Ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035: Οι κατασκευαστές ζητούν από την ΕΕ περισσότερο χρόνο

Κοινοποίησε το άρθρο

Ο Acea (κατασκευαστές) ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή περισσότερο χρόνο για την αποκλειστική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

VIDEO – MINI Vision X : Ψηφιακό όνειρο

Δείτε πως ονειρεύεται το μελλοντικό ΜΙΝΙ ένας νεαρός σχεδιαστής   Οι τεράστιες δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας, που πλέον ενισχύονται και από την τεχνητή νοημοσύνη, έχουν ως...

HONDA- NISSAN : Συμμαχία για την ηλεκτρική απειλή της Κίνας

Μνημόνιο, βάσει του οποίου θα ξεκινήσουν μια μελέτη σκοπιμότητας στρατηγικής συνεργασίας στον τομέα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων υπέγραψαν η HONDA και η NISSAN     Η ραγδαία εξάπλωση...

XIAOMI SU7 : Έρχεται με … φόρα (video)

  Το πρώτο αυτοκίνητο της XIAOMI ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει προκαλώντας, με τις επιδόσεις και τις τεχνολογίες του, ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία   Η...επίθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας συνεχίζεται,...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε. Θέλει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να παράγουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035. Τώρα όμως η ACEA (Ένωση Κατασκευαστών) ζητά από την ΕΕ περισσότερο χρόνο, καθώς το 2035 είναι πολύ κοντινή ημερομηνία.  Αυτή η προοπτική είναι ανέφικτη.  Ωστόσο, θα δούμε τι θα πουν σχετικά τα άλλα όργανα της Ένωσης, οι συζητήσεις είναι σε εξέλιξη.  Εν τω μεταξύ, πρέπει να σημειωθεί η αποτυχία του Cop26 στη Γλασκώβη που είχε στόχο να καθιερωθεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο από το 2040.

Γιατί το 2035 είναι πολύ νωρίς;  

Μεταξύ άλλων, λέει η ACEA, οι στόχοι που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη ανάπτυξη δικτύων των υποδομών φόρτισης στο έγγραφο του κανονισμού για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων είναι αδύνατοι.  Απαιτούνται πολλοί περισσότεροι σταθμοί φόρτισης, ακόμη και γρήγοροι και εξαιρετικά γρήγοροι.  Και η ευρεία ανάπτυξη τους στη Γηραιά Ήπειρο είναι απαραίτητη. Αν όχι, πού θα φορτίζεις;

Ο γενικός διευθυντής Eric-Mark Huitema υπογραμμίζει πώς οι μελλοντικοί στόχοι για τη μείωση των εκπομπών CO2 μπορούν να επιτευχθούν μόνο εάν συνοδεύονται από κατασκευή σταθμών φόρτισης.  Απαιτούνται επίσης σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου.  Αν όχι, είναι σαν να αγοράζετε αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ χωρίς αντλίες βενζίνης ή πετρελαίου μέσα και γύρω από την πόλη.

Στήλες ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Αργήσαμε

Η ACEA λέει ότι έχουμε αργήσει.  Πολύτιμος χρόνος έχει ήδη χαθεί.  Ήδη το 2013 υπήρχε μια φιλόδοξη πρόταση στο τραπέζι, η οποία, αν είχε γίνει αποδεκτή, θα μας επέτρεπε να έχουμε 677.000 σημεία φόρτισης διάσπαρτα σε όλη την Ευρώπη σήμερα.

Ο Petr Dolejsi, Διευθυντής Κινητικότητας και Αειφορίας Μεταφορών στην Acea, τονίζει πως η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη να παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα υδρογόνου, αλλά χρειάζονται 7 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του CO2 που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.  Αντίθετα, ο στόχος είναι 3,9 εκατομμύρια της τρέχουσας πρότασης.

Ο αριθμός των στηλών πρέπει οπωσδήποτε να επεκταθεί.  Αν αυξηθεί μόνο η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δημιουργείται μια μη βιώσιμη κατάσταση.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και βαρέα οχήματα

Για τον Thomas Fabian, διευθυντή εμπορικών οχημάτων ACEA, πρέπει να αναπτυχθεί ένα παράλληλο δίκτυο σταθμών φόρτισης και ανεφοδιασμού με στόχο τις συγκεκριμένες ανάγκες των βαρέων οχημάτων.

Επειδή από αυτό θα εξαρτηθεί και η ικανότητα των φορέων εκμετάλλευσης του κλάδου να επενδύσουν σε οχήματα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων.  Ήδη μέχρι το 2025 τουλάχιστον 40.000 φορτηγά με μπαταρίες θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη.  Και το 2030 θα μπορούσαν να κυκλοφορούν 300.000 στους δρόμους, αλλά στα σχέδια της ΕΕ δεν υπάρχει ίχνος κατανόησης του πόσο διαφορετικά είναι τα φορτηγά από τα αυτοκίνητα.