F1: Tο Ιντερλάγος ακόμη αποτελεί μεγάλη πρόκληση

Κοινοποίησε το άρθρο

Ο προτελευταίος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξάγεται στην τεταμένη πολύχρωμη και γρήγορη πίστα του Ιντερλάγος.

Μολονότι έχει πρόσφατα στρωθεί νέο οδόστρωμα το Ιντερλάγος ακόμη αποτελεί μεγάλη πρόκληση καθώς περιέχει αλλεπάλληλες στροφές υψηλών φορτίσεων. Επιπλέον υπάρχει η δυναμική για υψηλές θερμοκρασίες. Αυτοί οι παράγοντες οδήγησαν στην τελευταία φετινή εμφάνιση της σκληρής γόμας P Zero με το πορτοκαλί σιρίτι. Θα υπάρχουν επίσης διαθέσιμες η μέση και η μαλακή γόμα. Η τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό ήταν στην Ιαπωνία.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

Το Ιντερλάγος είναι η δεύτερη πιο μικρή σε μήκος διαδρομή της χρονιάς αλλά πιθανόν η πιο τεταμένη καθώς τα μονοθέσια στρίβουν διαρκώς και αποφεύγουν το κυκλοφοριακό. Αυτό αυξάνει τις απαιτήσεις από τα ελαστικά.

Το οδόστρωμα ξαναστρώθηκε πριν δυο χρόνια έτσι αυξήθηκαν τα επίπεδα πρόσφυσης και λειάνθηκαν οι ανομοιομορφίες.

Είναι πιθανόν να δούμε μεγάλη διαφοροποίηση στις καιρικές συνθήκες από μεγάλη ζέστη μέχρι έντονη βροχή.

Το Ιντερλάγος είναι μια από τις λίγες αριστερόστροφες πίστες, περισσότερο καταπονείται το πίσω δεξιά ελαστικό.

Τα ελαστικά συχνά υπόκεινται σε συνδυασμό πλευρικών και κατακόρυφων φορτίων αυτό αυξάνει τις απαιτήσεις.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

Πορτοκαλί, σκληρή: Θα χρησιμοποιηθεί για 5η φορά φέτος. Είναι υποχρεωτική η διαθεσιμότητά της στον αγώνα.

Λευκή, μέση: Επίσης είναι υποχρεωτική η διαθεσιμότητά της στον αγώνα οπότε αυτό θα παίξει ρόλο στην τελική στρατηγική.  

Κίτρινη, μαλακή: Παρά τις υψηλές απαιτήσεις της πίστας αυτή η γόμα έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε αγώνα στη Βραζιλία.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:

Ο Nico Rosberg κέρδισε τον αγώνα των 71 γύρων ακολουθώντας στρατηγική 3 πιτ στοπ: Εκκίνησε με τη μαλακή και μετά έβαλε τη μέση γόμα στους γύρους 13, 33 και 48. Όλοι όσοι ανέβηκαν στο βάθρο άλλαξαν 3 φορές ελαστικά.

Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο Kimi Raikkonen τερμάτισε 4ος με στρατηγική δυο αλλαγών: Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα στον 12ο και στον 46ο γύρο.

{gallery}agwnes/f1/2016_interlagos{/gallery}

PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI

«Για πρώτη φορά από το 2013 φέρνουμε στη Βραζιλία τη σκληρή γόμα που αναμένεται να αποδειχτεί πολύ αποτελεσματική απέναντι στις υψηλές φορτίσεις της πίστας. Το 2015 είχαμε αγώνα με τρεις αλλαγές. Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι φέτος αυξήθηκε η ιπποδύναμη και η αεροδυναμική απόδοση το να φέρουμε το πιο σκληρό ελαστικό – σπάνια χρησιμοποιήθηκε φέτος – ήταν η μόνη λογική επιλογή ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για εναλλακτικές στρατηγικές. Το να αξιοποιήσει κανείς την αντοχή του σκληρού ελαστικού αντί για την ταχύτητα των πιο μαλακών γομών θα είναι πιθανόν το κλειδί στρατηγικής του αγώνα. Προφανώς σημαντικό ρόλο στους σχεδιασμούς θα παίξει και ο καιρός».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;

Η πίστα του Ιντερλάγος αναβαθμίστηκε πρόσφατα, οπότε φέτος δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές.

Συνεχίστηκαν στο Άμπου Ντάμπι οι δοκιμές των φαρδύτερων βρόχινων ελαστικών του 2017 για δυο μέρες με τη Red Bull.

Η Pirelli θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στον 12ωρο αγώνα αντοχής του Bathurst το 2017.

Επιπλέον η Pirelli θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής των Trans Am στις HΠΑ από το 2017.

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:

 

ΜΩΒ

ΚΟΚΚΙΝΗ

ΚΙΤΡΙΝΗ

ΑΣΠΡΗ

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Αυστραλία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Μπαχρέιν

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Κίνα

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Ρωσία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Ισπανία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

Μόντε Κάρλο

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

  

Καναδά

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

  

Αζερμπαϊτζάν

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Αυστρία

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

  

Μεγ. Βρετανία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

Ουγγαρία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Γερμανία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Βέλγιο

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Ιταλία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Σιγκαπούρη

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

  

Μαλαισία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

Ιαπωνία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

ΗΠΑ

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Μεξικό

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Βραζιλία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

Άμπου Ντάμπι

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή