Ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035: Οι κατασκευαστές ζητούν από την ΕΕ περισσότερο χρόνο

Κοινοποίησε το άρθρο

Ο Acea (κατασκευαστές) ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή περισσότερο χρόνο για την αποκλειστική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

LIVE TV: Δείτε την αποκάλυψή του RENAULT Twingo E-Tech

Δείτε την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου RENAULT Twingo E-Tech, το οποίο έρχεται να δώσει νέο χρώμα στις αστικές μετακινήσεις.     Το ηλεκτρικό RENAULT Twingo E-Tech, αποτελεί...

Ράλι Ιαπωνίας 2025: Δείτε τι έγινε την πρώτη ημέρα (video)

Δείτε το shakedown και την πρώτη ειδική διαδρομή του Ράλι Ιαπωνίας, το οποίο ενδέχεται να κρίνει τον πρωταθλητή του WRC για το 2025.     Το Ράλι...

DFSK 500: Μείωση τιμής λόγω Black Friday

Το DFSK 500 είναι πλέον ένα από τα πιο προσιτά C-SUV αφού ενόψει Black Friday οι τιμές του ξεκινούν κάτω από τα 19.000 ευρώ.     Η...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου

Volvo Ex30

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε. Θέλει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να παράγουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035. Τώρα όμως η ACEA (Ένωση Κατασκευαστών) ζητά από την ΕΕ περισσότερο χρόνο, καθώς το 2035 είναι πολύ κοντινή ημερομηνία.  Αυτή η προοπτική είναι ανέφικτη.  Ωστόσο, θα δούμε τι θα πουν σχετικά τα άλλα όργανα της Ένωσης, οι συζητήσεις είναι σε εξέλιξη.  Εν τω μεταξύ, πρέπει να σημειωθεί η αποτυχία του Cop26 στη Γλασκώβη που είχε στόχο να καθιερωθεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο από το 2040.

Γιατί το 2035 είναι πολύ νωρίς;  

Μεταξύ άλλων, λέει η ACEA, οι στόχοι που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη ανάπτυξη δικτύων των υποδομών φόρτισης στο έγγραφο του κανονισμού για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων είναι αδύνατοι.  Απαιτούνται πολλοί περισσότεροι σταθμοί φόρτισης, ακόμη και γρήγοροι και εξαιρετικά γρήγοροι.  Και η ευρεία ανάπτυξη τους στη Γηραιά Ήπειρο είναι απαραίτητη. Αν όχι, πού θα φορτίζεις;

Ο γενικός διευθυντής Eric-Mark Huitema υπογραμμίζει πώς οι μελλοντικοί στόχοι για τη μείωση των εκπομπών CO2 μπορούν να επιτευχθούν μόνο εάν συνοδεύονται από κατασκευή σταθμών φόρτισης.  Απαιτούνται επίσης σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου.  Αν όχι, είναι σαν να αγοράζετε αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ χωρίς αντλίες βενζίνης ή πετρελαίου μέσα και γύρω από την πόλη.

Στήλες ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Αργήσαμε

Η ACEA λέει ότι έχουμε αργήσει.  Πολύτιμος χρόνος έχει ήδη χαθεί.  Ήδη το 2013 υπήρχε μια φιλόδοξη πρόταση στο τραπέζι, η οποία, αν είχε γίνει αποδεκτή, θα μας επέτρεπε να έχουμε 677.000 σημεία φόρτισης διάσπαρτα σε όλη την Ευρώπη σήμερα.

Ο Petr Dolejsi, Διευθυντής Κινητικότητας και Αειφορίας Μεταφορών στην Acea, τονίζει πως η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη να παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα υδρογόνου, αλλά χρειάζονται 7 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του CO2 που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.  Αντίθετα, ο στόχος είναι 3,9 εκατομμύρια της τρέχουσας πρότασης.

Ο αριθμός των στηλών πρέπει οπωσδήποτε να επεκταθεί.  Αν αυξηθεί μόνο η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δημιουργείται μια μη βιώσιμη κατάσταση.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και βαρέα οχήματα

Για τον Thomas Fabian, διευθυντή εμπορικών οχημάτων ACEA, πρέπει να αναπτυχθεί ένα παράλληλο δίκτυο σταθμών φόρτισης και ανεφοδιασμού με στόχο τις συγκεκριμένες ανάγκες των βαρέων οχημάτων.

Επειδή από αυτό θα εξαρτηθεί και η ικανότητα των φορέων εκμετάλλευσης του κλάδου να επενδύσουν σε οχήματα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων.  Ήδη μέχρι το 2025 τουλάχιστον 40.000 φορτηγά με μπαταρίες θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη.  Και το 2030 θα μπορούσαν να κυκλοφορούν 300.000 στους δρόμους, αλλά στα σχέδια της ΕΕ δεν υπάρχει ίχνος κατανόησης του πόσο διαφορετικά είναι τα φορτηγά από τα αυτοκίνητα.