Γιατί υπάρχουν οι μαύρες βούλες στα παράθυρα των αυτοκινήτων;

Σίγουρα έχεις παρατηρήσει είτε όταν ήσουν μικρός είτε πρόσφατα κάτι που υπάρχει στα αυτοκίνητα και συγκεκριμένα στα παράθυρά τους. Βέβαια κάποιοι λένε ότι σαν οδηγοί δεν τις παρατήρησαν ποτέ αλλά τις είδαν μόνο σαν συνοδηγοί όταν χάζευαν έξω από το παράθυρο.

Αυτές οι μαύρες βούλες και η χοντρή μαύρη γραμμή που τις περιβάλλει αποτελούν μια παλιά ιστορία. Ήταν όταν ξεκίνησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν ένα νέο είδος συγκολλητικής ουσίας για να μένουν τα παράθυρα στη θέση τους, αφήνοντας στο παρελθόν τις μεταλλικές απολήξεις.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ID.4 : Tο πρώτο ηλεκτρικό SUV της Volkswagen

0
Η ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen συνεχίζεται με αυξητικό ρυθμό: μετά το ID.3, το ID.4 είναι το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή  πλατφόρμα για...

Ρωσικό GP: Pole Position ο Χάμιλτον (pics)

0
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης στις κατατακτήριες του Ρωσικού GP και πήρε την pole position, με τους Βερσταπέν και Μπότας να μένουν...

Βρήκαμε την ακριβότερη αγγελία αυτοκινήτου στο Ελληνικό διαδίκτυο

0
Όσο σπάνιο και αν είναι, συμβαίνει και είναι στο Ελληνικό διαδίκτυο. Υπάρχει αγγελία για μία Porsche 918 2015 SPYDER E-HYBRID  με 12.000 χιλιόμετρα και σε μαύρο...

Αυτό το νέο υλικό λειτουργούσε μια χαρά μόνο που αισθητικά δεν ήταν και τόσο ωραίο. Και τότε ανακαλύφθηκαν οι μαύρες γραμμές στο φινίρισμα των παραθύρων. Αυτές φτιάχνονται από κεραμικό χρώμα και είναι εκεί για να καλύψουν την κολλώδη επίστρωση των παραθύρων. Και μιας και μπαίνουν στον φούρνο, είναι σχεδόν άφθαρτες.

Με «έξυπνα» παράθυρα σύντομα τα αυτοκίνητα

Κρατούν όμως και την κόλλα στη θέση της, όσο η τελευταία κρατά το παράθυρο στη θέση του. Η μαύρη αυτή ζώνη επιτελεί και μια δεύτερη λειτουργία, αποτρέπει την υπεριώδη ακτινοβολία να φθείρει το στεγανωτικό (συγκολλητικό) ουρεθάνης των παραθύρων.

Όσο για τις βούλες, αυτές έχουν διακοσμητικό ρόλο αλλά όχι μόνο. Αρχικά λειτουργούν ως ευχάριστη αισθητικά μετάβαση από τη χοντρή μαύρη γραμμή στη διαφάνεια του παραθύρου. Επίσης, δεν τοποθετούνται στην τύχη. Ακολουθούν τον κανόνα πως γίνονται μικρότερες και είναι πιο απομακρυσμένη η μία από την άλλη όσο απομακρύνονται από την άκρη.

Η άλλη τους λειτουργία σύμφωνα με την Pilkington, τη βρετανική εταιρία που ασχολείται με το γυαλί από το 1826 στην αυτοκίνηση είναι να παρέχουν έλεγχο της θερμοκρασίας κατά την κατασκευή του παραθύρου. Για να καμφθεί το τζάμι του παρμπρίζ και των παραθύρων, το γυαλί θερμαίνεται. Και το γυαλί με τη μαύρη επίστρωση θερμαίνεται γρηγορότερα από το υπόλοιπο παράθυρο. Οι βούλες είναι τώρα εδώ για να κατανείμουν πιο ομοιόμορφα τη θερμότητα στις άκρες. Έτσι το παρμπρίζ δεν σκεβρώνει από τη ζέστη.

Ποιος είναι ο ρόλος τους στα αυτοκίνητα

googlenews