαρσπιέ με τα φωτιζόμενα λογότυπα ST-Line, τις κόκκινες ραφές στα καθίσματα, αλλά και το δερμάτινο τιμόνι (αλά ST) με γκρι ραφές). Εξοπλιστικά τώρα, το ST Line μοντέλο είναι αρκετά «φορτωμένο», μιας και διαθέτει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Active City Stop, αυτόματους προβολείς και φωτισμός follow me home, αισθητήρες βροχής, σύστημα πλοήγησης με τη μεγάλη και εύχρηστη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, οθόνη πληροφοριών στον πίνακα οργάνων μεγέθους 4,2 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω με αυτόματη λειτουργία.

Εγνωσμένης αξίας
Το μυώδες Focus ST – Line κινεί ο 1.0 EcoBoost των 125 ίππων, ο οποίος είναι ένας από τους τρεις κινητήρες με τους οποίους διατίθεται η έκδοση ST-Line στην ελληνική αγορά. Οι άλλοι δύο είναι ο 1.5 EcoBoost των 180 ίππων και ο ντίζελ 1.5 TDCi των 120 αλόγων. Ο 3κύλινδρος κινητήρας τραβάει εξαιρετικά καλά και πρόθυμα από χαμηλά, χωρίς τίποτε να προδίδει το γεγονός ότι υπάρχουν μόνο τρεις κύλινδροι! Ok, ίσως η χροιά του κοντά στα κόκκινα, αλλά είναι κάτι που δεν θα ενοχλήσει τους περισσότερους. Οι επιδόσεις (τηρουμένων των αναλογιών) είναι πολύ καλές, αναδεικνύοντας το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.

Στο δρόμο είναι η ουσία

Και τώρα ήρθε η ώρα να διαβάσετε πως τα πάει η ανάρτηση που σας αναφέραμε παραπάνω. Όπως σας γράψαμε, η σπορ ανάρτηση χαμηλώνει κατά ένα πόντο το αμάξωμα του Focus. Μην βγάλετε πρώιμα συμπεράσματα ότι κοπανάει και τα σχετικά! Μπορεί να είναι σπορ και πιο χαμηλή, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν θα σας κουράσει, ούτε θα διαμαρτυρηθούν οι σπόνδυλοι στη μέση σας. Κάθε αμφιβολία θα σας φύγει, από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα κάνετε με Focus. Η ανάρτηση προσδίδει την αμεσότητα που ζητάει κάποιος από ένα σπορτίφ μοντέλο, χωρίς να κουράζει στην καθημερινή χρήση. Στις καμπές αποδεικνύεται βράχος, με περιορισμένες κλίσεις στο αμάξωμα, προσφέροντας τη οδηγική ζωντάνια που ζητάει ο ανήσυχος οδηγός. Τώρα στις ευθείες, η εν λόγω ανάρτηση προσφέρει αυξημένη σταθερότητα και ευθυβολία ακόμα και με υψηλά νούμερα στο κοντέρ. Για το τέλος αφήσαμε το πολύ καλό σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει πολύ καλή αίσθηση, αλλά και σωστή κλιμάκωση. Το τελευταίο χαρακτηριστικό του βέβαια κατορθώνει να αναδεικνύει τόσο τις αρετές του κινητήρα, όσο και να ρίχνει τη μέση κατανάλωση και ειδικά σε συνθήκες ταξιδίου.

Τα κάνει όλα;

Το Focus με πακέτο ST-Line είναι το μοντέλο που γνωρίσαμε και χωρίς το σπορ πακέτο. Αφήνοντας στην άκρη τους περιορισμένους χώρους επιβατών κι αποσκευών, πρόκειται για ένα νεανικό μικρομεσαίο που χαίρεσαι να το οδηγείς σε καθημερινή βάση. Ήσυχο σε μεγάλες αποστάσεις, ευθύβολο και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, το Focus είναι ιδανικός σύντροφος στο δρόμο, όπου ειδικά με το πακέτο ST-Line που σου χορταίνει το μάτι!_Γ.Μούζος

(+) Οδική συμπεριφορά, εμφάνιση, τιμόνι, επιδόσεις

(-) Χώροι για τους πίσω

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ