Δοκιμή: Skoda Kodiaq 1.4 TSI 125ps 4×2

41

H αντεπίθεση της Skoda στην ανερχόμενη κατηγορία των SUV ξεκίνησε εν έτη 2017 και από ότι φαίνεται δεν θα σταματήσει. Έχοντας το τεχνολογικό background του γκρουπ VW ενισχύει την θέση της στην αγορά με καινούργια μοντέλα και παρουσιάζει ρυθμούς ανάπτυξης τέτοιους που κάνει αντιπάλους αλλά και… ομόσταυλους να ανησυχούν. Η προϊοντική της επίθεση ξεκίνησε με το λανσάρισμα του μεγάλου Skoda Kodiaq το οποίο και είχαμε στην διάθεση μας . Η δεύτερη προσπάθεια της  είναι το μικρομεσαίο Karoq, που θα το δούμε σύντομα και αυτό στους δρόμους.

Πληθωρική σχεδίαση και… grand διαστάσεις

Το πρώτο χαρακτηριστικό που κεντρίζει το ενδιαφέρον όταν αντικρίσεις για πρώτη φορά το Kodiaq είναι αναμφίβολα, ο όγκος του (μήκος 4.69μ., πλάτος 1.88 μ. και ύψος 1.65μ.). Εντυπωσιακός που φλερτάρει με την μεγαλύτερη κατηγορία, ενώ αυτή η αίσθηση ενισχύεται και από τη μεγάλη απόσταση που απέχει αυτό από το έδαφος (18,7 εκ.), κυρίως όμως, από την σχεδίαση του. Από όποια οπτική γωνία και αν το παρατηρήσεις, οι σύγχρονες γραμμές που διατρέχουν το ψηλό και μακρύ αμάξωμα του νέου τσέχικου SUV, διαμορφώνουν ένα μυώδες όσο και καλαίσθητο σύνολο που,  χωρίς υπερβολή, δεν περνά απαρητήρητο, αυτό τουλάχιστον βιώσαμε εμείς όσες μέρες το είχαμε στην διάθεση μας.

Ένα από τα ισχυρότερα σημεία του αυτοκινήτου είναι η μεγάλη χωρητικότητα τόσο για τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους. Η επιτυχημένη χωροταξία και το ιδιαίτερα αυξημένο μεταξόνιο 2.791 χιλ. συνέβαλαν στην παροχή ενός μεγάλου εσωτερικού χώρου. Άνετα ταξιδεύουν πέντε επιβάτες. Όσοι καθίσουν πίσω έχουν στη διάθεση τους πολύ χώρο για τα πόδια τους.   Η ιδιαίτερα μεγάλη αποθηκευτική ικανότητα του, το κατατάσσει στη πρώτη θέση της κατηγορίας. Παρέχει έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης όγκου 720 λίτρων. Δυο ακόμη ατού είναι η εύκολη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων προς τα εμπρός καθώς και η μεταβλητή αναδίπλωση τους. Έτσι ικανοποιούνται  περισσότεροι συνδυασμοί μεταφοράς αντικειμένων. Μάλιστα στη περίπτωση που γίνει πλήρης αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος ανέρχεται στα 2.065 μ. Το ιδιαίτερα μεγάλο μήκος του ενιαίου χώρου αποτελεί σημαντικό στοιχείο για όσους μεταφέρουν ογκώδη εξοπλισμό για σπορ.

Εσωτερικό με ποιότητα και έμφαση στην εργονομία

Η θετική εικόνα που μόλις περιγράψαμε, επεκτείνεται βεβαίως και στο σαλόνι του Kodiaq. Μόνον που εδώ, ο εντυπωσιασμός σχετίζεται με την γερμανική ποιότητα κατασκευής και την ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές. Η σύγχρονη σχεδίαση του ταμπλό έτσι όπως περιβάλει τον οδηγό, κυρίως όμως, η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων που δεσπόζει στο μέσον και φυσικά, η υψηλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής των επιμέρους τμημάτων, συνιστούν την πρώτη εικόνα που αντικρίζεις μόλις περάσεις στο εσωτερικό του. Από κει και πέρα, η αίσθηση της απτής ποιότητας κατασκευής, σε επίπεδο παρατήρησης ενισχύεται από  την παρουσία μαλακών πλαστικών στη επένδυση του ταμπλό και στις πλαϊνές εσωτερικές επενδύσεις των θυρών. Η εργονομία τέλος μελετημένη στη κάθε λεπτομέρεια της (ακόμα και θήκες για ομπρέλες στις εμπρός πόρτες διαθέτει!), οι θέσεις για μικροαντικείμενα πολλές, τα δύο ντουλαπάκια στην πλευρά του συνοδηγού πρακτικά και η θέση οδήγησης άνετη με πολλές δυνατότητες ρύθμισης.

Κινητήρας 1.4 λίτρων και κίνηση εμπρός

Το SUV μήκους 4,69 μ. παίρνει ενέργεια από τον υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.400 κ.εκ. Αυτή η μονάδα ανήκει στο γκρουπ VW είναι δοκιμασμένη και κινεί πολλά μοντέλα του γερμανικού ομίλου. Φέρει τεχνολογία TSI, σύστημα άμεσου ψεκασμού και πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Επίσης για να περιορισθεί η κατανάλωση καυσίμου διαθέτει σύστημα Stop & Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα καθώς και σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών.

Η ισχύς του ανέρχεται στους 125 ίππους. Η μεγιστη ροπη είναι 20,2 χλγμ. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Όπως διαπιστώθηκε το μοτέρ μικρής χωρητικότητας καταφέρνει να κινήσει με ικανοποιητικό ρυθμό το μεγάλο αυτοκίνητο βαρους 1.500 κιλών. Από χαμηλά παρέχει σημαντική ποσότητα ισχύος και ροπής. Έχει γραμμική λειτουργία και στο αστικό περιβάλλον η απόδοση του δεν προβληματίζει τον οδηγό. Όμως στον αυτοκινητόδρομο και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, ο οδηγός πρέπει να πιέσει το μοτέρ για να αναπτύξει ταχύτητες ταξιδιού. Σε αυτή την περίπτωση ανεβαίνει η κατανάλωση καυσίμου. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 8,8 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε 6 λίτρα/100χλμ. Οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γραμ./χλμ. Στα θετικά του κινητήρα περιλαμβάνονται το χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών καθώς και η αξιοπιστία του.

Στο δρόμο κρύβει τον όγκο του…

Σε κίνηση εντός της πόλης, εκεί που κυρίως όλοι οι κάτοχοι των σύγχρονων SUV κινούνται το ογκώδες Skoda Kodiaq κινείται με ευκολία και ξεχνάς τις μεγάλες του διαστάσεις, ενώ σε αυτό βοηθά και  το «κοντό» του τιμόνι.
Στον αυτοκινητόδρομο αντίστοιχα κινείται με χαρακτηριστική άνεση, έχοντας ως σύμμαχο και τα υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης. Το αυξημένο του ύψος δεν το περιορίζει να κινηθεί με υψηλές ταχύτητες, παραμένει ακλόνητο χωρίς να εμφανίζει τάσεις πλεύσης. Η ανάρτηση του Skoda Kodiaq, λόγω χαρακτήρα, έχει μαλακή ρύθμιση αλλά προσφέρει άνεση στα ταξίδια σας και εκεί που υστερεί είναι στον θόρυβο που μεταφέρει στην καμπίνα όταν έρθει αντιμέτωπη με εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου. Το τιμόνι θα το θέλαμε πιο άμεσο σε πληροφόρηση, ενώ αποδοτικά κρίνονται τα φρένα του που σταματούν το 1,5 τόνου αμάξωμα με άνεση.

Συμπέρασμα…

Η τιμή του Skoda Kodiaq 1.4 TSI 125 ίππων 4Χ2 είναι  στα 22.000 ευρώ που αυτόματα γίνεται από τις πιο ανταγωνιστικές στην δύσκολη κατηγορία που ανήκει το Τσέχικο σύνολο, αν σκεφτεί κανείς ότι στην έκδοση που προσφέρεται στην Ελληνική αγορά, προσφέρει ότι μπορεί να θελήσει ένας σύγχρονος οδηγός. Το κινητήριο σύνολο ανταποκρίνεται αξιοπρεπώς στις απαιτήσεις του όγκου/βάρους του αμαξώματος αλλά σίγουρα δεν αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου. Σίγουρα πρόκειται για την πιο δημοφιλή έκδοση για την Ελλάδα λόγω… εφορίας αλλά σαφώς τα μεγαλύτερα κινητήρια σύνολα του γκρουπ ταιριάζουν περισσότερο στον χαρακτήρα του Skoda Kodiaq

(+) Χώροι, τιμή-εξοπλισμός, σχεδίαση, ποιότητα υλικών
(-) Κατανάλωση υπό πίεση, ανάρτηση σε εγκάρσια, αίσθηση τιμονιού

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ