Jeep Renegade 4xe: Τζιπ με πράσινη συνείδηση

Το Renegade είχε πάντα να προσφέρει περισσότερα από άλλα SUV. Αντί να είναι απλώς ένα “ψηλό” hatchback, έχει πραγματική ικανότητα εκτός δρόμου. Με  ένα πρωτοποριακό “πάντρεμα” βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα η Jeep έκανε ένα υβριδικό που είναι αποδοτικό και καλό… ακόμη και στη λάσπη.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

νέο HR-V

Το νέο HR-V αποκλειστικά με υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV

0
Το νέο HR-V διατίθεται αποκλειστικά με την υβριδική τεχνολογία με δύο ηλεκτροκινητήρες της Honda Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο HR-V, που θα αρχίσει να...
Mercedes-Benz Citan

Το νέο Mercedes-Benz Citan έχει το DNA της Mercedes-Benz

0
Το νέο Mercedes-Benz Citan έχει επανασχεδιαστεί πλήρως από επαγγελματίες για επαγγελματίες. Από την σχεδίαση ως τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, χωρίς να παραβλέπουμε την ασφάλεια...
lancia

Πώς η Lancia ξεκίνησε να χρησιμοποιεί Ελληνικά γράμματα για τα μοντέλα της ;

0
Τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, όλες οι Lancia χαρακτηρίζονταν από το όνομα της μάρκας και την ιπποδύναμη αναφοράς, όπως για παράδειγμα: 12 HP, 18/24...

Είναι ένα Renegade με πράσινη συνείδηση. Ή αυτό είναι που θέλει να σκεφτείς η Jeep, γιατί επί της ουσίας το Renegade 4xe συνδυάζει όλη την ικανότητα εκτός δρόμου για την οποία το Jeep Renegade είναι διάσημο με ηλεκτρική οδήγηση μηδενικών εκπομπών.

Το Renegade, το μικρότερο SUV του Jeep, πωλείται από το 2014, αλλά μέχρι τώρα μόνο με βενζίνη ή ντίζελ. Τώρα αυτό είναι το νέο, σε έκδοση υβριδικό plug-in βενζίνης «4xe» και προφέρεται «4 by e».

Είναι αρκετά έξυπνο το όνομα, καθώς συνοψίζει ακριβώς τι κάνει το Renegade 4xe. Ενώ άλλα plug-in υβριδικά SUV έχουν κίνηση μόνο μπροστά, το Renegade 4xe είναι τετρακίνητο . Ένας βενζινοκινητήρας 1,3 λίτρων δίνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενώ ένας μικροσκοπικός ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,4kWh.

Οι Plug-in Hybrid εκδόσεις 4xe, με εκπομπές CO2 κάτω των 50γρμ./χλμ. απαλλάσσονται πλήρως από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, αλλά και την καταβολή φόρου χρήσης από τους κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.

 

Ο συνδυασμός των δύο συνόλων εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις και υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης, με την επιτάχυνση από στάση στα 100km/h να απαιτεί μόλις 7,5’’. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200km/h, ενώ στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση τα μοντέλα μπορούν να φτάσουν τα 130km/h.. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,4kWh που είναι θαμμένη στο κέντρο του αυτοκινήτου και τοποθετείται έτσι ώστε να μην κλέβει χώρο από τους επιβάτες.

Ως συνήθως υπάρχουν αρκετοί τρόποι οδήγησης. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τις οδηγικές προτιμήσεις, ο οδηγός των Jeep Renegade 4xe και Compass 4xe μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας (Hybrid, Electric και E-save), μέσω του σχετικού επιλογέα που βρίσκεται στην κονσόλα.

HYBRID: είναι το βασικό πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο. Είναι σχεδιασμένο να διαχειρίζεται το σύστημα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο για μέγιστη απόδοση και οικονομία. Ο θερμικός και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα με το σύστημα να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση. Όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μειωθεί, τότε χρησιμοποιείται ο θερμικός κινητήρας ακολουθώντας έναν ειδικό αλγόριθμο (Hybrid Control Processor – HCP) ώστε να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα του συστήματος.

Το πρωτοποριακό Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, το οποίο προσφέρει υψηλή απόδοση (190 ή 240 ίππους ανάλογα με την έκδοση), χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (από 1,9 λίτρα/100χλμ.), δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά με αυτονομία έως 50χλμ., αλλά και το πιο αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης στην ιστορία της Jeep.

 

ELECTRIC: σε αυτή τη λειτουργία το σύστημα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μέση αυτονομία 50χλμ. Το πρόγραμμα βελτιστοποιεί την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια μέσω διαφορετικής ρύθμισης του HCP. Το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά όσο το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και στη συνέχεια –αν πέσει η φόρτιση ή αν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το τέρμα της διαδρομής- περνά αυτόματα στη λειτουργία HYBRID. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδανική για την κίνηση στα κέντρα των πόλεων, ενώ προσφέρει τελική ταχύτητα έως 130χλμ./ώρα.

E-SAVE: το συγκεκριμένο πρόγραμμα διατηρεί τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας και υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE και Active E-SAVE.

  • Passive E-SAVE: διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα.
  • Active E-SAVE: φορτίζει την μπαταρία στο 80% μέσω της λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του εμπρός τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας.

Η ενεργοποίηση των πίσω τροχών από τον ηλεκτροκινητήρα είναι καλή είδηση ​​για οδηγούς που αναζητούν εκτός δρόμου διαδρομές, επειδή η άμεση ισχύς του κινητήρα μεταφράζεται σε πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες. Αντιδρά πολύ πιο γρήγορα από ένα συμβατικό σύστημα, καθώς ο θερμικός κινητήρας επικεντρώνεται στους εμπρός τροχούς και ο ηλεκτρικός κινητήρας εστιάζει στους πίσω.

Για να καταλάβει κανείς την ευεργετική συνδρομή του υβριδικού συστήματος της Jeep,να αναφέρουμε ότι υπάρχει 50% περισσότερη δύναμη έλξης στο Trailhawk από την αντίστοιχη έκδοση ντίζελ.

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας αποτελεί βασικό στοιχείο της οικολογικής φύσης των Jeep 4xe, επιτρέποντας την εκμετάλλευση της κινητικής ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης.

Με αυτό τον τρόπο η ενέργεια αποθηκεύεται με τη μορφή ηλεκτρικής ενέργεια, αντί να εκπέμπεται στο περιβάλλον με τη μορφή θερμικής ενέργειας, όπως συμβαίνει σε ένα συμβατικό σύστημα πέδησης. Το σύστημα (e-Coasting) λειτουργεί όπως το κλασσικό «φρένο» του κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι ανακτώντας την ενέργεια της επιβράδυνσης.

Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας είναι πάντα ενεργή, ενώ η ένταση της μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό.  Η επιλογή της πιο έντονης λειτουργίας συνεπάγετε πιο έντονη επιβράδυνση και μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας κατά το άφημα του γκαζιού από τον οδηγό.

Παράλληλα με τους προηγμένους κινητήρες, οι νέες εκδόσεις εφοδιάζονται με το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων UConnect, το οποίο εκτός των άλλων επιτρέπει στο χρήστη του αυτοκινήτου να παρακολουθεί την κατάσταση (επίπεδο καυσίμου, πίεση ελαστικών, κτλ.) του οχήματος του, να προγραμματίζει τη λειτουργία του κλιματισμού, ή ακόμα και να κλειδώνει-ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο του από απόσταση μέσω του κινητού του τηλεφώνου.

Αντίστοιχα προηγμένες είναι και οι λύσεις σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), έτσι ώστε τα Renegade και Compass να προσφέρουν το μέγιστο επίπεδο ασφάλειας σε κάθε διαδρομή.

Και το καλυτερο το αφήσαμε για το τέλος…

Η γκάμα είναι διαθέσιμη πλέον από τις 37.900* ευρώ, με 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και αντίστοιχης ισχύος υπηρεσία οδικής βοήθειας. Τέλος όλες εκδόσεις Renagade 4xe εξασφαλίζουν ότι οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων δεν θα καταβάλουν φόρο χρήσης.

Με τη διευρυμένη γκάμα των Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe, η Αμερικανική μάρκα κάνει πιο προσιτή την απόκτηση των υβριδικών εκδόσεων του δημοφιλούς μοντέλου, εξασφαλίζοντας παράλληλα και ένα σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης (χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, κ.α.), έτσι ώστε ο αγοραστής να κάνει απόσβεση της επιπλέον επένδυσης για την αγορά ενός εξαιρετικά προηγμένου αυτοκινήτου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

*Η τιμή περιλαμβάνει προωθητική ενέργεια