Το 2ο Σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016 σήμανε για την Κατηγορία Sporting την αλλαγή από χωμάτινες σε ασφάλτινες επιφάνειες, με τους «Pedro»-Emanuele Baldaccini (Lancia Delta Integrale 16V, 1990) πάντως να μην επηρεάζονται από αυτό και να αυξάνουν περαιτέρω το προβάδισμα για τη νίκη.
Η σημερινή ήταν η πιο μεγάλη σε διάρκεια ημέρα του αγώνα, αφού τα πληρώματα ξεκίνησαν από το Ναύπλιο στις 08:00 και επέστρεψαν για το τελευταίο σέρβις στις 00:23, μετά από περισσότερες των 16 ωρών. Το σημερινό πρόγραμμα, περιλάμβανε 5 επαναλαμβανόμενες ασφάλτινες Ε.Δ. (Λίμνες, Άγιος Ιωάννης, Αγιονόρι, Καρνεζέικα, Δρυόπη) συνολικού μήκους 139,98 χιλιομέτρων. Κερασάκι στην… απαιτητική τούρτα της σημερινής ημέρας, ήταν το γεγονός ότι το δεύτερο πέρασμα από τις Ε.Δ. Καρνεζέικα και Δρυόπη έγινε υπό το φως των προβολέων, προσφέροντας ήχους και εικόνες από αγώνες παλαιότερων και αγαπημένων, εποχών.
Έπειτα από αυτόν τον «μαραθώνιο», οι «Pedro»-Emanuele Baldaccini διατηρήθηκαν στην κορυφή, αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά από τους διώκτες τους. Το ιταλικό πλήρωμα, αν και στο πρώτο loop της ημέρας ανησύχησε λόγω μικρού προβλήματος με την μετάδοση της Lancia Delta Integrale 16V, ενώ στις απογευματινές Ε.Δ. αντιμετώπισε πρόβλημα με τον άξονα μετάδοσης, εντέλει δεν απειλήθηκε και ετοιμάζεται για την τελευταία ημέρα του αγώνα έχοντας δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας. Στη 2η θέση της γενικής κατάταξης παραμένουν οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (Ford Escort RS 2000, 1973), που αν και δυσκολεύτηκαν αρχικά από την εναλλαγή χώματος και ασφάλτου, βρήκαν τα πατήματά τους και, έχοντας εισπράξει και την φιλοφρόνηση του «Pedro» για την οδήγησή τους στην άσφαλτο με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, βελτίωναν διαρκώς τους χρόνους τους με αποτέλεσμα να μην απειλούνται στη μάχη για την κορυφή μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων του αγώνα που προσμετρά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Στην τρίτη θέση παραμένουν οι Σπύρος Πετρίδης-Αποστόλης Πάλλας (Toyota Corolla AE86, 1984), που αντιμετώπισαν αρχικά πρόβλημα με τα φρένα του αυτοκινήτου τους, ενώ είχαν και κλατάρισμα στην Ε.Δ. 8, χάνοντας χρόνο αλλά έχοντας σημαντική διαφορά από τους διώκτες τους στην προσπάθεια για τερματισμό στο βάθρο.
Στην 4η θέση της κατάταξης βρίσκονται οι Georg Reitsperger-Βασίλης Χαρίτος (VW Golf GTI 16V, 1990), που παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισαν προβλήματα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους, ο οποίος δεν ανέβαζε στροφές στην αρχή της ημέρας, στη συνέχεια έλυσαν το πρόβλημα και κινήθηκαν σαφώς πιο γρήγορα, κερδίζοντας έτσι μία θέση και ξεπερνώντας τους Γιώργο Χωριανόπουλο-Παναγιώτη Φωτεινόπουλο (Audi 80 GT, 1975), οι οποίοι ολοκλήρωσαν την ημέρα στην 5η θέση, χωρίς να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα. Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνουν οι Θάνος Καρύδας-Θεοδώρα Πασχαλίδου (Peugeot 504, 1972).
Στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας, συγκαταλέγονται αυτές των Γιάννη Πάλμου-Φωτεινής Ψαρράκου (Peugeot 205 GTI, 1984) οι οποίοι βρίσκονταν στην 4η θέση της κατάταξης χθες, όμως τέθηκαν εκτός εξαιτίας δύο κλαταρισμάτων, πριν καν μπουν στην πρώτη Ε.Δ. της ημέρας, καθώς επίσης και των Αλέξανδρου Χριστοδούλου-Κώστα Σούκουλη (Lancia Delta HF 4WD,1990) που εγκατέλειψαν στην Ε.Δ. 10 με πρόβλημα στα ηλεκτρικά, ενώ βρίσκονταν στην 6η θέση της κατάταξης. Ακόμη, εκτός τέθηκαν οι Δημήτρης Χρήστου-Δημήτρης Γράψας (Toyota Celica TA 23, 1975) από έξοδο ενώ βρίσκονταν στην 6η θέση, οι Βασίλης Πόλιτο-Άσια Τσιφάκη (Datsun 1800 SSS H510, 1972) από ημιαξόνιο, οι Holger Stracke-Maik Bottger (Watburg 312, 1966) με πρόβλημα στον κινητήρα και οι Μιχάλης Νομικός-Γιώργος Κουρής (Toyota Starlet, 1983), λόγω καμένης φλάντζας κεφαλής.
Ο αγώνας για την Κατηγορία Sporting, ολοκληρώνεται αύριο με το μικρότερο σκέλος του αγώνα, που περιλαμβάνει 4 ασφάλτινες Ε.Δ. συνολικού μήκους 35,12 χιλιομέτρων, προτού τα πληρώματα επιστρέψουν στο Ναύπλιο για τον Τερματισμό, στις 14:17.
Δηλώσεις Πρωταγωνιστών (Ευρ. Πρωτάθλημα)
1 “PEDRO” – BALDACCINI Emanuele LANCIA Delta Integrale 16V 1990
«Στις δύο πρώτες ειδικές του απογεύματος, είχαμε πρόβλημα στον άξονα μετάδοσης, αλλά το φτιάξαμε και ύστερα από αυτό όλα πήγαν καλά. Ο αγώνας τη νύχτα ήταν φανταστικός. Γενικά, ήταν μία καλή ημέρα».
2 PARADISSIS Panagiotis – PIMENIDIS Konstantinos FORD Escort RS 2000 1973
«Οι νυχτερινές ειδικές ήταν μια εξαιρετική εμπειρία.Σιγά σιγά ανεβάζουμε το ρυθμό μας και στην άσφαλτο και είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό. Ελπίζουμε όλα να πάνε το ίδιο καλά και αύριο».
4 PETRIDIS Spyros – PALLAS Apostolis TOYOTA Corolla AE86 1984
«Ό,τι κι αν συνέβη σήμερα από τη στιγμή που είμαστε εδώ, όλα ήταν ωραία. Στις νυχτερινές Ε.Δ. ήμασταν πιο αργοί. Δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Για αύριο βλέπουμε».
3 REITSPERGER Georg – CHARITOS Vassilis VW Golf GTI 16V 1990
«Σήμερα, ήταν πολύ καλύτερα σε σχέση με χθες. Τα βασικά μας προβλήματα λύθηκαν και το αυτοκίνητο πηγαίνει καλά. Δυστυχώς, δεν υπάρχει καμία ελπίδα να πιάσουμε τα αυτοκίνητα μπροστά μας, ενώ υπάρχει μεγάλη διαφορά με τα αυτοκίνητα πίσω μας. Επομένως, ο στόχος μας για αύριο είναι να φτάσουμε στον τερματισμό».
5 CHORIANOPOULOS Georgios – FOTINOPOULOS Takis AUDI 80GT 1975
«Όπως έχουμε ξαναπεί, αυτός είναι ένας ιδιαίτερος αγώνας, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και νυχτερινές ειδικές που του δίνουν επιπλέον αίγλη. Μάλιστα, διαπιστώσαμε πως μπορούμε ακόμα να οδηγήσουμε γρήγορα σε νυχτερινές ειδικές κι αυτό μας χαροποίησε ιδιαίτερα».
9 KARYDAS Thanos – PASCHALIDOU Theodora PEUGEOT 504 1972
«Σήμερα περάσαμε πολύ καλά. Γενικά όλα πήγαν καλά, δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα με το αυτοκίνητο. Οι ειδικές μας άρεσαν τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, και μας άρεσε που ύστερα από χρόνια έγιναν νυχτερινές ειδικές».
8 CHRISTOU Dimitrios – GRAPSAS Dimitrios TOYOTA Celica TA23 1975
Εγκατέλειψαν από έξοδο στην Ε.Δ.15.
Σύνοψη 2ης Ημέρας (Sporting Ελλ. Πρωτάθλημα)
Η 2η ημέρα του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016, αποτέλεσε την πρώτη εκ των δύο ημερών του 4ου γύρου του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, που διεξάγεται σε ασφάλτινες επιφάνειες και θα ολοκληρωθεί αύριο, επιφυλλάσσοντας απρόβλεπτη εξέλιξη στο τέλος της ημέρας.
Το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα διεξήχθη σήμερα, με τα πληρώματα να αγωνίζονται σε μια ημέρα πολύ μεγάλης διάρκειας, που αποτελούνταν από 5 επαναλαμβανόμενες Ε.Δ. (Λίμνες, Άγιος Ιωάννης, Αγιονόρι, Καρνεζέικα, Δρυόπη) μήκους 139,98 χιλιομέτρων, με τις δύο τελευταίες διαδρομές μάλιστα, να είναι νυχτερινές, θυμίζοντας παλαιότερους αγώνες ράλλυ. Στην πρώτη θέση της κατάταξης, φιγουράριζαν μέχρι την τελευταία Ε.Δ. της ημέρας οι Γιώργος Μουρτζούκος-Νίκος Καραδημήτρης (BMW 2002ti, 1975) που σημείωσαν εντυπωσιακούς χρόνους, όμως στην τελευταία διαδρομή της ημέρας είχαν μια έξοδο, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Πάντως ενδεικτικό των εξαιρετικών τους επιδόσεων είναι το γεγονός, πως σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε επίπεδο άτυπης γενικής κατάταξης, δηλαδή και με τα πληρώματα που συμμετέχουν στο Διεθνή αγώνα, σε 5 ειδικές διαδρομές της ημέρας. Κρίμα! Μετά την εγκατάλειψη των Μουρτζούκου-Καραδημήτρη, στην κορυφή της κατάταξης του ελληνικού αγώνα, ανέβηκαν οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (Ford Escort RS 2000), που βελτίωναν διαρκώς τους χρόνους τους και ολοκλήρωσαν μία ημέρα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης (Porsche 911) που αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους, αφού μετά την ολοκλήρωση των Ε.Δ. αναγκάζονταν να προσθέτουν λάδια, όμως κατάφεραν να σημειώσουν κάποιους ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς χρόνους. Την τριάδα για το ελληνικό πρωτάθλημα, συμπληρώνουν οι Σπύρος Πετρίδης-Αποστόλης Πάλλας (Toyota Corolla AE86), παρά το γεγονός ότι είχαν κλατάρισμα στην Ε.Δ. 8, ενώ αντιμετώπισαν και πρόβλημα με τα φρένα του αυτοκινήτου τους. Μια θέση πιο πίσω βρίσκονται οι Φραγκίσκος Σταφυλοπάτης-Νίκος Μαργέτης (Sunbeam Talbot Lotus), οι οποίοι μάλιστα σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε 3 Ε.Δ., ολοκληρώνοντας με εξαιρετικό τρόπο μια δύσκολη ημέρα, αφού με τις επιδόσεις τους, ιδιαίτερα στο απογευματινό και βραδινό loop, σκαρφάλωσαν στην κατάταξη. Στην 5η θέση ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Γιώργος Χωριανόπουλος-Τάκης Φωτεινόπουλος (Audi 80 GT), που ένιωσαν σαφώς καλύτερα στις σημερινές, ασφάλτινες επιφάνειες, ενώ την εξάδα συμπληρώνουν οι Γιάννης Λυκάκης-Μαρία Καμπούροβα (Toyota Starlet) μετά από απροβλημάτιστο αγώνα. Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της ημέρας, συγκαταλέγονται αυτές των Γιάννη Πάλμου-Φωτεινής Ψαρράκου (Peugeot 205 GTI, 1984), μετά από δύο κλαταρίσματα, προτού εισέλθουν καν στην πρώτη Ε.Δ. της ημέρας, των Δημήτρη Χρήστου-Δημήτρη Γράψα (Toyota Celica TA23) από έξοδο στην τελευταία Ε.Δ. της δεύτερης ημέρας και των Αλέξανδρου Χριστοδούλου-Κώστα Σούκουλη (Lancia Delta HF 4WD,1990) που εγκατέλειψαν στην Ε.Δ. 10 με πρόβλημα στα ηλεκτρικά.
Ο 4ος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, που έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για το θεσμό, αφού προσμετρά με συντελεστή 2,5 ολοκληρώνεται αύριο, με 4 ασφάλτινες Ε.Δ. συνολικού μήκους 35,12 χιλιομέτρων και τον Τερματισμό, στο Ναύπλιο.
Δηλώσεις Πρωταγωνιστών (Ελλ. Πρωτάθλημα)
2 PARADISSIS Panagiotis – PIMENIDIS Konstantinos FORD Escort RS 2000 1973
«Οι νυχτερινές ειδικές ήταν μια εξαιρετική εμπειρία.Σιγά σιγά ανεβάζουμε το ρυθμό μας και στην άσφαλτο και είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό. Ελπίζουμε όλα να πάνε το ίδιο καλά και αύριο».
16 MANDROUKAS Eleftherios – TSADARIS Nikolaos PORSCHE 911 1976
«Κάναμε συντήρηση, καθώς προσπαθούσαμε να σώσουμε τον κινητήρα και να φέρουμε το αυτοκίνητο πίσω. Αντιμετωπίζουμε πρόβλημα, καθώς χρειάζεται να συμπληρώνουμε λάδια στον κινητήρα, έπειτα από κάθε Ε.Δ. Οι νυχτερινές ειδικές ήταν δύσκολες για εμάς».
4 PETRIDIS Spyros – PALLAS Apostolis TOYOTA Corolla AE86 1984
«Ό,τι κι αν συνέβη σήμερα από τη στιγμή που είμαστε εδώ, όλα ήταν ωραία. Στις νυχτερινές Ε.Δ. ήμασταν πιο αργοί. Δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Για αύριο βλέπουμε».
34 STAFILOPATIS Frangiskos – MARGETIS Nikolaos SUNBEAM TALBOT Lotus 1981
«Ήταν μια πολύ ωραία και γεμάτη μέρα. Αντιμετωπίσαμε κάποια μικρά προβλήματα που διορθώθηκαν. Ο αγώνας είναι μεγάλος και χρειάζεται πολλή προσοχή, καθώς οι νυχτερινές ειδικές πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά νύχτα σε ασφάλτινη επιφάνεια. Συνεχίζουμε αύριο και βλέπουμε».
5 CHORIANOPOULOS Georgios – FOTINOPOULOS Takis AUDI 80GT 1975
«Όπως έχουμε ξαναπεί, αυτός είναι ένας ιδιαίτερος αγώνας, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και νυχτερινές ειδικές που του δίνουν επιπλέον αίγλη. Μάλιστα, διαπιστώσαμε πως μπορούμε ακόμα να οδηγήσουμε γρήγορα σε νυχτερινές ειδικές κι αυτό μας χαροποίησε ιδιαίτερα».
29 LYKAKIS Ioannis – KABOUROVA FOTINOPOULOS Takis AUDI 80GT 1975
«Ήταν μια γεμάτη ημέρα και πολύ ενδιαφέρουσα. Το αυτοκίνητο ήταν άψογο και οι Ε.Δ. εξαιρετικές, όμως ο αγώνας είναι μεγάλος και συνεχίζεται αύριο».
22 PARADISSIS Georgios – FRANGOU Michalis FORD Escort RS 2000 1978
«Οι νυχτερινές ειδικές ήταν πολύ ωραίες, αν και τα φώτα μας δεν ήταν επαρκή. Πάντως το ευχαριστηθήκαμε. Στην πρώτη απογευματινή ειδική, αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το δυναμό και το αυτοκίνητο έκανε διαρκώς διακοπές».
31 MOURTZOUKOS Georgios – KARADIMITRIS Nikolaos BMW 2002ti 1975
Εγκατέλειψαν από έξοδο στην Ε.Δ. 15.
{gallery}agwnes/historicacro2016/day2sporting{/gallery}