Η νέα BMW M8 GTE

Κοινοποίησε το άρθρο

Η BMW Motorsport παρουσίασε το νέο, κορυφαίο μοντέλο της για τη διεθνή αγωνιστική σκηνή GT στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης: την BMW M8 GTE. Πριν η BMW Σειρά 8 Coupé κυκλοφορήσει στην αγορά, η αγωνιστική έκδοση θα βρεθεί στην πίστα την επόμενη σεζόν, συμμετέχοντας σε διοργανώσεις όπως το FIA World Endurance Championship (FIA WEC).

Με αυτό, η BMW Motorsport επιστρέφει στις θρυλικές 24 Ώρες του Le Mans. Έτσι, η BMW M8 GTE θα είναι συνδεδεμένη με την έννοια της καινοτόμου, προηγμένης τεχνολογίας και με πολλές δεκαετίες αγωνιστικής παράδοσης. Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το αυτοκίνητο ήταν βαμμένο στα χρώματα της BMW M Motorsport, σχεδιασμένο ειδικά για την περίσταση, δίνοντας μία εικόνα από όσα θα ακολουθήσουν το 2018. H ΒMW M8 GTE αντανακλά τη στενή σχέση ανάμεσα στην εξέλιξη αυτοκινήτων παραγωγής και του μηχανοκίνητου αθλητισμού και για άλλη μια φορά υπογραμμίζει το μεγάλο βαθμό στον οποίο η BMW Motorsport και η BMW M συμβαδίζουν.

Η BMW M8 GTE είχε ένα επιτυχημένο λανσάρισμα την 1η Ιουνίου 2017 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing (Γερμανία) – εκεί ακριβώς όπου θα κατασκευάζεται το μοντέλο παραγωγής της BMW Σειράς 8. Η στενή σχέση μεταξύ παραγωγής και μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι από τους ακρογωνιαίους λίθους στην εξέλιξη της BMW M8 GTE. Η εμπειρία και οι γνώσεις που θα αποκτηθούν από τις αγωνιστικές συμμετοχές στο FIA WEC και το IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) στη Β. Αμερική θα ενσωματωθούν απευθείας στο μοντέλο παραγωγής, το οποίο τρέχει παράλληλα με το αγωνιστικό πρόγραμμα.

 

Νέο επίπεδο απόδοσης.

Ο V8 κινητήρας τεχνολογίας BMW TwinPower Turbo, ο οποίος περιορίζεται από τους κανονισμούς σε χωρητικότητα 4,0 λίτρων, έχει ονομαστική βασική ισχύ πάνω από 500 hp, ανάλογα με την κατηγορία συμμετοχής. Το μπλοκ κυλίνδρων και η κυλινδροκεφαλή προέρχονται από τον κινητήρα παραγωγής και κατασκευάζονται στο χυτήριο ελαφρού κράματος στο εργοστάσιο του BMW Group, στο Landshut (Γερμανία). Στόχος της εξέλιξης είναι η επίτευξη της μέγιστης δυνατής απόδοσης και αντοχής. Ο ισχυρός κινητήρας παραγωγής αποτελεί την τέλεια βάση. Η ισχύς της BMW M8 GTE μεταδίδεται μέσω ενός σειριακού, 6τάχυτου αγωνιστικού κιβωτίου.

Κορυφαία αεροδυναμική απόδοση.

Οι εργασίες στην αεροδυναμική ενός νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου είναι χρονοβόρες αλλά απαραίτητες. Γι’ αυτό, είναι πολύ σημαντικό για τους μηχανικούς της BMW να μπορούν να εργάζονται πάνω στο πλαίσιο της BMW M8 GTE με μέγιστη απόδοση από την αρχή. Ένας νέος αλγόριθμος αυξάνει σημαντικά τους υπολογισμούς ρευστομηχανικής (CFD), επιτρέποντας τη χρήση μεγαλύτερης υπολογιστικής ισχύος για αύξηση του αριθμού πιθανών προσομοιώσεων πριν το στάδιο της αεροδυναμικής σήραγγας. Εδώ, η BMW Motorsport χρησιμοποιεί συνέργειες με το τμήμα εξέλιξης στην παραγωγή και τα οφέλη από τις άριστες συνθήκες δοκιμών του Aero Lab του BMW Group. Ένα από τα αποτελέσματα της αεροδυναμικής εξέλιξης είναι οι καινοτόμες αεροδυναμικές ζάντες, που θα παρουσιάστηκαν σε ένα πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

 

Η μακρά ιστορία της BMW Motorsport στο Le Mans.

Η BMW Motorsport επιστρέφει στο Le Mans με το Πρωτάθλημα FIA WEC το 2018. Η τελευταία  φορά που μία αγωνιστική BMW πήρε θέση στη σειρά εκκίνησης ήταν το 2011 με τη BMW M3 GT2. Ένα χρόνο πριν, η BMW M3 GT2 Art Car του Jeff Koons (ΗΠΑ) είχε συγκεντρώσει το ενδιαφέρον καθώς έγραψε το τελευταίο κεφάλαιο στην ιστορία της BMW Art Car Collection στο Le Mans. Μεταξύ των BMW Art Cars που είχαν συμμετάσχει στο Le Mans ήταν η BMW 3.0 CSL του Alexander Calder (USA, 1975), η BMW 320i σχεδιασμένη από τον Roy Lichtenstein (ΗΠΑ, 1977) και η BMW M1 του Andy Warhol (ΗΠΑ, 1979).