Γιατί είναι λάθος να γυρνάει αμέσως το κλειδί στην μίζα;

Μπαίνοντας στο όχημα για τους περισσότερους η διαδικασία είναι απλή, δένουν ζώνη, βάζουν το κλειδί στη μίζα και ανάβουν κατευθείαν τη μηχανή του αυτοκινήτου.

Εάν κάνετε τα παραπάνω τότε πρέπει να ξέρετε πως είναι λάθος και το όχημα σας κινδυνεύει από βλάβη στα ηλεκτρονικά συστήματα του και ειδικά εάν το αυτοκίνητο είναι τελευταίας γενιάς.

Ο λόγος είναι, πως παρακάμπτετε με βίαιο τρόπο τον ηλεκτρονικό έλεγχο που κάνει κάθε όχημα και φτάνετε πολύ κοντά στο σημείο να του δημιουργήσετε σφάλματα (bugs).

Κάθε όχημα είναι εξοπλισμένο με αρκετά διαγνωστικά συστήματα για την κατάσταση του, τη μηχανή του αυτοκινήτου ή ακόμα και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν.

Με τα χρόνια οι οδηγοί πιστεύουν πως αυτά τα συστήματα απορυθμίζονται, όμως στην πραγματικότητα αυτό συμβαίνει είτε από φθορά στους αισθητήρες, είτε από τη συσσώρευση σφαλμάτων στην παράκαμψη του διαγνωστικού ελέγχου.

Από εδώ και πέρα προσπαθήστε να ακολουθήσετε την παρακάτω διαδικασία για να ανάψετε τη μηχανή του αυτοκινήτου:

  1. Εισάγετε το κλειδί στη μίζα και στρίψτε το ελάχιστα, ώστε να ξεκλειδώστε το τιμόνι.
  2. Στρίψτε λίγο ακόμα το κλειδί στο «ελεύθερο σημείο» όπου ενεργοποιούνται οι δείκτες στο ταμπλό και ανάβουν οι φωτεινές ενδείξεις. Εδώ είναι το σημείο του διαγνωστικού ελέγχου της μηχανής του αυτοκινήτου και των υπόλοιπων συστημάτων.
  3. Όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος και σβήσουν οι ενδείξεις στο ταμπλό θα έχει παραμείνει αναμμένο το χειρόφρενο και λογικά θα σας βγάλει ένα μήνυμα πως ο έλεγχος έχει ολοκληρωθεί. Τότε είναι η κατάλληλη στιγμή να στρίψετε περισσότερο το κλειδί και να ανάψετε τη μηχανή του αυτοκινήτου σας.

Με αυτή τη διαδικασία που κρατά ελάχιστα δευτερόλεπτα, θα γνωρίζετε εάν το όχημα έχει κάποιες ανάγκες για service, ενώ παράλληλα θα διατηρήσετε σε άριστη κατάσταση τα διαγνωστικά συστήματα του οχήματος.

Σε περίπτωση που έχουν απορρυθμιστεί, αυτό θα οφείλεται στα συνεχόμενα σφάλματα και θα σας βγάζει ενδείξεις για προβλήματα στη μηχανή του αυτοκινήτου ή σε κάποιο άλλο σημείο. Μόλις δείτε κάτι τέτοιο θα πρέπει να πάτε σε ένα συνεργείο και να γίνει έλεγχος του οχήματος από ειδικό μηχάνημα.

Εάν η βλάβη είναι εικονική, η παραπάνω διαδικασία θα σβήσει τα σφάλματα και θα επανεκκινήσει τα διαγνωστικά συστήματα του οχήματος ώστε να λειτουργούν κανονικά.