Ηλεκτρονικοί έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα – Τα νέα πρόστιμα

Κοινοποίησε το άρθρο

τέλη κυκλοφορίας 2021

Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που αφορά στην θέσπιση ενός νέου συστήματος ελέγχων, με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, για τα ανασφάλιστα οχήματα

 

 

 

Το νομοσχέδιο αφορά στην ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου καθώς και την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858. Εκτός από τα ανασφάλιστα, ο ηλεκτρονικός έλεγχος θα αφορά και οχήματα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους. Παράλληλα, έρχεται ένα νέο πλαίσιο κυρώσεων για όλα τα παραπάνω.

Το νομοσχέδιο περιέχει, επίσης, μεταξύ άλλων, διατάξεις που αφορούν στη θέσπιση κλιμακωτών προστίμων για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας και στη διαδικασία αδρανοποίησης και διαγραφής από τα μητρώα οχημάτων.

Οι παρεμβάσεις του νομοσχεδίου αφορούν:

1) Στη διαμόρφωση ενός νέου συστήματος διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:
ανασφάλιστων οχημάτων,
οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

 

 

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, θα ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:
1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης
500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης
250 ευρώ για τα δίκυκλα

Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.
Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου.

Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται.

Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.
Σημειώνεται ότι, μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου.

δήλωση ακινησίας

Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος, τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

2) Στην υιοθέτηση κλιμακωτών προστίμων σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων:

25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,
50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,
100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.
Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

3) Στον καθορισμό της διαδικασίας αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων.

Τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθεί, δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Κατόπιν, ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους.

Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.

Σημειώνεται ότι:
Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος που μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.

Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους.

Ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.
Εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

4) Στην καθορισμό ενός συνεκτικού πλαισίου για την ασφάλιση οχημάτων- με ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 (L 430) στο εθνικό Δίκαιο που προβλέπει ότι:

Η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να αποζημιώνει ζημιωθέντες από αυτοκινητιστικά ατυχήματα καλύπτει πλέον και τις περιπτώσεις, όπου το όχημα που προκάλεσε τη ζημία ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.

Το Επικουρικό Κεφάλαιο παρέχει αποζημίωση όταν η ασφαλιστική εταιρεία που έχει πτωχεύσει ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και προβλέπεται σχετική διαδικασία αναγωγής).

Ισχύει ενιαία μορφή στις βεβαιώσεις ιστορικού αξιώσεων αποζημίωσης τρίτων ώστε να καθίσταται εφικτή η εξακρίβωση της γνησιότητάς τους. Υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ασφάλισης για τα αυτοκίνητα.

ΠΡΟΣΦΡΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

KIA Seltos: Αυτό είναι το νέο SUV που έρχεται στην Ελλάδα – Τιμές και...

0
Νέο KIA Seltos στην Ελλάδα από 28.990 ευρώ. 180 ίπποι, υβριδικό με έως 178 ίππους, e-AWD, 536 λίτρα πορτμπαγκάζ και νέα τεχνολογία.

MG4 Urban: Πανελλαδική πρεμιέρα με υψηλές βλέψεις

0
Το νέο MG4 Urban, πραγματοποιεί την Πανελλαδική του Πρεμιέρα στην έκθεση Auto Athina 2026.

Ράλι Ευβοϊκού 2026

0
Ο Στάθης Κουκέας με FORD Fiesta R5 πήρε τη νίκη στο Ράλι Ευβοϊκού, έπειτα από μεγάλη μάχη με τον Γιώργο Κεχαγιά και το FORD Escort WRC.

Ράλι Σαρδηνίας 2026: Νικητής ο Solberg, αλλά παγκόσμιος πρωταθλητής ο Evans – Λίγα μέτρα...

0
Οι Evans και Martin είναι οι νέοι παγκόσμιοι πρωταθλητές του WRC μετά από ένα συναρπαστικό φινάλε στο ράλι Σαρδηνίας.

Φόρμουλα 1- GP Μπαχρέιν 2026 – Μαλαισία: Ο Max Verstappen πήρε τη νίκη σε...

0
Ο Max Verstappen κέρδισε το επεισοδιακό γκραν πρι του Μπαχρέιν, που έγινε στη Μαλαισία, με βροχή, συνεχείς αλλαγές ελαστικών και αγωνία μέχρι τον τερματισμό.

Φόρμουλα 1- GP Μπαχρέιν – Μαλαισία : Ο Max Verstappen στην pole position, δεύτερος...

0
Ο Max Verstappen πήρε την pole position στο γκραν πρι του Μπαχρέιν, μπροστά από τους Lewis Hamilton και Isack Hadjar. Δείτε όλα τα αποτελέσματα των κατατακτήριων.

LEAPMOTOR B03X: Το ηλεκτρικό B-SUV που έρχεται με τιμή-έκπληξη

0
Το LEAPMOTOR B03X είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα, με τιμή από €19.990, έως 382 χλμ. αυτονομία, έως 197 ίππους και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.

Η FORD επιστρέφει στο WRC – Πότε θα είναι έτοιμο το νέο αγωνιστικό

0
: Η FORD επιστρέφει εργοστασιακά στο WRC από το 2028 μαζί με την M-Sport. Νέο αγωνιστικό το 2029 με DNA από τα ευρωπαϊκά μοντέλα της.