Η TOYOTA GAZOO Racing και η MoneyGram Haas F1 Team ανακοίνωσαν το ξεκίνημα μια πολυετούς συνεργασίας, η οποία μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στη Φόρμουλα-1.
Το γκραν-πρι του Άμπου Ντάμπι το 2009, ήταν το τελευταίο στο οποίο συμμετείχε μονοθέσιο της TOYOTA. Η οποία ξεκίνησε τη σύγχρονη ιστορία της στη Φόρμουλα-1, το 2002. Στο γκρα-πρι της Αυστραλίας.
Παρά την τεράστια επένδυση, οι 140 συμμετοχές της TOYOTA στη Φόρμουλα-1, δεν συνοδεύτηκαν με κάποια επιτυχία. Η συγκομιδή της ήταν 13 παρουσίες στο βάθρο, καμία όμως στο ψηλότερο σκαλί. Και η καλύτερή της θέση στο πρωτάθλημα, ήταν η τέταρτη, το 2005.
Έχοντας συνηθίσει να πρωταγωνιστεί, σε όποιο πρωτάθλημα και αν συμμετέχει, όπως στο WRC, η TOYOTA, δεν ξεχνά τη Φόρμουλα-1. Έτσι, αποφάσισε να…επιστρέψει στον κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Με κάθε επισημότητα, η TOYOTA GAZOO Racing (TGR) και η MoneyGram HAAS F1 Team ανακοίνωσαν ότι έχουν συνάψει μια βασική συμφωνία για τη σύναψη τεχνικής συνεργασίας.
Μέσω αυτής της συνεργασίας, θα αναπτυχθεί ένα περιβάλλον, στο οποίο οι νέοι Ιάπωνες οδηγοί και μηχανικοί θα μπορούν να αποκτήσουν εμπειρία και να αναπτυχθούν στη Φόρμουλα-1.
Μέσω αυτή της τεχνικής συνεργασίας, ουσιαστικά η TGR θα ενισχύσει τη HAAS F1 Team. Με έμψυχο και, όχι μόνο δυναμικό. Οι μηχανικοί και οι δοκιμαστές της TOYOTA, θα έχουν πλέον σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των μονοθέσιων της HAAS. Ειδικά στον ιδιαίτερα σημαντικό τομέα της αεροδυναμικής. Αλλά και στην κατασκευή ειδικών για τη Φόρμουλα-1, εξαρτημάτων.
Ουσιαστικά, η τεράστια τεχνογνωσία της TOYOTA θα αποτελέσει ένα μεγάλο «όπλο» για τη HAAS. Η οποία, θα συνεχίσει, μέχρι…νεωτέρας, να εφοδιάζεται κινητήρες και μηχανικά μέρη από τη FERRARI.
Στα μελλοντικά σχέδια των δύο εταιρειών πάντως είναι και άλλες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των αγωνιστικών τους ομάδων. Κάτι που μπορεί να σημαίνει και μεγαλύτερη εμπλοκή στη Φόρμουλα-1 για την TOYOTA. Η οποία επιστρέφει, εκ του ασφαλούς. Χωρίς να είναι δηλαδή «υποχρεωμένη» να συμμετέχει επίσημα στο πρωτάθλημα της F1.