Η Tesla βάζει και την Ελλάδα στο παιχνίδι

Στις «ηλεκτρικές λεωφόρους» της Ευρώπης θέλει να συµπεριλάβει ο αµερικανικός κολοσσός Tesla τη χώρα µας, καθώς σκοπεύει να εγκαταστήσει 1.500 ταχυφορτιστές σε µια διαδροµή που ξεκινά από την Πορτογαλία, διασχίζει Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Ελλάδα, και καταλήγει στην Τουρκία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», συνεργάτες του Έλον Μασκ βρέθηκαν για αυτό το project στην Αθήνα για να συμμετέχουν σε σχετικές συζητήσεις και η επένδυση είναι κοντά στο να πάει “πράσινο” φως.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το νέο Audi A3 Sportback και με φυσικό αέριο (CNG)

0
Η Audi προσθέτει ένα νέο μέλος στην οικογένεια A3: το A3 Sportback 30 g-tron. Η λειτουργία της συγκεκριμένης έκδοσης με καύσιμο το συμπιεσμένο φυσικό...

Η Volvo πετυχαίνει την καθαρότερη ατμόσφαιρα μέσα στην καμπίνα

0
Πρώτη στον κόσμο, η Volvo Cars έχει παρουσιάσει μία premium τεχνολογία για την ποιότητα του αέρα στα αυτοκίνητά της, δίνοντας στους οδηγούς Volvo τη...

MX-30: Tο πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Mazda έρχεται !

0
Το νέο MX-30 είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Mazda. Πρόκειται για ένα στιλάτο και ευέλικτο αυτοκίνητο, διαθέσιμο για παραγγελίες, που προβλέπεται...

Το σύνολο της επένδυσης για τους 1.500 σταθμούς υπολογίζεται στα 60 έως 70 εκατ. ευρώ, ενώ για την ελληνική διαδρομή, εφόσον το project προχωρήσει, θα φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ. Η ελληνική διαδρομή θα ξεκινάει από την Πάτρα, θα περνάει στην Αθήνα, και στη συνέχει στη Βόρεια Ελλάδα με κατάληξη τον Έβρο.

Η συνολική διαδρομή από Πορτογαλία μέχρι Τουρκία περιλαμβάνει 4.800 χιλιόμετρα. Θα διασχίζει Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα και θα καταλήγει στην Τουρκία.

Το υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα για την ηλεκτροκίνηση είναι η μη ύπαρξη υποδομής υποστήριξης της σε εθνικό επίπεδο με δίκτυο ταχυφορτιστών. Σήμερα μπορεί να υπάρχουν ελάχιστα σημεία φόρτισης σε κάθε μεγάλη πόλη της Ελλάδας, όμως αυτά σύντομα θα αυξηθούν.



Πρόσφατα, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών παρέδωσε στον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) αναλυτική έκθεση για τις ελάχιστες υποδομές που απαιτούνται για τη δημιουργία εθνικού δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Στην Ελλάδα οι σταθμοί φόρτισης, οι οποίοι αποτελούν στην πλειονότητά τους ιδιωτικές πρωτοβουλίες, είναι περίπου 70-80.

Όμως σύντομα θα δούμε σταθμούς φόρτισης στα περισσότερα πάρκινγκ που θα δίνουν ένα επιπλέον κίνητρο στους κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων για να προτιμήσουν. Το ευρύτερο πλάνο ως το 2020 προβλέπει ότι στην Ελλάδα θα υπάρχουν πάνω από 6.000 σημεία φόρτισης. Στόχος που θα υλοποιηθεί άμεσα όταν δοθούν κίνητρα για την απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

Ο κάτοχος ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου για να διανύσει 100 χιλιόμετρα, δεν θα δαπανά -πλέον- από 8-12 ευρώ που χρειάζονται σήμερα τα περισσότερα βενζινοκίνητα μοντέλα, αλλά θα δαπανούν μόλις 1-2,5 ευρώ. Με χρόνο φόρτισης του 80% των μπαταριών να έρχεται σε μισή ώρα, δίνει το δικαίωμα στους κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων να το χρησιμοποιούν παντού.

Με αυτονομία να βρίσκεται από τα 100-300 πραγματικά χιλιόμετρα ανάλογα με το μοντέλο και την χρήση του, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία απόκτησης ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Ειδικά μετά τις έρευνες που έχουν κάνει ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, που αναφέρει ότι 8 στους 10 οδηγούς καθημερινά διανύουν λιγότερα από 60 χιλιόμετρα, καταλαβαίνουμε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί αφορμή για μεγάλη οικονομία, εκτός από την περιβαλλοντολογική συνείδηση που αποτελεί το πρώτο μέλημα.

fortunegreece.com