Τροχαία: Το 40% των θανάτων σε αστικές περιοχές

Κοινοποίησε το άρθρο

Σχεδόν το 40% των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα είναι σε αστικές περιοχές. Από το σύνολο των θανάτων οι επιβάτες των αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσωπεύουν το 45%, ενώ οι χρήστες δικύκλων αντιπροσωπεύουν το 26% και οι πεζοί το 21%.

Τα δυστυχήματα στις αστικές περιοχές διαφέρουν ως προς τον χαρακτήρα από τα δυστυχήματα στις αγροτικές οδούς και τους αυτοκινητόδρομους. Εντός των αστικών περιοχών, οι πεζοί (και όχι οι επιβάτες οχημάτων) αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FORD BlueCruise: Πότε έρχεται η…hands-free οδήγηση (video)

Δείτε σε ποια μοντέλα της FORD θα είναι διαθέσιμο το σύστημα BlueCruise που επιτρέπει την οδήγηση χωρίς τη χρήση του τιμονιού.     Το σύστημα BlueCruise της...

AUDI: Αποκαλύπτεται το μονοθέσιο για τη Φόρμουλα 1 (video)

Το μονοθέσιο R26 Concept μας προετοιμάζει για την εικόνα του μονοθεσίου με το οποίο η AUDI θα συμμετάσχει στην πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, αλλά...

Παρκάρισμα: Oι Ευρωπαίοι που δυσκολεύονται περισσότερο – Που κατατάσσονται οι Έλληνες

Συμβουλές στο διαδίκτυο αναζητούν καθημερινά χιλιάδες οδηγοί για το πως θα καταφέρουν να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους. Κάτι για το οποίο μάλλον δεν αγχώνονται...

Έτσι σχεδόν το 40% των νεκρών είναι πεζοί, το 12% είναι ποδηλάτες και το 18% είναι χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων. Αυτό σημαίνει ότι το 70% των συνολικών θανάτων σε αστικές περιοχές είναι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου. Εκτός αστικών περιοχών, το ποσοστό αυτό είναι 32%.

Volvo Ex30

Σε όλη την ΕΕ οι άνδρες ευθύνονται για τρεις στους τέσσερις θανάτους (76%) στους δρόμους. Το μοτίβο είναι ομοιογενές μεταξύ των κρατών-μελών και δεν έχει μεταβληθεί πολύ από το 2010. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διαχειρίζεται τα στοιχεία της οδικής ασφάλειας σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, περίπου 20 άτομα ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων έχασαν τη ζωή τους σε αστικές οδούς το 2018 στη Γηραιά Ήπειρο.

Το ποσοστό διαφέρει σημαντικά από το ένα κράτος-μέλος στο άλλο, με τις βόρειες και δυτικές χώρες να είναι κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ ως προς τους θανάτους σε αστικά κέντρα, ενώ στη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Μάλτα, την Πολωνία, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία τα περισσότερα άτομα σκοτώθηκαν σε αστικές περιοχές από ό,τι στις αγροτικές οδούς.

Υπενθυμίζεται, ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον περασμένο Ιανουάριο- τα περισσότερα οδηγικά τροχαία σημειώθηκαν στην Αττική σε ποσοστό 55,5 και ακολούθησε η Κεντρική Μακεδονία με 21,7%, η Δυτική Ελλάδα με 4,7%, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 4,1% και η Πελοπόννησος με 3%.

Ωστόσο, περισσότερους νεκρούς είχαμε στην Κεντρική Μακεδονία σε ποσοστό 22,4% και ακολούθησαν η Αττική με 18,4%, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Στερεά Ελλάδα με 10,2%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ