Ο Elfyn Evans νίκησε στο Ράλι Ιαπωνίας, όπου οι Neuville – Wydaghe κέρδισαν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, με την TOYOTA να κατακτά το Πρωτάθλημα κατασκευαστών στο WRC.
Τα αποτελέσματα του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης δεν έστεψαν πρωταθλητή τον Thierry Neuville. Έτσι, τα πάντα θα κρίνονταν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Ιαπωνία. Εκεί που ο Βέλγος πήγε με 25 βαθμούς διαφορά από τον Tanak. Τον μοναδικό που μαθηματικά μπορούσε να τον απειλήσει.
Ο Εσθονός, ξεκίνησε εντυπωσιακά και ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στην πρώτη θέση, έχοντας 20 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Evans. Με τον Fourmaux να ακολουθεί έχοντας 1 δέκατο του δευτερολέπτου πίσω του τον Katsuta.
Την ίδια ώρα ο Neuville, άρχισε να ανησυχεί, γιατί ένα πρόβλημα στο τούρμπο του HYUNDAI i20 N, τον έριξε στη 15η θέση.
Ο Tanak παρέμεινε στην κορυφή και μετά την ολοκλήρωση των 7 ειδικών διαδρομών του Σαββάτου. Με το Evans 38 δευτερόλεπτα πίσω του και τρίτο τον Ogier. Ο Neuville, χωρίς προβλήματα πλέον, ανέβηκε στην έβδομη θέση, πλησιάζοντας και πάλι κοντά στον τίτλο.
Η πρώτη, από τις 5 ειδικές διαδρομές της Κυριακής, ξεκίνησε με τον Tanak να έχει μια σφοδρή και καταστροφική έξοδο. Το γεγονός αυτό ουσιαστικά έκρινε τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών.
Χωρίς αντίπαλο πλέον, ο Evans έφτασε όπως και πέρυσι, πρώτος στον τερματισμό του Ράλι Ιαπωνίας. Πετυχαίνοντας παράλληλα, την πρώτη του φετινή νίκη, ολοκληρώνοντας, για τέταρτη χρονιά, στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος.
Δεύτερος τερμάτισε ο Ogier, με την TOYOTA να κατακτά, για όγδοη φορά, το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Με διαφορά μόλις 3 βαθμών από την HYUNDAI.
Ο Adrien Fourmaux με M-Sport FORD Puma Rally Hybrid τερμάτισε τρίτος. Ανεβαίνοντας για πέμπτη φορά στο βάθρο, ολοκληρώνοντας στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας των οδηγών. Αναμφίβολα στην καλύτερη σεζόν του μέχρι σήμερα.
Τέταρτος τερμάτισε ο Katsuta συμβάλλοντας και αυτός στην επιτυχία της ΤΟΥΟΤΑ. Αλλά και ενθουσιάζοντας τους συμπατριώτες του που κατέκλεισαν τις απλές διαδρομές. Μια από τις καλύτερες εμφανίσεις του έκανε και ο Munster φέρνοντας στην πέμπτη θέση το FORD Puma.
Στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης βρέθηκε ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος του WRC. Ο 36χρονος Thierry Neuville. Ο οποίος, έχοντας τερματίσει πέντε χρονιές στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος των οδηγών, πανηγύρισε τελικά τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Άλλωστε, όπως είχατε διαβάσει στο gonews.gr, ήταν το πρώτο φαβορί, από την αρχή της χρονιάς.
Έτσι, έγινε ο πρώτος Βέλγος πρωταθλητής του WRC, όπως και ο συνοδηγός του ο Martijn Wydaghe. Αλλά και ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής που οδηγούσε HYUNDAI. Και όλα αυτά έχοντας κερδίσει μόνο δύο αγώνες. Τα ράλι Μόντε Κάρλο και Ακρόπολις. Αποτέλεσμα του νέου τρόπου βαθμολογίας.
Στο WRC2, ο Nikolay Gryazin με CITROEN C3 κατέκτησε μια ξεκάθαρη νίκη τερματίζοντας στην έβδομη θέση της γενικής.
Πίσω του βρέθηκε το TOYOTA Yaris του νεαρού Φινλανδού Sami Pajari. Ο οποίος με τη συνοδηγό του Enni Mälkönen, εξασφάλισαν τους τίτλους του WRC2 και του WRC2 Challenger.
Δείτε εδώ την τελική κατάταξη του Ράλι Ιαπωνίας.
Στον αγώνα έλαβε μέρος και ο Γιώργος Βασιλάκης, ο οποίος τερμάτισε στην 24η θέση της γενικής κατάταξης οδηγώντας ένα FORD Fiesta Rally2.
Οι τελικές βαθμολογίες του WRC για το 2024.
Λίγες ώρες μετά το τέλος του Ράλι Ιαπωνίας, το ανερχόμενο αστέρι του WRC, ο Pajari, έμαθε ότι το 2025 θα λάβει μέρος σε όλους του αγώνες του πρωταθλήματος οδηγώντας Yaris Rally 1. Όπως και οι Rovanpera, που επανέρχεται σε πλήρη δράση, Evans και Katsuta. Οι οποίοι θα αποτελέσουν την πανίσχυρη ομάδα της TOYOΤΑ, με το Ogier να συμμετέχει και αυτός σε επιλεγμένους αγώνες.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2025 θα ξεκινήσει, όπως πάντα από το Μόντε Κάρλο, στις 23 Ιανουαρίου. Με ένα διευρυμένο πρόγραμμα και νέους αγώνες σε Σαουδική Αραβία, Παραγουάη και Ισπανία. Αλλά και το Ράλι Ακρόπολις να επιστρέφει στην παραδοσιακή του εποχή, τον Ιούνιο.