Πότε ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών; Όταν είναι κρύα ή ζεστά;

Aνα τακτά χρονικά διαστήματα και πάντα πριν ένα μεγαλύτερο ταξίδι, πρέπει να ελέγχεται τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας και συγκεκριμένα, την κατάσταση τους, την πίεση του αέρα κ.ά

 

Μην ξεχνάτε: το σύνολο των μετρήσεων θα πρέπει να λαμβάνεται αφού κρυώσουν τα ελαστικά.
Πρώτα από όλα, θα πρέπει να μετρήσετε το υπολειπόμενο βάθος του πέλματος. Ο βολικότερος τρόπος μέτρησής του, γίνεται με τη χρήση ενός ειδικού εργαλείου, του μετρητή βάθους πέλματος. Στις πιο πολλές χώρες, ο νόμος απαγορεύει τη χρήση ελαστικών με υπολειπόμενο βάθος πέλματος μικρότερο των 1,6 χιλιοστών, αν και πάλι η συγκεκριμένη η τιμή είναι κρίσιμη. Οι ειδικοί ορίζουν πως ακόμη και όταν οι αυλακώσεις του πέλματος έχουν βάθος 4 χιλιοστά, ο κίνδυνος υδρολίσθησης είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Μην ξεχνάτε πως η φθορά των ελαστικών ενδέχεται να είναι άνιση, οπότε για να έχετε επακριβή αποτελέσματα, απαιτείται να λαμβάνετε μετρήσεις από διαφορετικά σημεία τους και μετά, να κάνετε υπολογισμό της μέσης τιμής.
Επίσης, θα πρέπει να τσεκάρετε την πίεση του αέρα των ελαστικών και όταν χρειάζεται, να τα φουσκώνετε. Θα πρέπει να θυμάστε πως οι τιμές πίεσης σε ένα εντελώς φορτωμένο αυτοκίνητο, θα πρέπει να είναι κατά 10 με 15% πιο υψηλές από αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αναλυτικές πληροφορίες που αφορούν στις τιμές πίεσης των ελαστικών, θα βρείτε στο εγχειρίδιο λειτουργίας του οχήματος.
Θα πρέπει, επίσης, να έχετε τους τροχούς σας ευθυγραμμισμένους και ισορροπημένους. Αυτό θα βελτιώσει το χειρισμό του οχήματος και θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.