Γιατί είναι καλό να βάζεις βενζίνη πολύ πρωί ή αργά το βράδυ ;

Περίπου 10 λεπτά σε κάθε 20 λίτρα βενζίνης χάνουν νομίμως κατά μέσο όρο οι καταναλωτές. Στην ουσία πρόκειται για μια νόμιμη “χασούρα” των καταναλωτών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι υψηλές και επηρεάζουν τη θερμοκρασία των αντλιών.

Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και χρόνια και έχει να κάνει με το φαινόμενο συστολής και διαστολής του όγκου των καυσίμων ανάλογα με τη θερμοκρασία. Ο νόμος προβλέπει ότι η παράδοση των καυσίμων από τα διυλιστήρια στις εταιρείες εμπορίας και από αυτές στα πρατήρια γίνεται με αναγωγή της θερμοκρασίας στους 15 βαθμούς Κελσίου.

Ετσι, στα δύο πρώτα στάδια της αγοράς υπάρχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς και αποφεύγονται φαινόμενα ελλειμματικών ή πλεονασματικών (σε θερμοκρασίες κάτω των 15 βαθμών) παραδόσεων. Αντίθετα, στη λιανική πώληση η μέτρηση γίνεται με βάση τον όγκο χωρίς αναγωγή θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο οι παραδόσεις καυσίμων να είναι στην ουσία ελλειμματικές προς όφελος των πρατηριούχων, αφού οι θερμοκρασίες στην αντλία μπορεί να φτάνουν και τους 35-40 βαθμούς Κελσίου.

Ο αντίλογος λέει πως τους χειμερινούς μήνες οι επιπτώσεις αντιστρέφονται, ιδιαίτερα στις βόρειες περιοχές της χώρας όπου οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες, ενώ κατά την άποψη του κλάδου των βενζινοπωλών οι αποκλίσεις αυτές (ο νόμος σήμερα αναγνωρίζει απόκλιση 0,08% για κάθε 1 βαθμό Κελσίου) θα πρέπει να θεωρούνται αποδεκτές.

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ