Τα μυστικά του αυτόνομου Roborace

Το Robocar, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτόνομα κινούμενο αγωνιστικό που έγραψε ιστορία κάνοντας  το ντεμπούτο στον αγώνα του Goodwood Festival of Speed. Θα μπορούσε να είναι ιδέα του Χόλυγουντ, πρωταγωνιστής σε μια μυθοπλασία ως σωτήρας ή ως τιμωρός. Όπως και να έχει το κοινό σημείο με τον χώρο του θεάματος είναι πως το αυτόνομο αγωνιστικό διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη που και στο Χόλυγουντ προβάλλουν σε υπερθετικό βαθμό εδώ και χρόνια.

Ο Daniel Simon, σχεδιαστής του Robocar, πρώην Volkswagen και Bugatti, και αυτός που σχεδίασε τις μηχανές κάμψης του μυαλού στην πρόσφατη μεταφορά του Tron στον κινηματογράφο εξηγεί πως «η αυτόνομη οδήγηση δέχεται έντονη κριτική. Είναι όμως μια πολύπλοκη τεχνολογία και δεν έχω όλες τις απαντήσεις. Αν τις είχα δεν θα χρειάζονταν να πηγαίνω καθημερινά στην δουλειά».

Φυσικά ήταν  περίεργη η ατμόσφαιρα στο Goodwood Festival of Speed, περίεργη και συνάμα μαγευτική όταν γραφόταν η ιστορία με ένα αγωνιστικό χωρίς οδηγό αλλά  γεμάτο αισθητήρες, ηλεκτροκινητήρες και εγκέφαλο με τεχνητή νοημοσύνη να περνά μπροστά από χιλιάδες θεατές.     

«Αγαπώ την αεροπορία. Θυμάμαι πως διάβαζα την ιστορία των πρώτων αεροπλάνων που διέσχισαν το κανάλι της Μάγχης και σκεφτόμουν πως αν ήμουν εκεί απλά δεν θα το πίστευα. Σήμερα οι άνθρωποι μπαίνουμε με ευκολία σε υπερσύγχρονα αεροπλάνα χωρίς καν να κοιτάμε τι αεροπλάνο είναι, πετάμε γύρω από την γη  πίνοντας ανέμελοι την σαμπάνια μας. Η αυτονομία είναι στο στάδιο όπου τα πρώτα αεροπλάνα πετούσαν πάνω από την Μάγχη.. Είναι λογικό οι άνθρωποι να την φοβόμαστε».

Ίσως η επιτυχία να έγκειται ακριβώς στο γεγονός πως  ο Daniel  προέρχεται από το Χόλυγουντ οπότε δουλεύει με εντελώς διαφορετικό τρόπο από ότι οι συνάδελφοι του που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Αντίστοιχα ο Bryn Balcombe, υπεύθυνος στρατηγικής επισημαίνει μια συνομιλία μεταξύ των Denis Sverdlov ιδρυτή της Roborace και τον  Alejandro Agag αφεντικό της Formula E. «Κοιτούσαν μπροστά, κοιτούσαν στο μέλλον και πως θα μπορούσε να αποδώσει  η εμπειρία από τους αγώνες της Formula E καθώς το μέλλον  θα είναι αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο. Οπότε η ερώτηση αφορά στον ρόλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην εξέλιξη αυτών των τεχνολογιών. Η αρχή έγινε με την δημιουργία ενός οχήματος το οποίο να κόβει πράγματι την ανάσα. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως ήταν εξαρχής ένα  αυτόνομο όχημα, ένα όχημα εντελώς διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο είχαμε δει».

Ο  Daniel συνεχίζει λέγοντας πως «στριμωχτήκαμε αρκετά, έπεσαν πολλές ιδέες στο τραπέζι που αφορούσα υπαρκτά αυτοκίνητα. Δεν ταίριαζε καμία ιδέα στο εγχείρημα έτσι αρπάξαμε αυτήν την μοναδική ευκαιρία μα δημιουργήσουμε κάτι τόσο εκπληκτικό που θα χρειαζόταν κανείς  ένα λεπτό περισυλλογής και παρατήρησης για να αντιληφθεί τι είναι αυτό που βλέπει. Ειδικά από απόσταση πρέπει κανείς να κατανοήσει πως δεν υπάρχει θέση ή χώρος για έναν άνθρωπο».

Οπτικά το Roborace μοιάζει με ένα αιλουροειδές που έχει το κεφάλι χαμηλά και τις ωμοπλάτες ψιλά, έτοιμο να πηδήξει για να αρπάξει το θήραμα, διατηρώντας τις αναλογίες ενός κανονικού αυτοκινήτου ώστε να μπορεί να συσχετιστεί με τα αυτοκίνητα παραγωγής που κυκλοφορούν στους δρόμους. Όσο για την τεχνοτροπία αυτή βασίζεται σε τρεις σταθερές την πλατφόρμα με τα υλικά, την πλατφόρμα της ευφυΐας και τέλος το λογισμικό της τεχνητής νοημοσύνης. Η πρώτη αφορά σε τέσσερις ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες απόδοης 181 ίππων και ροπή 300 Nm έκαστος, αθροιστικά 725 ίπποι και 1200 Νm ροπή.  Η δεύτερη πλατφόρμα αφορά σε  τρεις κάμερες μπροστά και μια πίσω, δύο αισθητήρες LiDAR εμπρός ένας στο πλάι και ένας πίσω,  καθώς και αισθητήρες ραντάρ προς – πίσω. Επιπροσθέτως διαθέτει 15-18 υπέρηχους  γύρω από το όχημα όπως οι αισθητήρες στάθμευσης.  Τέλος το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που βασίζεται σε μια μονάδα  GNSS δηλαδή οπτικές ίνες τόσο ακριβής που χρειάζεται ειδική άδεια για να μεταφερθούν στο εξωτερικό διότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και σε καθοδηγούμενους πυραύλους. Υπάρχει ένα NVIDIA Drive PX2 ειδκά κατασκευασμένο για την αυτοκίνηση που όμως χρησιμοποιεί επεξεργαστές και οι πυρήνες ίδιους με αυτούς από τον κόσμο του gaming των PC. Όταν εκκινεί είναι σαν αν εκκινούν 160 φορητοί υπολογιστές και οι υπολογισμοί θέλουν αυτή η ισχύς να πολλαπλασιαστεί δέκα φορές μέσα στον επόμενο χρόνο.

Στην εταιρία εργάζονται 40-50 ως επί το πλείστον εξειδικευμένοι και  έμπειροι μηχανικοί από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού ενώ οι κύκλοι εξέλιξης είναι μεταξύ 12 και 18 μήνες. Το Robocar δεν είναι απλά ένα αυτοκίνητο αλλά είναι σαν μια αυτόνομη αθλητική κατηγορία. Σε πέντε χρόνια οι έρευνες θα βασίζονται σε στοιχεία και εμπειρίες του

Roborace και θα σχετίζονται άμεσα με την αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό είναι το τέλειο και το πως πρέπει να είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ