Στο μουσείο της Italdesign (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Η συλλογή είναι εκπληκτική και τα κομμάτια που αφορά δείχνουν την ιστορία και την ποικιλομορφία στο έργο  της εταιρίας στις δεκαετίες που πέρασαν.

 



Aston Martin Twenty – Twenty

Η συνεργασία των φλεγματικών βρετανών με τους ιταλούς σχεδιαστές ήταν ένα πρωτόγνωρο εγχείρημα καθώς το τελευταίο προηγούμενο ήταν η μεταμόρφωση της DB4 GT από την Zagato το 1960 που παραμένει ομολογουμένως η πιο όμορφη Aston όλων των εποχών. Η DB5 του Bond «φορούσε» ιταλικό κοστούμι φτιαγμένο από την Touring of Milan και παραμένει η πιο διάσημη λόγω της ταινίας αλλά με  την Twenty – Twenty της Italdesign η Aston Martin προχώρησε σχεδιαστικά. Βασισμένη στην  DB7 Vantage, η υπογραφή της ήταν τα διάφορα εκτεθειμένα δομικά στοιχεία, με διάφορα κομμάτια από πλαστικό ή ανθρακόνημα βιδωμένη στον «σκελετό της».

 

DeLorean DMC-12

Οι αμερικάνοι ήταν πάντα μεγαλομανείς αλλά σε ότι αφορά την σχεδίαση,  η DeLorean σχέδιο του Giugiaro την δεκαετία του 1970 ήταν επική. Η φιλοδοξία της DeLorean να γίνει ένα sports car ολκής κατέρρευσε και DMC-12 κατέληξε να «φοράει» έναν κινητήρα Peugeot/Renault/Volvo 2.8 λίτρων V6 απόδοσης μόλις 130 ίππων και να κουβαλά στις πλάτες της τα τσακισμένα όνειρα μιας χώρας.

 

Lamborghini Calà

Στην μετά –Gallardo εποχή και αφού το παγκόσμιο είδε το face-lift της Huracan η ιδέα μιας «baby» Lamborghini δεν είναι και τόσο ξένη, το 1995 όμως όταν γεννήθηκε η σκέψη ως αντικαταστάτρια της  Jalpa της οποία η παραγωγή είχε σταματήσει ήδη από το 1988 η πρόταση της Italdesign άκουγε στο όνομα Calà και παρουσιάστηκε επιτυχώς στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης . Σασί από αλουμίνιο, V10 κινητήρας απόδοσης  395 ίππων και όνομα που προέρχεται από την διάλεκτο Piedmontese την  οποία ομιλούν στο Garessio κοντά στην γενέτειρα του Giugiaro και σημαίνει «κοίτα» ή «κοίτα εδώ».

 

Ferrari GG50, 2005

Η  612 Scaglietti έχει τους οπαδούς της, ίσως όχι πολλούς αλλά υπάρχουν και είναι λίγοι η4θέσια Ferrari του 2003 δεν θεωρείται ευλογημένη σε ότι αφορά τις αναλογίες της. Όταν ήρθε η ώρα να γιορτάσει τα 50 χρόνια σχεδιαστής ο Giugiaro δέχθηκε μετά χαράς το σασί της 612 από τον πρόεδρο της  Ferrari Luca di Montezemolo, δημιουργώντας την GG 50 που αν και 89 εκατοστά  πιο κοντή ήταν  προσανατολισμένη  στην άνεση, την ευελιξία και την χρηστικότητα.

 

VW Golf

Το 1974 ο Giugiaro χαρακτήρισε το VW Golf «ως ένα από τα πιο σημαντικά εγχειρήματα της καριέρας του». Η VW ήταν άνω κάτω πριν παρουσιαστεί το Golf και προσπαθούσε να βρει αντικαταστάτη για το απαρχαιωμένο Beetle. Ο Giugiaro  πήρε την δουλειά όταν γνώρισε τον Kurt Lotz πρώην αφεντικό της VW το 1969 στην έκθεση αυτοκινήτου στο Τορίνο, ο οποίος του αποκάλυψε πως τέσσερα από τα έξι  αγαπημένα αυτοκίνητα ήταν της Italdesign. Η ζωή του GTI ξεκίνησε ως ένα μυστικό εγχείρημα του οποίου ο εγκέφαλος ήταν ο  υπεύθυνος του γραφείου τύπου. Τον Μάιο  του 1975 εγκρίθηκε το σχέδιο για την παραγωγή 5000 κομματιών ώστε να πάρει έγκριση Group One. Το 1983, οκτώ χρόνια μτά και πριν αλλάξει είχε πουλήσει 462.000 κομμάτια. Το έκθεμα στο μουσείο της εταιρίας είναι ένα από τα δύο 4θυρα MK1 Golf GTI που έγιναν ποτέ, το δεύτερο κατασκευάστηκε για τον αυστριακό μαέστρο Herbert von Karajan.

 

Mustang 2006

Η φήμη της Mustang είχε ξεθωριάσει από το 1965 όταν και γεννήθηκε ως θρύλος. Σαράντα χρόνια μετά έπρεπε να έρθει ο Fabrizio, γιος του Giugiaro, και με την επιμονή του να «ζαλίσει» τον J Mays, θρυλικό σχεδιαστή της Ford, για τα πως θα μπορούσε η  Italdesign να επαναπροσδιορίσει σχεδιαστικά την Mustang.  Το αποτέλεσμα ήταν μια πιο κοντή, πιο χαμηλή και πιο φαρδιά Mustang με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω.

 

VW W12 Nardo

Πολύ πριν αγοράσει η VW την Italdesign, ο Ferdinand Piech διευθύνων σύμβουλος  του Group, ανέθεσε στον Giugiaro την δημιουργία ενός Volkswagen supercar. Το αποτέλεσμα ήταν το W12 Syncro η οποία πρωτοεμφανίστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου στο Τόκιο το 1997. Ήταν ένα μέρος του  φιλόδοξου σχεδίου  του Piech που θα ανέβαζε την VW στο «ρετιρέ» τόσο μέσω των Phaeton και Touareg, όσο και μέσω της μετενσάρκωσης των  Bentley και Bugatti. Η έκδοση  Nardò απέδιδε 600 ίππους και έθεσε ένα παγκόσμιο ρεκόρ τον Φεβρουάριο του 2002 καθώς  κατάφερε να κάνει 7694.4 χιλιόμετρα με μέση ωριαία ταχύτητα 321 χλμ./ώρα.

 

Parcour

Προφανώς δεν εκπλήσσει το παντός εδάφους one-off της Italdesign αν αναλογιστούμε πως ο 80χρονος  Giugiaro  καβαλάει μοτοσικλέτες trial.  Αν και δεν ήταν ποτέ οπαδός των SUV αλλά πραγματιστής και γνωρίζοντας πως τα  SUV κυριαρχούν στο γίγνεσθαι της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας έδωσε στο παγκόσμιο το Parcour  ένα 2πορτο supercar SUV crossover με κινητήρα 5.2 λίτρων,  V10 Lamborghi απόδοσης 542 ίππους.

 

Fiat Panda

Ο Giugiaro έχει δείξει την Maserati Ghibli του 1967 ως την απόλυτη προτίμηση και το προσωπικό του αριστούργημα, έτσι η ανάθεση από την FIAT να δημιουργήσει έναν οικονομικό αυτοκίνητο στα χνάρια και την επιτυχία του Topolino, 500 και  600 είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε  το εκ διαμέτρου αντίθετο από τα εκπληκτικής ομορφιάς αυτοκίνητα που έχει σχεδιάσει.

 

Bugatti EB 112, 1993

Η ΕΒ112 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης το 1993 και εντυπωσίασε με τον 6λιτρο V12 κινητήρα και την καρότσα από αλουμίνιο και ανθρακόνημα. Κυκλοφορούν φήμες πως η Italdesign κατασκεύασε ένα για κάποιον σημαίνων πελάτη από το Μονακό.

 

Brivido, 2012

Ρίγος, ανατριχίλα και συγκίνηση σημαίνει το Brivido αν το γκουγκλάρεις όπως λέμε. Το υβριδικό της VW group συνδυάζει τον πετρελαιοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα και αποδίδει συνολικά 360 ίππους, με τον Giugiaro να ισχυρίζεται πως ήθελε πάντα να σχεδιάσει ένα αυτοκίνητο να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην εμπορική πραγματικότητα ώστε να μπορεί εύκολα να βγει σε παραγωγή. Το  Brivido είναι η απόδειξη πως ο μαέστρος το έχει ακόμα με το μολύβι.

 

Italdesign GTZERO

Υπέρ-ελαφρύ, σασί από ανθρακόνημα και τρεις ηλεκτροκινητήρες. Αυτό είναι το πρώτο πρωτότυπο κάτω από τον εξαιρετικό νέο διευθυντή και πρώην Alfa Romeo, πρώην Lamborghini,  Filippo Perini. Είναι ένα shooting brake που αγαπήθηκε και μοιάζει με το επίσης αγαπημένο  Lamborghini Asterion.