Με ρεκόρ ταχύτητας επικράτησε ο Kale Rovenpera στο Ράλι Φινλανδίας, σε έναν αγώνα που στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν αυτοκίνητα της TOYOTA.
Στην Εσθονία, τους δρόμους της οποίας ο Rovanpera τους ξέρει σαν το…σπίτι του, δεν κατάφερε να διακριθεί. Στη Φινλανδία όμως, στο πραγματικό του σπίτι, έδειξε για στα 24 χρόνια του έχει ήδη δύο παγκόσμιους τίτλους.
Ο Rovanpera με το GR Yaris πέρασε στην πρώτη θέση στην τρίτη ειδική διαδρομή και το βράδυ της Παρασκευής ολοκλήρωσε το σκέλος έχοντας 4,9’’ πίσω του τον Neuville και 7,7’’ τον Fourmaux με τα HYUNDAI i20 N.
Το Σάββατο τα πληρώματα της HYUNDAI αντιμετώπισαν προβλήματα με τα ελαστικά τους χάνοντας χρόνο. Ο Rovanpera συνέχισε τις πτήσεις του, με αποτέλεσμα στον τέλος της ημέρας να παραμένει πρώτος, με 36’’ διαφορά από τον Katsuta. Τον οποίο καταδίωκαν οι Ogier και Evans.
Οι δύο ειδικές διαδρομές της Κυριακής, απλά επιβεβαίωσαν ότι μετά από οκτώ χρόνια, ένας Φινλανδός θα ανέβαινε πρώτος στο βάθρο του αγώνα της χώρας των…1000 λιμνών.
Ο Rovanpera, ο οποίος κυριάρχησε και στην power stage, ενώ ήταν πρώτος και στην κατάταξη της Super Sunday, ολοκλήρωσε τον αγώνα, έχοντας μέση ταχύτητα 129,95 χλμ./ώρα. Επίδοση που είναι η ταχύτερη στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.
Κοιτάζοντας… πίσω του, ο Rovanpera είδε μόνο Yaris να τον ακολουθούν σε μια πραγματική μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου. Τελικά ο Katsuta άντεξε στην πίεση των Ogier και Evans.
Πέμπτος, ολοκληρώνοντας ένα ιστορικό 1-2-3-4-5 για την TOYOTA, τερμάτισε ο νεαρός Pajari, ο οποίος έκανε τον ταχύτερο χρόνο σε τρεις ειδικές διαδρομές.
Η προηγούμενη φορά που κάποια μάρκα είχε τερματίσει στις πέντε πρώτες θέσεις, ήταν το 1990 με τη LANCIA στο Ράλι Πορτογαλίας. Ο Juha Kankkunen έπαιξε ρόλο και στα δύο αυτά ρεκόρ. Ως οδηγός της LANCIA το 1990 και τώρα ως αναπληρωτής επικεφαλής της TOYOTA.
O Neuville τερμάτισε έκτος, ενώ ο Fourmaux εγκατέλειψε το i20 N Rally1 λιγότερο από ένα χιλιόμετρο πριν από τον τερματισμό. Ακολούθησαν τα πληρώματα της M-Sport FORD , με τον Josh McErlean μπροστά από τους Martins Sesks, και Gegoire Munster.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε, ο Ott Tanak. Ο οποίος ως πρώτος της βαθμολογίας, ξεκινούσε πρώτος την Παρασκευή, χάνοντας χρόνο, αφού «καθάριζε» το δρόμο. Οι ζημιές από ένα ατύχημα, αλλά και μια ποινή 5 λεπτών που δέχτηκε επειδή έφυγε βιαστικά από το κοντρόλ της 7ης ειδικής διαδρομής, με αποτέλεσμα να χτυπήσει έναν τεχνικό έφορο της FIA, του κατέστρεψαν τον αγώνα.
Έτσι, στην πρώτη θέση της βαθμολογίας πέρασε και πάλι ο Evans με 176 βαθμούς. Μόλις 3 πίσω του ανέβηκε ο Rovanpera, ξαναμπαίνοντας στη διεκδίκηση του τίτλου, ενώ από 163 βαθμούς έχουν οι Ogier και Tanak.
Στο WRC 2 επικράτησε ο 26χρονος Φινλανδός Korhonen με ΤΟΥΟΤΑ GR Yaris, αφήνοντας μόλις 1,2’’ πίσω του τον επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της TOYOTA. Τον 40χρονο, Jari – Matti Latvala, που οδήγησε σαν…20χρονος.
Δείτε εδώ την τελική κατάταξη του Ράλι Φινλαδίας.
Το WRC κατευθύνεται τώρα στη Νότια Αμερική για το…άγνωστο Ράλι της Παραγουάης, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 28 έως τις 31 Αυγούστου.