Η μεγαλύτερη μηχανή του κόσμου έχει 109,000 ίππους δύναμη

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι μια μεγάλη επιχείρηση με πολλά αγαθά, που ταξιδεύουν μέσω της θάλασσας ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη.

Η Emma Mærsk είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 11.000 κοντέινερ. Ένα πλοίο τέτοιου μεγέθους απαιτεί και την ανάλογη μηχανή που να παρέχει την κατάλληλη ισχύ, όπως η μηχανή Wärtsilä RTA96C-14 που παρέχει 109,000 ιπποδύναμης.

Η συγκεκριμένη μηχανή κατασκευάστηκε από την Ελβετική εταιρία  Wartsila-Sulzer. Αποτελείται από ένα 14κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο diesel 2 κεφαλών και ζυγίζει 2.100 μετρικούς τόνους. Έχει ύψος 14 μέτρα και μήκος 28 μέτρα, που ισοδυναμεί με μια τετραώροφη πολυκατοικία, οπότε δικαίως θεωρείται η μεγαλύτερη μηχανή στον κόσμο. Όπως είναι φυσικό η μηχανή καίει πολλά καύσιμα, αφού κάθε κύλινδρος καταναλώνει 6,5 ουγγιές diesel ανά κύκλο. Η χρήση των καυσίμων δεν πάει χαμένη, εφόσον η μηχανή παράγει  80.000 KW ή αρκετή ισχύ για να τροφοδοτήσει μια ολόκληρη πόλη.

Όσο απίθανο και αν σας ακούγεται δεν είναι η μοναδική μηχανή τέτοιου μεγέθους που υπάρχει στον κόσμο. Αυτή την στιγμή βρίσκονται σε λειτουργία άλλες 25 παρόμοιες μηχανές και βρίσκονται σε κατασκευαστικό στάδιο άλλες 86. Οι μηχανές αυτού του μεγέθους βρίσκονται σε ζήτηση, καθώς η ναυτιλία βρίσκεται συνεχώς σε ανάπτυξη και έχει περισσότερες ανάγκες.

Τα καύσιμα που καταναλώνουν συγκριτικά με το μέγεθός τους θεωρούνται φυσιολογικά. Οι ράγες υψηλής πίεσης καυσίμου που χρησιμοποιούνται για την παροχή ντίζελ σε μεμονωμένες βαλβίδες βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου και την παραγωγή ενέργειας. Η τελική ταχύτητα του Emma Mærsk που χρησιμοποιεί σήμερα αυτόν τον κινητήρα είναι 31 κόμβοι ή  57 χιλιόμετρα την ώρα,το οποίο είναι απίστευτο αν σκεφτεί κανείς το μέγεθος και το βάρος του φορτίου.

Με την ταχύτητα που αναπτύσσεται ο κλάδος της μηχανικής σίγουρα θα υπάρξουν ακόμα μεγαλύτεροι κινητήρες στο μέλλον. Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι, ότι ο κινητήρας του Τιτανικού είχε ισχύ 15.000 HP σε σύγκριση με τα 109.000 HP αυτού του κινητήρα. Η μεγαλύτερη ανάγκη των συγκεκριμένων μηχανών είναι η σωστή συντήρηση, αφού σε περίπτωση που χαλάσουν στην μέση της θάλασσας θα υπάρξουν τόνοι προϊόντων αλλά και απορριμάτων, που θα μολύνουν την θάλασσα.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ