Η Volkswagen στοχεύει να γίνει Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία στον τομέα μαζικής παραγωγής σε όλο τον κόσμο

Κοινοποίησε το άρθρο

H Volkswagen βρίσκεται σε φάση πλήρους αναδιοργάνωσης. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Volkswagen επέλεξε το πρόγραμμα TRANSFORM 2025+ το οποίο θα καθορίσει την πορεία της μάρκας για την επόμενη δεκαετία και ακόμα παραπέρα.

DB2016AL01998 large

Η νέα στρατηγική επικεντρώνεται σε πιο σαφή θέση της μάρκας στις διάφορες περιοχές και κατηγορίες, με την υποστήριξη σημαντικών βελτιώσεων στην απόδοση και παραγωγικότητα. Παράλληλα, η μάρκα θα προβεί σε τεράστιες επενδύσεις στους τομείς ηλεκτρικής μετακίνησης και συνδεσιμότητας.

Ενθουσιώδεις πελάτες, ισχυρή κερδοφορία που εξασφαλίζει ένα σίγουρο μέλλον, βιώσιμη μετακίνηση και μία νέα ομαδική κουλτούρα θα αποτελέσουν τη βάση για το ταξίδι της μάρκας Volkswagen στο μέλλον. Το νέο όραμα που ισχύει σε όλο τον κόσμο είναι: “Volkswagen: Moving People Forward”. (Volkswagen: Οδηγεί τον κόσμο Μπροστά)

Ο Πρόεδρος Δ.Σ. της Volkswagen, Dr Herbert Diess, έκανε δηλώσεις στο Wolfsburg: «Οι στόχοι μας είναι υψηλοί και η στρατηγική μας πολύ φιλόδοξη. Θέλουμε να επωφεληθούμε από την αλλαγή και να οδηγήσουμε τη Volkswagen στην κορυφή της νέας βιομηχανίας αυτοκινήτου με αποφασιστικότητα. Τα επόμενα χρόνια, η Volkswagen θα αλλάξει ριζικά και πολύ λίγα πράγματα θα παραμείνουν ως έχουν. Εν κατακλείδι, η νέα στρατηγική αποτελεί ένα σημαντικό πρόγραμμα μεταμόρφωσης.»

Μεταμόρφωση σε τρεις φάσεις

Ο επαναπροσανατολισμός της μάρκας Volkswagen θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις. Στη φάση 1, μέχρι το 2020, η μάρκα θα αναδιαρθρώσει πλήρως τη βασική της δραστηριότητα και θα ολοκληρώσει μία μεταμόρφωση σε όλη τη ροή αξιών ενώ ταυτόχρονα, η εταιρεία θα αναπτύξει νέες τεχνογνωσίες.

Στη Φάση 2, μέχρι το 2025, η Volkswagen σκοπεύει να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης (e-mobility) έχοντας ανακτήσει τη δύναμή της ως ένας από τους κορυφαίους, κερδοφόρους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Στη φάση αυτή, στόχος είναι η δημιουργία μιας ευρύτερης βάσης εσόδων, για παράδειγμα μέσω νέων υπηρεσιών μετακίνησης. Η Volkswagen στοχεύει επίσης να είναι από τους πρωτεργάτες στη διαμόρφωση της πλήρους μεταμόρφωσης της βιομηχανίας που αναμένεται μετά το 2025. Προτίθεται να αναλάβει έναν ηγετικό ρόλο στο νέα κόσμο της μετακίνησης μέχρι το 2030.

Η Volkswagen στοχεύει να γίνει Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία στον τομέα μαζικής παραγωγής σε όλο τον κόσμο

Μέσω της νέας στρατηγικής θα επιδιώξει μία θέση στην κορυφή των κατασκευαστών οχημάτων μαζικής παραγωγής κοντά στους premium ανταγωνιστές. Μέχρι σήμερα, η Volkswagen έχει πετύχει να γίνει η Νο1 κατασκευάστρια αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής μόνο στην Κίνα και την Ευρώπη. Στο μέλλον, θα επιδιώξει να επεκτείνει αυτή τη θέση σε όλο τον κόσμο, μέσω επανευθυγράμμισης της προϊοντικής στρατηγικής – με μία ‘επίθεση’ SUV σε πρώτη φάση και ένα κύμα ηλεκτρικών οχημάτων σε δεύτερη φάση. Στοιχείο της νέας στρατηγικής είναι επίσης ένα ομοιόμορφο παγκόσμιο σύστημα μάρκας με νέα σχεδιαστική ταυτότητα και φιλοσοφία.

Πρωτοβουλίες στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης

Στο μέλλον, η ηλεκτρική μετακίνηση (e-mobility) θα αποτελέσει τμήμα του πυρήνα της Volkswagen. «Από το 2020, θα ξεκινήσουμε τη μεγάλη μας επίθεση στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης. Ως κατασκευαστές οχημάτων μαζικής παραγωγής, σκοπεύουμε να παίξουμε πρωταρχικό ρόλο στην εξέλιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στόχος μας δεν είναι τα εξειδικευμένα προϊόντα αλλά η καρδιά της αυτοκινητιστικής αγοράς. Μέχρι το 2025, ευελπιστούμε να πουλάμε ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο και να γίνουμε Νο1 στην παγκόσμια αγορά της ηλεκτρικής μετακίνησης. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα μας θα είναι το νέο σήμα κατατεθέν της Volkswagen,» δήλωσε ο CEO της μάρκας.

Η προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων θα υποστηριχθεί από αρκετά μέτρα όπως διακοπή παραγωγής ορισμένων χαμηλού όγκου και κέρδους συμβατικών μοντέλων και εκδόσεων. Αυτό θα απελευθερώσει κονδύλια άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον τομέα e-mobility.

Ηγέτης στη συνδεσιμότητα

Η μάρκα θα αναπτύξει τη δική της ψηφιακή πλατφόρμα. Με αυτό τον τρόπο, η Volkswagen αφενός θα πλησιάσει περισσότερο τους πελάτες της, αφετέρου θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες κέρδους με μία ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών, Μέχρι το 2025, η Volkswagen εκτιμά ότι θα έχει περίπου 80 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ανά τον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι θα διαθέτει το μεγαλύτερο ψηφιακό οικοσύστημα σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Volkswagen υπολογίζει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις υπηρεσιών σχετικών με δικτυωμένα οχήματα θα φτάνει περίπου το 1 δισεκατομμύριο το χρόνο μέχρι το 2025 και εκτιμά ότι θα συμβάλλουν θεαματικά στα κέρδη της από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Περιφερειακή ανάκαμψη

Στη Β. Αμερική, η Volkswagen στοχεύει να εξελιχθεί από προμηθευτή εξειδικευμένων μοντέλων σε ένα ουσιαστικό και κερδοφόρο κατασκευαστή μαζικής παραγωγής. Ο Diess είπε σχετικά: «Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά τις δραστηριότητές μας στις ΗΠΑ. Θα δώσουμε έμφαση στις κύριες κατηγορίες της αγοράς, τα μεγάλα SUV και τα sedan , όπου και θα επεκτείνουμε σημαντικά τη γκάμα μας. Σε δεύτερο στάδιο, θα λανσάρουμε τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα μας στη Β. Αμερική.

Τα επόμενα χρόνια θα προχωρήσουμε σε σημαντικές επενδύσεις σε ηλεκτρικές υποδομές.» Η τοπική παραγωγή οχημάτων ΜΕΒ θα ξεκινήσει από το 2021.

Στην Κίνα, η Volkswagen σκοπεύει να ενισχύσει την πρωτοκαθεδρία της μεταξύ κατασκευαστών μαζικής παραγωγής. Αυτό θα επιτευχθεί από μία ‘επίθεση’ SUV και από το ραγδαίο λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων. Στην Κίνα, η Volkswagen στοχεύει επίσης να επωφεληθεί από τις δυνατότητες που προσφέρει η ισχυρή ανάπτυξη αυτού του τμήματος της οικονομίας. Έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες για την εξέλιξη των κατάλληλων μοντέλων. Σε άλλες σημαντικές αγορές όπως η Ινδία, η Ν. Αμερική και η Ρωσία, η Volkswagen σκοπεύει επίσης να αναπτύξει αυτό το τμήμα της οικονομίας.

Μεταμόρφωση εταιρικής κουλτούρας και οργάνωσης

Το νέο στρατηγικό σχέδιο θα υποστηρίξει μία πλήρης εταιρική αναδιοργάνωση. Στόχοι της αναδιοργάνωσης θα είναι η ευελιξία, ένα ισχυρότερο επιχειρηματικό πνεύμα, μία πιο διάφανη κουλτούρα διαλόγου, πιο επίπεδες ιεραρχίες και πιο ευέλικτα εργασιακά μοντέλα. Σε αυτό θα συμβάλει μία νέα εταιρική αποστολή – με συγκεκριμένους στόχους σε ό,τι αφορά τη δύναμη κερδοφορίας, τη βιωσιμότητα και την ελκυστικότητα μας ως εργοδότη – καθώς και ένα νέο μοντέλο ‘ηγεσίας’ και μία ευρεία καμπάνια εντιμότητας.